Tuleje wahacza - przod
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Tuleje wahacza - przod
Hej.
Musze wymienic tuleje z przodu z lewej strony jednak mechanik odradza wymiane tylko jednej. Mowi ze lepiej te tuleje wymienic dwie I z lewej I prawej bo padnie druga szybciej . I ze moze sciagac.
Jak to jest ?
Musze wymienic tuleje z przodu z lewej strony jednak mechanik odradza wymiane tylko jednej. Mowi ze lepiej te tuleje wymienic dwie I z lewej I prawej bo padnie druga szybciej . I ze moze sciagac.
Jak to jest ?
"What if you found a portal to a parallel universe?"
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Tuleje wahacza - przod
Wymień komplet jak radzi mechanik, a nie łataj, komplet dobrych firmowo tulei nie jest aż tak drogi.
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
Tuleje wahacza - przod
a druga w jakim jest stanie ?dexter7d pisze:Mowi ze lepiej te tuleje wymienic dwie I z lewej I prawej bo padnie druga szybciej . I ze moze sciagac
bo myślę, że mechanior chce zarobić i tyle
sam wiele takich tulejek już wymieniałem i nie ma reguły, czasem z jednej strony wymieniłem a druga żyła dalej i przeżywała tą pierwszą wymienioną, czasem padnie czasem nie. I druga nic nie ma do zużycia pierwszej...
wiadomo, zawsze znajdą się eksperci aby wymienić pół auta "na wszelki wypadek"
Tuleje wahacza - przod
Na pewno wymieniając jedną tuleje wymień też drugą na tym wahaczu (żeby uniknąć później rozbierania) - co do wymiany stronami to mi też mechanik tak zalecał (i tak zrobiłem), ale wszystko zależy od stanu. Bardzo prawdopodobne jest że druga jest też mocno zużyta
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Tuleje wahacza - przod
Tu nie chodzi o wymianę na wszelki wypadek, ale o zdrowy rozsądek, amortyzatory też się wymienia parami, sprężyny, heble, drążki kierownicze, nawet żarówki w reflektorach powinno się wymieniać parami jak się jedna spali... dlaczego, a ze względu na eksploatacyjne zużycie, żarówka zużywa się w miarę pracy- świeci coraz słabiej I potem jest mix jedna świeci lepiej od drugiej. Fakt, można łatać i tez będzie to działało.. tylko nasuwa się pytanie po co kupować auto kiedy nie stać na jego utrzymanie Tak samo robią jak jedziesz na naprawę gwarancyjną, a przecież w tym wypadku nie mają raczej interesu w tym aby wymieniać z dwóch stron kiedy wystarczyła by jedna..art_2008_a_ pisze:wiadomo, zawsze znajdą się eksperci aby wymienić pół auta "na wszelki wypadek"
Wszystko się zużywa, a miksowanie nowego ze stary zawsze wyjedzie na gorsze temu pierwszemu...
Re: Tuleje wahacza - przod
ale to sie teraz w takim razie pojawia pytanie...Shmatan pisze:Na pewno wymieniając jedną tuleje wymień też drugą na tym wahaczu (żeby uniknąć później rozbierania) - co do wymiany stronami to mi też mechanik tak zalecał (i tak zrobiłem), ale wszystko zależy od stanu. Bardzo prawdopodobne jest że druga jest też mocno zużyta
mialem na mysli po jednej tulei z obu stron a tu pada sugestia zeby wymienic po dwie (na jednym wahaczu ) ??
"What if you found a portal to a parallel universe?"
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
Tuleje wahacza - przod
italiano_83 pisze: amortyzatory też się wymienia parami, sprężyny, heble, drążki kierownicze, nawet żarówki w reflektorach powinno się wymieniać parami jak się jedna spali...
ok.. racja, komplet argumentów mnie przekonał, że ma to jakiś sens
bo latać po mechanikach kosztuje a jak już graty na wierzchu to w sumie jedna robota..
ja patrzyłem na to inaczej bo sam dłubie w aucie więc wyciągnięcie wahacza to chwila..
sam zdecyduj czy inwestujesz w auto i nie oszczędzasz $$ czy robisz to co niezbędne teraz i ryzykujesz, że nie długo ( ale nie wiadomo kiedy) znów wyciąganie wahacza i wyciskanie drugiej tulei. Zależy też od podejścia.. to jak dwie szkoły - otwocka i falenickadexter7d pisze:mialem na mysli po jednej tulei z obu stron a tu pada sugestia zeby wymienic po dwie (na jednym wahaczu ) ??
Tuleje wahacza - przod
Jesli z jednej strony tuleja jest dobra to po co ja wymieniać.Jesli juz wymień kpl. na wahaczu który będziesz wyjmował i tyle.Pod warunkiem że druga strona jest dobra.
Pierwsze słysze ze by końcówki i drążki wymieniac parami.
Pierwsze słysze ze by końcówki i drążki wymieniac parami.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Tuleje wahacza - przod
Końcówki drążków kierowniczych wymienia się parami Tak samo ja powinno się wymieniać parami tuleje w belce tylnej, tuleje na wahaczach przednich/tylnych ...J.B.S. pisze:Pierwsze słysze ze by końcówki i drążki wymieniac parami.
Przecież to wszystko ma wpływ na poprawne ustawienie geometrii przedniej "osi" W Mk4 zbieżność ustawia się na 00 ... a potem wyrastają tematy, że coś trzeszczy w zawiasie, stuka, zdziera wewnętrzną/zewnętrzną stronę opony itp/itd.
Na czym jak na czym, ale oszczędzać na elementach które decydują o bezpiecznym prowadzeniu auta
- sidewind76
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
- Lokalizacja: Świat :)
Tuleje wahacza - przod
czasami ludzie chcą na siłę oszczędzać a potem dziwią się że za chwilkę trzeba znów coś poprawiać
Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości