Zablokowany filtr oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

alibipl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 17, 2012 14:55

Zablokowany filtr oleju

Post autor: alibipl » wt lip 31, 2012 13:30

Witam wszystkich,
chciałem wymienić olej w MK3 (silnik 1Z) i przy próbie odkręcenia filtra oleju okazało się, że nie drgnie nawet. Próbowałem od góry go odkręcić kluczem taśmowym na śrubę i go złamałem :? Pękł metalowy pasek. Pomyślałem, że go przebiję śrubokrętem i od spodu przekręcę (strasznie mało miejsca może 4-5cm pole do obrotu). Przebiłem na wylot, na śrubokręt nałożyłem dodatkowo rurkę aby zwiększyć dźwignię i nic to nie dało. Filtr się tylko zaczął rozrywać w miejscach przechodzenia przez niego śrubokrętu.
Czy ma ktoś jakiś pomysł na jego odkręcenie? Czy jedynym wyjściem zostaje odkręcanie razem z chłodnicą oleju i głowicą powyżej? (spuszczanie płynu chłodniczego).



Awatar użytkownika
gluchy1984
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 21, 2007 22:00
Lokalizacja: Warszawa

Zablokowany filtr oleju

Post autor: gluchy1984 » wt lip 31, 2012 13:58

Przepraszam że zadam może głupie pytanie i ma nadzieję że Cię nie uraże nim, ale musi paść. Odkręcałeś jak normalny prawy gwint?
Jeżeli tak to ktoś miał niezłą parę w łapie.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Zablokowany filtr oleju

Post autor: Adamm » wt lip 31, 2012 13:59

dlatego uzywa sie klucza lancuchowego ktory zaciska sie na flitrze :)

jesli nie uda Ci sie go odkrecic zostaje Ci demontaz na stole


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

alibipl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 17, 2012 14:55

Zablokowany filtr oleju

Post autor: alibipl » wt lip 31, 2012 14:01

Odkręcałem w dobrym kierunku ;-)
Czy taki klucz byłby odpowiedni? http://allegro.pl/git-klucz-lancuchowy- ... 69383.html



Shewa777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt lip 27, 2012 07:52

Zablokowany filtr oleju

Post autor: Shewa777 » wt lip 31, 2012 14:14

tak , taki klucz sie nada, tylko pamietaj zeby odkrecac a nie dokrecac :bigok:
mozesz lekko popukac mlotkiem ten filtr , moze sie zapiekl , jak dasz nowy filtr to koniecznie posmaruj uszczelke olejem zeby nie bylo takich sytuacji na przyszlosc :bigok:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Zablokowany filtr oleju

Post autor: Adamm » wt lip 31, 2012 15:34

ja uzywam klucza zakladanego na grzechotke


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Zablokowany filtr oleju

Post autor: JABcok20 » czw sie 02, 2012 14:19

Ostatecznie również dziurawiłem grubym śrubokrętem i zawsze sie wykręcił. w niektórych autach żadnym kluczem nie dojdziesz a ten z metalową tasiemką za 15-20zł to badziewie...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Zablokowany filtr oleju

Post autor: Adamm » czw sie 02, 2012 14:26

JABcok20, polecam klucz lancuchowy z mocowaniem grzechotki

nie bylo jeszcze auta do kotrego bym nim nie podszedl :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Zablokowany filtr oleju

Post autor: Shmatan » pt sie 03, 2012 10:03

Shewa777 pisze:jak dasz nowy filtr to koniecznie posmaruj uszczelke olejem zeby nie bylo takich sytuacji na przyszlosc
Strzelam że tym razem ktoś o tym zapomniał



alibipl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 17, 2012 14:55

Zablokowany filtr oleju

Post autor: alibipl » sob sie 11, 2012 17:45

Klucze nie pomogły niestety (ani taśmowy ani łańcuchowy - ten drugi tylko wginał obudowę filtra a mimo to dalej się nie obracał) i wziąłem się za demontaż całego wspornika. Tylko zauważyłem pewną trudność. Jak odkręcić dwie śruby od dołu wspornika? Wydaje mi się, że one są naprzeciw chłodnicy oleju i nie ma jak klucza tam wsadzić jakiegokolwiek :/ Ktoś ma jakiś pomysł ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Zablokowany filtr oleju

Post autor: Michał_1977 » sob sie 11, 2012 19:09

alibipl pisze: Ktoś ma jakiś pomysł ?
Tak,ja mam.Odkręć najpierw filtr :helm:
To CI nic nie da.Musisz jakoś odkręcić ten filtr przy silniku,bo żeby odkręcić chłodniczkę i podstawę filtra,trzeba właśnie wcześniej zdjąć filtr.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 126 gości