sprawna sonda ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
sprawna sonda ?
witam . .
od jakiegos czasu dojazdy do pracy stały sie coraz drozsze mimo ze na dworze coraz cieplej ;/
zaczelem sprawdzac sonde i na nie dogrzanym silniku pokazuje wartosci ok 0,4-0,5 V po dodaniu gazu nie wskakuje wyżej , gdy obroty spadaja w doł wartosc spada na 0,1-0,2 czyli ok . . .
dlaczego nie wskakuje wyzej pod dodaniu gazu ??
dzisiaj nagrzalem silnik do wlaczenia wentylatora i podpiełem multimetr i pokazuje cos takiego . .
" onclick="window.open(this.href);return false;
chwile pozniej zaczelem dodawac gazu i mimo ze byl juz goracy wartosci nie wskoczyły wyzej jak 0,8V , podczas spadania obrotów ok spada do nawet 0,1 V
wydaje mi sie ze chodzi bardzo dobrze (oprucz tego ze nie chce wskoczyc przy gazowaniu wyżej ) , ale tylko na goracym silniku i w tym momencie jazda po miescie wypada ok , spalanie ok WSZYSTKO OK . .
jak sprawdzic czy grzałka grzeje ? sonda 3 przewodowa ( biały , biały , czarny ) , ile czasu potrzebuje grzałka aby nagrzac sonde do temp w ktorej bedzie pracowac dobrze ? wystarczy wykrecic sonde i podlaczyc pod biale przewody 12 V ?
spalanie ktore wynosio w zime max 11 litrów teraz wypadlo na jakies 17-18 na trasie normalnie schodze do 6 litrów , ale sonda na trasie nie jest zbyt potrzbena z tego co czytalem . .
czekam na porady gdzie szukac i sprawdzac . . nie boje sie odkrecic i pobrudzic wiec nie ma problemu z diagnozą ,,organoleptyczna''
z gory dzieki za najmniejsze podpowiedzi . .
od jakiegos czasu dojazdy do pracy stały sie coraz drozsze mimo ze na dworze coraz cieplej ;/
zaczelem sprawdzac sonde i na nie dogrzanym silniku pokazuje wartosci ok 0,4-0,5 V po dodaniu gazu nie wskakuje wyżej , gdy obroty spadaja w doł wartosc spada na 0,1-0,2 czyli ok . . .
dlaczego nie wskakuje wyzej pod dodaniu gazu ??
dzisiaj nagrzalem silnik do wlaczenia wentylatora i podpiełem multimetr i pokazuje cos takiego . .
" onclick="window.open(this.href);return false;
chwile pozniej zaczelem dodawac gazu i mimo ze byl juz goracy wartosci nie wskoczyły wyzej jak 0,8V , podczas spadania obrotów ok spada do nawet 0,1 V
wydaje mi sie ze chodzi bardzo dobrze (oprucz tego ze nie chce wskoczyc przy gazowaniu wyżej ) , ale tylko na goracym silniku i w tym momencie jazda po miescie wypada ok , spalanie ok WSZYSTKO OK . .
jak sprawdzic czy grzałka grzeje ? sonda 3 przewodowa ( biały , biały , czarny ) , ile czasu potrzebuje grzałka aby nagrzac sonde do temp w ktorej bedzie pracowac dobrze ? wystarczy wykrecic sonde i podlaczyc pod biale przewody 12 V ?
spalanie ktore wynosio w zime max 11 litrów teraz wypadlo na jakies 17-18 na trasie normalnie schodze do 6 litrów , ale sonda na trasie nie jest zbyt potrzbena z tego co czytalem . .
czekam na porady gdzie szukac i sprawdzac . . nie boje sie odkrecic i pobrudzic wiec nie ma problemu z diagnozą ,,organoleptyczna''
z gory dzieki za najmniejsze podpowiedzi . .
