Przekaźnik tylnej wycieraczki
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Przekaźnik tylnej wycieraczki
Witam!
Który przekaźnik jest od tylnej wycieraczki? Jak się do niego dobrać, żeby nic nie urwać? Co się powinno stać po jego odłączeniu?
Posiada ktoś opis pinów tylnej wycieraczki przy sprawnej instalacji?
Mogę ją wyłączyć tylko bezpiecznikiem (od kupna tak było), więc coś tu jest nie tak, przypuszczam, że z instalacją.
Czy w tylnej wycieraczce tam gdzie jest silniczek, tarcza ze stykami etc powinno być pełno smaru(lub innej galarety)?
Z góry dzięki!
Który przekaźnik jest od tylnej wycieraczki? Jak się do niego dobrać, żeby nic nie urwać? Co się powinno stać po jego odłączeniu?
Posiada ktoś opis pinów tylnej wycieraczki przy sprawnej instalacji?
Mogę ją wyłączyć tylko bezpiecznikiem (od kupna tak było), więc coś tu jest nie tak, przypuszczam, że z instalacją.
Czy w tylnej wycieraczce tam gdzie jest silniczek, tarcza ze stykami etc powinno być pełno smaru(lub innej galarety)?
Z góry dzięki!
- kurczepieczone
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: sob paź 10, 2009 09:57
- Lokalizacja: Kraków
Przekaźnik tylnej wycieraczki
Z tego co się orientuję (choć mogę być w błędzie) to temu silniczkowi nie jest przyporządkowany przekaźnik, natomiast wewnątrz jest jakiś elektroniczny system sterowania, który nie lubi wody. W moim poprzednim aucie ten układzik był uszkodzony i wycieraczka włączała się kiedy chciała i zatrzymywała gdzie jej się podobało, lub nie zatrzymywała się wcale. Mechanizm powinien być nasmarowany.
Re: Przekaźnik tylnej wycieraczki
Przy silniczku jest układzik elektryczny. Z tego co wiem to ten silnik jest sterowany masą. Miałem nadzieję, że w prosty sposób zdiagnozuję czy gdzieś nie ma zwarcia np. z karoserią.
Proszę jeszcze o odpowiedzi związane z tematem, może jednak jest jakiś przekaźnik (kolega kurczepieczone nie jest pewien).
Jakby ktoś posiadał też schemat instalacji elektrycznej wycieraczki tylnej, albo jakieś informacje, które by mi pomogły to byłbym wdzięczny.
EDIT. Elektronika przy wycieraczce wyglądała ok na pierwszy rzut oka, chociaż nie mogłem jej rozebrać tak bardzo jak chciałem. Samochód garażowany, czasem stoi tydzień, więc raczej miałby szansę wyschnąć.
Proszę jeszcze o odpowiedzi związane z tematem, może jednak jest jakiś przekaźnik (kolega kurczepieczone nie jest pewien).
Jakby ktoś posiadał też schemat instalacji elektrycznej wycieraczki tylnej, albo jakieś informacje, które by mi pomogły to byłbym wdzięczny.
EDIT. Elektronika przy wycieraczce wyglądała ok na pierwszy rzut oka, chociaż nie mogłem jej rozebrać tak bardzo jak chciałem. Samochód garażowany, czasem stoi tydzień, więc raczej miałby szansę wyschnąć.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przekaźnik tylnej wycieraczki
Silniczek nie jest sterowany masą. Włączany jest plusem z manetek. Oprócz elektroniki mogą być uszkodzone przewody, najczęściej w gumie nadwozie-klapa.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Przekaźnik tylnej wycieraczki
Co i jak powinno w środku wyglądać znajdziesz tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124314" onclick="window.open(this.href);return false;
Na początek obadaj jednak kable w lewej przelotce między klapą a budą.
Na początek obadaj jednak kable w lewej przelotce między klapą a budą.
Re: Przekaźnik tylnej wycieraczki
Na 100% tak jest w mk4?Zico63b pisze:Silniczek nie jest sterowany masą. Włączany jest plusem z manetek. Oprócz elektroniki mogą być uszkodzone przewody, najczęściej w gumie nadwozie-klapa.
Bo jeśli tak to przerwanie kabli/izolacji w harmonijce powodowałoby zwarcie i przepalenie bezpiecznika lub niedziałanie wycieraczki w ogóle.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przekaźnik tylnej wycieraczki
To, co widać na schematach - czyli łączenie manetkami jednego z przewodów do masy potrzebne jest silniczkowi spryskiwacza: w zależności od podanej polaryzacji pompuje na przednią lub tylną szybę.
W Golfach zdarzają się takie cuda, wystarczy, że zetknie się w tej gumie przewód z plusem z zapłonu z plusem uruchamiania silniczka. Zamiast zwarcia - uruchamia się silniczek wycieraczek.
A zwarcia i wybicia bezpieczników się zdarzają, a owszem; to jednak inne tematy do poczytania. To wówczas, gdy plus "styknie" się z masowym.
W Golfach zdarzają się takie cuda, wystarczy, że zetknie się w tej gumie przewód z plusem z zapłonu z plusem uruchamiania silniczka. Zamiast zwarcia - uruchamia się silniczek wycieraczek.
A zwarcia i wybicia bezpieczników się zdarzają, a owszem; to jednak inne tematy do poczytania. To wówczas, gdy plus "styknie" się z masowym.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości