MK V BKC podniesienie mocy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- trzeci5
- Forum Master
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
- Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl
MK V BKC podniesienie mocy
Witam przeczytałem kilka tematów na temat silników 1,9 ASZ,ARL jak i 2,0TDI i dalej nie wiem na co się zdecydować bo chciałbym podnieśc moc w moim MK V na jakieś 200-220KM bo te 160KM to już za mało i nie wiem czy zmieniać słupek na jakiś ASZ,ARL czy raczej celować w słupek z 2.0,opinie sa podzielone.Ja myślałem nad takim zestawieniu słupek ASZ,ARL+turbo ARL i regeneracja pompek plus zmiana końcówek na AL-ki,co o tym myślicie może ktoś coś doradzi ewentualnie zaproponuje inne rozwiązanie,pozdrawiam
- grejf
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: wt maja 12, 2009 12:23
- Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
- Kontakt:
MK V BKC podniesienie mocy
Witaj jak na ~200 to same pompki Al'e + T ARL. Ja mam same ARL GT1749VB 1.35bar i ~180ps/400Nm (egr i kat off) na jak widzisz lajtowym doladowaniu.
Diagnose-Turbodiesel - schwarzer Rauch
TUNE-UP - BKC T [ARL] PD+ się rzeźbi reszta ...
TUNE-UP - BKC T [ARL] PD+ się rzeźbi reszta ...
- trzeci5
- Forum Master
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
- Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl
Re: MK V BKC podniesienie mocy
długo już latasz z tą mocą,słyszałem juz pare opinii że silnik BKC długo takiej mocy nie wytrzyma więc dlatego zastanawiam się nad zmiana słupka,pozdrawiamgrejf pisze:Witaj jak na ~200 to same pompki Al'e + T ARL. Ja mam same ARL GT1749VB 1.35bar i ~180ps/400Nm (egr i kat off) na jak widzisz lajtowym doladowaniu.
- grejf
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: wt maja 12, 2009 12:23
- Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
- Kontakt:
MK V BKC podniesienie mocy
Na serii T 153ps/354niuty od 3 lat od 130tkm do 186tkm (pomimo, ze soft dos mocny na T GT16 po wymontowaniu w super stanie), od pól roku na ARLu T obecnie 198tkm.
Moc wytrzyma, pompki dają rade jak zuhy (seria) . Sprzęgło trzyma jedyną ważną rzeczą jest termika + nie wysokie EGT. Soft polecam max PS/Nm do 4rpm słupki diesla nie są raczej odporne na wysokie temperatury, termika < moc powyż. 5rpm uwali słupek na dużej dawce ~65mg - Al'e, ze strony termicznej, czyli jak już pisałem softy -mocno wysoko, a płasko... (tzn uwali jak np. będziesz rezał na ćwiartki ze światel bo kto robi bardzo wysoko, a płasko do jazdy na dom/robota i przejazdzki codzienne, wyjazdy). Jeśli chcesz uchronić gniazda zaworowe, przedmuchy ect... to:
- soft raczej ten, który poprawi b.dobrze reakcje na gaz, ja 1,35bara (w planach 1,44bara) dawka 57mg obeca (planowana 62) do max 4rpm (6skrzynka, na czwórce od 60 do 110 5sek zakres obr 1.9 - 3.2rpm), więc T ARLowe wstaje i objeżdza końskie softy BRD oczywiście trzeba zauważyc tu na zachowanie bezpieczeństwa, u mnie T konczy przy 4rpm BRD nabiera skrzydeł. Lecz jak już wspomniałem baz sciganek na ćwiartkę robi robote w ogóle zawsze wychodziłem z takiego założenia, że TDi i modyfikacje służą do tego typu usprawnienia 1.9... końska elastyka.
- poprawienie termiki słupka w BKC, z doświadczenia badalem czujnikiem elekt. po zastosowaniu co drugą wymianę oleju co jest na półce Motul/Valvo/Millers dodatek
PRO-TEC NANO ENGINE PROTEC 375 ml .de 89zł. obniża temperaturę motoru z obserwacji od 12 do 18C* w ciężkich warunkach... działanie tego preparatu "na wsi" oceniają jako ja tam po mnim nic nie czuję ... jak by to mialo być pół litra.
Ostatnio chciałem olej na bazie NANO Drive - Millers CFS NT, b.mocny film olejowy dzieki bazie nanotechnologii... stosowanie w obydwu przypadkach b.chroni motorek na przyszlość, już nie wspomne o Turbillum.
