Xenony problem z przetwornicą

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
oli26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: pt gru 31, 2010 10:54
Lokalizacja: Inowrocław CIN

Xenony problem z przetwornicą

Post autor: oli26 » śr sie 01, 2012 19:52

Witam. Posiadam w swoim golfie zestaw HID xenon 12000K. Po kilku długich miesiącach użytkowania zaczęły dziać się cyrki :grrr: w prawej lampie, a mianowicie przy włączaniu świateł nie za każdym razem zaskakiwał żarnik aż w końcu padł całkowice. Żeby upewnić się na 100% co się spaliło przełożyłem przetwornice z lewej lampy i o dziwo żarnik działał więc wniosek był prosty zmiana przetwornicy. Kupiłem nową i wszystko było ok aż do dziś. Gdy rano włączyłem światła znów nie paliła prawa lampa więc pewny, że spalił się żarnik (świecił dłuższy czas innym kolorem), a przetwornica miała 2 miesiące pojechałem kupić nowe żarnik, które szybko zamontowałem w lampie i się okazało, że znów szlag trafił przetwornice i to tą nową! Nie wiem co może być przyczyną palenia się przetwornic i to ciągle w tej samej lampie. Czy to pechowy zbieg okoliczności? :bajer:

PS

Dodam jeszcze, że stary żarnik z prawej lampy podpięty pod dobrą przetwornicę też już nie świecił więc kupno nowych żarników nie okazało się zbędne.


regulamin odnośnie wielkości obrazka w podpisie
MOJA CZARNULA<<<<< ZAPRASZAM!

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Xenony problem z przetwornicą

Post autor: skaktus » czw sie 02, 2012 12:52

Winne temu jest to że:

-masz HIDa, więc chińszczyznę która działa i świeci jak chce

A ten kolor, 12000K - matko boska, kto normalny na czymś takim jeździ ? Remiza że hej :kac:



Awatar użytkownika
michoswwy
...
...
Posty: 924
Rejestracja: ndz lip 08, 2012 16:35
Lokalizacja: Wyszków

Xenony problem z przetwornicą

Post autor: michoswwy » czw sie 02, 2012 13:00

ja też mam HIDy u siebie ale świeci ok mam 6000k ale jeśli bym miał kupować nowe żarniki to wybierał bym między 6000k a 8000k a ty masz 12000k to świeci na fioletowo a palenie przetwornic może być spowodowane słaba jakością przetwornic różnie bywa ja bym proponował przełozyć tą dobrą przetwornice na stronę gdzie nie świeci a na tą strone co świeci kupić nowa przetwornice i zobaczysz co dalej będzie sie działo



Awatar użytkownika
oli26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: pt gru 31, 2010 10:54
Lokalizacja: Inowrocław CIN

Re: Xenony problem z przetwornicą

Post autor: oli26 » czw sie 02, 2012 17:41

skaktus pisze:Winne temu jest to że:

-masz HIDa, więc chińszczyznę która działa i świeci jak chce

A ten kolor, 12000K - matko boska, kto normalny na czymś takim jeździ ? Remiza że hej :kac:
Tak może wypowiedzieć się tylko osoba, która nie miała nigdy w rzeczywistości do czynienia z tą barwą żarników. :chytry: Obecnie jeżdzę na żarnikach 6000K i stwierdzam, że poprzednie o wiele lepiej wyglądały, a co do HID to wiem, że chińszczyzna ale 2 miechy na przetwornice to zdecydowanie za krótko.
michoswwy pisze:ja też mam HIDy u siebie ale świeci ok mam 6000k ale jeśli bym miał kupować nowe żarniki to wybierał bym między 6000k a 8000k a ty masz 12000k to świeci na fioletowo a palenie przetwornic może być spowodowane słaba jakością przetwornic różnie bywa ja bym proponował przełozyć tą dobrą przetwornice na stronę gdzie nie świeci a na tą strone co świeci kupić nowa przetwornice i zobaczysz co dalej będzie sie działo
Jeżeli chodzi o kolor to mylisz się kolego. Światło przechodzi delikatnie w błękit, a co do przetwornic taki właśnie mam plan jak napisałeś :hmm:


regulamin odnośnie wielkości obrazka w podpisie
MOJA CZARNULA<<<<< ZAPRASZAM!

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Re: Xenony problem z przetwornicą

Post autor: skaktus » czw sie 02, 2012 18:04

oli26 pisze: Tak może wypowiedzieć się tylko osoba, która nie miała nigdy w rzeczywistości do czynienia z tą barwą żarników. :chytry: Obecnie jeżdzę na żarnikach 6000K i stwierdzam, że poprzednie o wiele lepiej wyglądały, a co do HID to wiem, że chińszczyzna ale 2 miechy na przetwornice to zdecydowanie za krótko.
No tak, to ma wyglądać... :rozpacz: To ma oświetlać, nie wyglądać. Załóż sobie coś koło 18 - 20 000 K.

Barwa 4300 osiąga wydajność w granicach 3200 lumenów
6000 około 3000 lumenów
8000 około 2800 lumenów

12 000 około 2200 lumenów
Żarówka, barwa około 3300 - 3500, 1500 lumenów

Zamienił stryjek siekierkę na kijek...

Gdyby to rzeczywiście było 12000K powinieneś mieć barwę jak na poniższym foto:

Obrazek

Pochłanialność niebieskiego światła przez drogę, szczególnie mokrą jest bardzo duża. Takie niebieskie światło bardziej nadaje się na zlot niż do prawdziwej jazdy. Ale każdy montuje co mu się widzi. 12000 idealne do jazdy na zloty lub umc umc na mieście.

Zakup nieco droższe przetwornice z gwarancją na rok. Inne z gwarą na miesiąc - dwa i tak będą ci padać bo wewnętrzne mosfety nie wytrzymują temperatury w jakiej pracują i są dobrane na styk. Ewentualnie umieść je tak, aby były z dala od silnika i miały "dostęp" do powietrza - były owiewane itd.



Awatar użytkownika
oli26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: pt gru 31, 2010 10:54
Lokalizacja: Inowrocław CIN

Xenony problem z przetwornicą

Post autor: oli26 » pn sie 06, 2012 22:25

Zakup nieco droższe przetwornice z gwarancją na rok. Inne z gwarą na miesiąc - dwa i tak będą ci padać bo wewnętrzne mosfety nie wytrzymują temperatury w jakiej pracują i są dobrane na styk. Ewentualnie umieść je tak, aby były z dala od silnika i miały "dostęp" do powietrza - były owiewane itd.
Dzięki za podpowiedź na pewno, wezmne ją po uwagę bo przetwornice przepalały się przy wysokich temperaturach zew. powyżej 30 C


regulamin odnośnie wielkości obrazka w podpisie
MOJA CZARNULA<<<<< ZAPRASZAM!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 6 gości