- GTI EDITION -
Zrób tak:
1. Wsadź palca w rurę wydechową i lekko potrzyj. Przy sprawnej sondzie i dobrze ustawionym silniku powinieneś wyjąć prawie czystego palca, ewentualnie z lekkim nalotem sadzy. Nalot powinien być delikatny, jeśli masz kata, to palec ma być czysty całkowicie. Oczywiście zakładam, że masz silnik w dobrym stanie, nie biorący oleju itd. Jesli wyjmiesz na palcu sporo sadzy to masz problem - zły skład mieszanki, za bogata.
2. Jesli wyjmiesz na palcu sporo sadzy to masz problem - zły skład mieszanki, za bogata. Nie baw się w sprawdzanie sondy (jeśli jest już wiekowa), tylko szoruj do dobrego sklepu motoryzacyjnego po nową - nie żadną no name, nie uniwersalną, tylko dedykowaną NGK lub Bosch. Tanie to jest dobre wino, bo jest dobre i tanie...
3. Po wymianie sondy dobrze od nowa ustawić silnik u DOBREGO diagnosty. Miałem tak w swoim 1,8 GX. Sama wymiana sondy mi nie pomogła, konieczna była regulacja składu mieszanki, od nowa korekta zapłonu itd.
2. Jesli wyjmiesz na palcu sporo sadzy to masz problem - zły skład mieszanki, za bogata. Nie baw się w sprawdzanie sondy (jeśli jest już wiekowa), tylko szoruj do dobrego sklepu motoryzacyjnego po nową - nie żadną no name, nie uniwersalną, tylko dedykowaną NGK lub Bosch. Tanie to jest dobre wino, bo jest dobre i tanie...
3. Po wymianie sondy dobrze od nowa ustawić silnik u DOBREGO diagnosty. Miałem tak w swoim 1,8 GX. Sama wymiana sondy mi nie pomogła, konieczna była regulacja składu mieszanki, od nowa korekta zapłonu itd.
sprawna sonda ?
no własnie silnik jest w bardzo dobrym stanie sprezanie na garach wszystko powyzej 13,5 atm , na hamowni wyszlo 110km, czasy kreci do 100 jak w podpisie , a olej bierze bo uszczelniacze mowia papa (
wiec lipa , nie sprawdze . . .
kata tez juz nie ma bo oderwal sie od obudowy a reszta była idealnie wypalona na biało, teraz sa 3 tłumiki . .
ozzy1979,
wiec lipa , nie sprawdze . . .
kata tez juz nie ma bo oderwal sie od obudowy a reszta była idealnie wypalona na biało, teraz sa 3 tłumiki . .
ozzy1979,
własnie a do wypłaty jeszcze kawałek , musze sobie dac rade narazie bez nowej . .. kurde . . .dedykowaną NGK lub Bosch. Tanie to jest dobre wino, bo jest dobre i tanie...
sklad mieszanki ok zgodze sie bo po latach sie rozregulowalo , ale przy zapłonie tez grzebac ?? jest ustawiony IDEALNIE bo robilem to jakis czas temu profi sprzetem . .Sama wymiana sondy mi nie pomogła, konieczna była regulacja składu mieszanki, od nowa korekta zapłonu itd.
- GTI EDITION -
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
sprawna sonda ?
Czy wydech jest szczelny przed sondą?
W jakich warunkach jest tak wysokie spalanie?
W jakich warunkach jest tak wysokie spalanie?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
sprawna sonda ?
Paweł Marek,
ale . . .
ale juz sobie poradzilem . . wymiana sondy pomogła , silnik chodzi odrobine ,,lagodniej'' nie jest taki podszarpujacy ,, niespokojny'' . . , po podlaczeniu miernika napiecie ladnie skacze od chyba minimum jakie zaobserwowalem 0,15V do ,085V max . .
okazuje sie stara sonda nie miala sprawnej grzałki ;/ podlaczalem ja do aku i nie grzala , podlaczylem ta ktora teraz wkrecilem i w ciagu 30 sek nagrzala sie do takiego stopnia ze dotknac jej nie moglem i podejrzewam ze przez to na zimnym tyle palil , bo zanim dojechalem do roboty to miala ,,za zimno'' aby sprawie pracowac . .
dzieki za zainteresowanie tematem . . i pozdraVWiam tych ktorzy starali sie pomóc . .
ps. stara sonda byla czarna jak by ja do farby wsadzil
gdzies na portkach lub na tym łaczeniu ( siatce ) lekko furczy ale nie moge tego zlokalizowac , bylo tak od kupna auta . .Czy wydech jest szczelny przed sondą?
głownie na zimnym silniku podczas dojazdu do pracy 4,8 km ( olej ma jakies 60-max 70 stopni ) . . wczesniej palil 10-11 litrów lato-zima a teraz gdy jest z rana po 19stopni wziął 17literkówW jakich warunkach jest tak wysokie spalanie?
ale . . .
ale juz sobie poradzilem . . wymiana sondy pomogła , silnik chodzi odrobine ,,lagodniej'' nie jest taki podszarpujacy ,, niespokojny'' . . , po podlaczeniu miernika napiecie ladnie skacze od chyba minimum jakie zaobserwowalem 0,15V do ,085V max . .
okazuje sie stara sonda nie miala sprawnej grzałki ;/ podlaczalem ja do aku i nie grzala , podlaczylem ta ktora teraz wkrecilem i w ciagu 30 sek nagrzala sie do takiego stopnia ze dotknac jej nie moglem i podejrzewam ze przez to na zimnym tyle palil , bo zanim dojechalem do roboty to miala ,,za zimno'' aby sprawie pracowac . .
dzieki za zainteresowanie tematem . . i pozdraVWiam tych ktorzy starali sie pomóc . .
ps. stara sonda byla czarna jak by ja do farby wsadzil
- GTI EDITION -
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
sprawna sonda ?
OK ale wydech przed sondą bezwzględnie musi być szczelny, trzeba to naprawić bo sonda fałszuje. Potem regulacja składu mieszanki opis znajdziesz na forum
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
sprawna sonda ?
własnie nie moge tego znalezc ,
jedni mowia ze tak slychac w portkach a ja jadac pod gorke slysze takie furczenie ,
najlepiej slychac jak odpalam rano jak jest zimno , pozniej po nagrzaniu na postoju cisza
, próbowalem juz znalezc reka jakis podmuchów , ale wkoło wieje za mocno , próby z dymiacymi zapachami szmatami chwile po zgaszeniu ( aby miec dym )itp tez nie przynosza skutku , zadnych czarnym okopconych miejsc .
. powoli sie poddaje
jakies pomysły jak to znaleźć ?? nie chce bez powodu wykrecac kolektora bo juz wiem ze bedzie problem ze srubami i trzeba przygotowac sie na cały dzien grzebania , zreszta jest tam tyle miejsca ze hej , z zadnej strony nie ma dostepu ;/
jedni mowia ze tak slychac w portkach a ja jadac pod gorke slysze takie furczenie ,
najlepiej slychac jak odpalam rano jak jest zimno , pozniej po nagrzaniu na postoju cisza
, próbowalem juz znalezc reka jakis podmuchów , ale wkoło wieje za mocno , próby z dymiacymi zapachami szmatami chwile po zgaszeniu ( aby miec dym )itp tez nie przynosza skutku , zadnych czarnym okopconych miejsc .
. powoli sie poddaje
jakies pomysły jak to znaleźć ?? nie chce bez powodu wykrecac kolektora bo juz wiem ze bedzie problem ze srubami i trzeba przygotowac sie na cały dzien grzebania , zreszta jest tam tyle miejsca ze hej , z zadnej strony nie ma dostepu ;/
- GTI EDITION -
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
sprawna sonda ?
Trzeba wyjechać na kanał gazować odpuszczać gaz z pomocą kolegi musi się znaleźć. Podmuchów możesz nie czuć, ponieważ dziura w początkowym odcinku tłumika raczej zasysa powietrze a nie *#cenzura#* spaliny
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 39 gości