Moc wytrzyma, pompki dają rade jak zuhy (seria) . Sprzęgło trzyma jedyną ważną rzeczą jest termika + nie wysokie EGT. Soft polecam max PS/Nm do 4rpm słupki diesla nie są raczej odporne na wysokie temperatury, termika < moc powyż. 5rpm uwali słupek na dużej dawce ~65mg - Al'e, ze strony termicznej, czyli jak już pisałem softy -mocno wysoko, a płasko... (tzn uwali jak np. będziesz rezał na ćwiartki ze światel bo kto robi bardzo wysoko, a płasko do jazdy na dom/robota i przejazdzki codzienne, wyjazdy). Jeśli chcesz uchronić gniazda zaworowe, przedmuchy ect... to:
- soft raczej ten, który poprawi b.dobrze reakcje na gaz, ja 1,35bara (w planach 1,44bara) dawka 57mg obeca (planowana 62) do max 4rpm (6skrzynka, na czwórce od 60 do 110 5sek zakres obr 1.9 - 3.2rpm), więc T ARLowe wstaje i objeżdza końskie softy BRD oczywiście trzeba zauważyc tu na zachowanie bezpieczeństwa, u mnie T konczy przy 4rpm BRD nabiera skrzydeł. Lecz jak już wspomniałem baz sciganek na ćwiartkę robi robote w ogóle zawsze wychodziłem z takiego założenia, że TDi i modyfikacje służą do tego typu usprawnienia 1.9... końska elastyka.
- poprawienie termiki słupka w BKC, z doświadczenia badalem czujnikiem elekt. po zastosowaniu co drugą wymianę oleju co jest na półce Motul/Valvo/Millers dodatek
PRO-TEC NANO ENGINE PROTEC 375 ml .de 89zł. obniża temperaturę motoru z obserwacji od 12 do 18C* w ciężkich warunkach... działanie tego preparatu "na wsi" oceniają jako ja tam po mnim nic nie czuję ... jak by to mialo być pół litra.
Ostatnio chciałem olej na bazie NANO Drive - Millers CFS NT, b.mocny film olejowy dzieki bazie nanotechnologii... stosowanie w obydwu przypadkach b.chroni motorek na przyszlość, już nie wspomne o Turbillum.
Ostatnio zmieniony ndz cze 17, 2012 13:53 przez grejf, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnose-Turbodiesel - schwarzer Rauch
TUNE-UP - BKC T [ARL] PD+ się rzeźbi reszta ...
TUNE-UP - BKC T [ARL] PD+ się rzeźbi reszta ...
- trzeci5
- Forum Master
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
- Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl
Re: MK V BKC podniesienie mocy
dzieki za wyczerpującą wypowiedz ja autka używam do jazdy na co dzień czyli praca sklep od czasu do czasu jakiś tam wyjazd,o autka staram sie dbać nie żyłowac oliwe na czas co 10000km zmieniam na Castrol,lepszej jakości filtry.Autko ma najechane 198tyś na programie smigam juz prawie dwa lata,ściganie na ćwiartke ze swiatełmnie za bardzo nie kręci ,skrzynia siedzi u mnie 5-cio biegowa i tez sie zastanawiałem na zmianą na 6gang ale to w późniejszym czasie bo jak wiadomo nie na wszystko $$ od razu starczy.Zastanawiałem się nad regeneracją pompek bo coś sie mi wydaje że na jałowym biegu czuć od czsu do czasu uderzenie na budę,przy okazji regeneracji zmienił bym końcówki na Al,no i sprzęgło musiałbym zmienić na jedno mas bo to co mam dosyć mocno wali.
- grejf
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: wt maja 12, 2009 12:23
- Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
- Kontakt:
MK V BKC podniesienie mocy
Nie ma problemu ... Jeżeli dasz Swoje PD na reg. + końcówki Al i GT1749VB na drożnym wydechu na BKC dla Twojej jazdy, czyli jak dla mojej śmiało 185ps/~400Nm bez jednomasu. U siebie nie czuje go, a sprzęgło sasch'a z dobrym dociskiem daje radę Ty jakie masz? bo to moze nie PD (korekcje i bipy) tylko dwumasik kuleje od gaszenia bez wcisnietego sprzegla i odpalania moje pompki tez maja 200kkm i maja te b.dobrze... na A4klubie w A3 GTB22+kolektory 3" i 473Nm trzyma, no lekkie uslizgi sa na 4ce ale to 237ps nie wiadomo jak dlugo bo troche upala... narzeźbił się z ludzmi od cholery. PD Al'e dawka max 70mg i boost 1.9bara do 4600-4700rpm to podejrzewam ze grubo ponad 2bary ida z dołu...
" onclick="window.open(this.href);return false;
Także celowanie w 200+ ps w 1.9 NIE ma sensu, jak nie zrobi się portingu glowicy, większych zaworow itp itd...
Dla Naszych BKC w granicach 185ps i 380/400Nm to na prawdę rozkosz, soft i ps. do max 4rpm (jesli oczywiście motor na to pozwoli)... Skrzynia 5 czy 6 jeden grzyb, mam taką i taką i 5 jest b.wygodna...(mniej machasz) i tańsza...
polecam zmiane oliwy z castrola, poważnie piszę.
pozdrawiam.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Także celowanie w 200+ ps w 1.9 NIE ma sensu, jak nie zrobi się portingu glowicy, większych zaworow itp itd...
Dla Naszych BKC w granicach 185ps i 380/400Nm to na prawdę rozkosz, soft i ps. do max 4rpm (jesli oczywiście motor na to pozwoli)... Skrzynia 5 czy 6 jeden grzyb, mam taką i taką i 5 jest b.wygodna...(mniej machasz) i tańsza...
polecam zmiane oliwy z castrola, poważnie piszę.
pozdrawiam.
Diagnose-Turbodiesel - schwarzer Rauch
TUNE-UP - BKC T [ARL] PD+ się rzeźbi reszta ...
TUNE-UP - BKC T [ARL] PD+ się rzeźbi reszta ...
- trzeci5
- Forum Master
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
- Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl
Re: MK V BKC podniesienie mocy
u mnie siedzi DM i na pewno do wymiany bo czuć go na budzie i to juz więcej ludzi mi powiedziało,zmienic chce od razu na sztywne koło np zamach z 1Z tarcz i docisk z VR6 lub jkiś gotowy zamiennik z SACHS-a,ja raczej staram się gasić i odpalać na sprzęgle nie wiem jak użytkował autko mój poprzednik.Co do oliwy to co polecasz zamiast Castrola bo przy nastepnej wymianie zmienię na coś innego a zrobienie przelotowego wydechu jest w planie tylko czekam aż sie bratu w warsztacie troche luźniej zrobi żeby na kanał mozna było wjechać i coś uspawać,jak masz jeszcze jakieś przydatne info to pisz ,pozdrawiam
- grejf
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: wt maja 12, 2009 12:23
- Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
- Kontakt:
MK V BKC podniesienie mocy
nie wiem jak teraz przeróbka na jednomasik koszty, ale za 2k możesz kupić p&p sachs race performance 240mm, wystarczy w zupelnosci, lub jeśli przypasuje to zestaw od sharana ASZ & ARL jest b.mocny... 400nm utrzyma b.poblemu jesli oczywiście program bedzię finezyjny (taki zeby nie usmolil sprzegla) wycinając kata opchnij go w bkc jest duzy i ciezki, ja swojego oddalem w perezecie Adamm'owi .
DW moze juz rzucać, jesli nie wymieniałes, jak wymienialem przy 162t i chodzi jak aksamit... i na ten moj obecny stage nie potrzeba mi jednomasow.
co do oliwy, to MOTUL SPECYFIC, Valvoline DuraBlend, Millers Oils XFE-PD, LIQUI MOLY DIESEL LEICHLAUF wsztstkie o specyfkacji 505.01. Oleje tylko od sprzedawcow z certyfikatami od producenta !!! 5W40, lub 5W50
Dla zmejszenia tarcia i temperatury b.polecam http://www.samochody-to-lubia.pl/opis.php?id=5e113bd9" onclick="window.open(this.href);return false; jako dodatek nanotechnologii, odkad go leje a to już z 6 lat w 4rech róznych autach nigdy nie bylo problemu z T, krzywkami na walkach rozrzadu gubienia mocy ect... Millers teraz już robi oleje na bazie nanoDrive, ale to bodajże 10w50.
dowód: na koksach nigdy nie bylo problemu, zeby seryjna chlodnica oleju miala jakies slabosci.
Pozdrawiam.
DW moze juz rzucać, jesli nie wymieniałes, jak wymienialem przy 162t i chodzi jak aksamit... i na ten moj obecny stage nie potrzeba mi jednomasow.
co do oliwy, to MOTUL SPECYFIC, Valvoline DuraBlend, Millers Oils XFE-PD, LIQUI MOLY DIESEL LEICHLAUF wsztstkie o specyfkacji 505.01. Oleje tylko od sprzedawcow z certyfikatami od producenta !!! 5W40, lub 5W50
Dla zmejszenia tarcia i temperatury b.polecam http://www.samochody-to-lubia.pl/opis.php?id=5e113bd9" onclick="window.open(this.href);return false; jako dodatek nanotechnologii, odkad go leje a to już z 6 lat w 4rech róznych autach nigdy nie bylo problemu z T, krzywkami na walkach rozrzadu gubienia mocy ect... Millers teraz już robi oleje na bazie nanoDrive, ale to bodajże 10w50.
dowód: na koksach nigdy nie bylo problemu, zeby seryjna chlodnica oleju miala jakies slabosci.
Pozdrawiam.
Diagnose-Turbodiesel - schwarzer Rauch
TUNE-UP - BKC T [ARL] PD+ się rzeźbi reszta ...
TUNE-UP - BKC T [ARL] PD+ się rzeźbi reszta ...
- trzeci5
- Forum Master
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
- Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl
MK V BKC podniesienie mocy
witam ponownie,a co byś powiedział gdyby zamiast turba ARL wsadzić turbo BRD?czy to ma jakiś sens ,niech sie wypowie ktoś obeznany,pozdrogrejf pisze: Jeżeli dasz Swoje PD na reg. + końcówki Al i GT1749VB
MK V BKC podniesienie mocy
Witam, nie chciałbym zakładać nowego tematu a mam pytanie odnoście zamontowania większej chłodniczki oleju w moim MKV 1.9 TDI (BKC) w którym mam zamiar założyć turbo ARL.
Mam dylemat bo znalazłem chłodniczkę od passata b5 1.9 tdi 130km i nie wiem czy jest wystarczająca bo wizualnie wygląda tak samo jak ta z 2.0 TDI:
Chłodniczka 1.9 tdi 130km passat b5:
http://moto.allegro.pl/vw-passat-b5-fl-" onclick="window.open(this.href);return false; ... 06446.html
Chłodniczka golf V 2.0 tdi:
http://moto.allegro.pl/podstawa-filtra-" onclick="window.open(this.href);return false; ... tabsAnchor
Czy mógłby mi ktoś doradzić czy ta z passata da rade przy mocy około 180km i 380 nm?
Pozdrawiam
Mam dylemat bo znalazłem chłodniczkę od passata b5 1.9 tdi 130km i nie wiem czy jest wystarczająca bo wizualnie wygląda tak samo jak ta z 2.0 TDI:
Chłodniczka 1.9 tdi 130km passat b5:
http://moto.allegro.pl/vw-passat-b5-fl-" onclick="window.open(this.href);return false; ... 06446.html
Chłodniczka golf V 2.0 tdi:
http://moto.allegro.pl/podstawa-filtra-" onclick="window.open(this.href);return false; ... tabsAnchor
Czy mógłby mi ktoś doradzić czy ta z passata da rade przy mocy około 180km i 380 nm?
Pozdrawiam
MK V BKC podniesienie mocy
A skąd pomysł na taką wymianę?? Masz zamiar robić dalekie trasy na autostradach czy jak?? Jeśli tak=> chłodnica zewnętrzna.VW_Bodzio pisze:Witam, nie chciałbym zakładać nowego tematu a mam pytanie odnoście zamontowania większej chłodniczki oleju w moim MKV 1.9 TDI (BKC) w którym mam zamiar założyć turbo ARL.
MK V BKC podniesienie mocy
Czytałem, że przy większym turbo trzeba i mocy 180 km trzeba większą chłodnice oleju dlatego pytam czy taka z passata będzie dobra.
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
MK V BKC podniesienie mocy
nie ma nic potrzeby dodawac, chyba ze bedzie nieustanny palunek. 180 BKC spokojnie wytrzyma.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
MK V BKC podniesienie mocy
Tak jak kolega wyżej napisał, nie ma takiej potrzeby.VW_Bodzio pisze:Czytałem, że przy większym turbo trzeba i mocy 180 km trzeba większą chłodnice oleju dlatego pytam czy taka z passata będzie dobra.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości