Pytanko o Pierburg 2ee
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pytanko o Pierburg 2ee
Witam Wszystkich!
Mam maly dylemat. Mianowicie, czy Pierburg 2ee do automatycznej skrzyni biegów jest taki sam jak do manualnej? slyszalem, że podobno do automatu jest inne mocowanie linki gazu. Chcialbym się upewnić, gdyż niestety muszę zakupić nowy gaźnik... Z góry dzięki za info. Pozdrawiam milośników VW
Mam maly dylemat. Mianowicie, czy Pierburg 2ee do automatycznej skrzyni biegów jest taki sam jak do manualnej? slyszalem, że podobno do automatu jest inne mocowanie linki gazu. Chcialbym się upewnić, gdyż niestety muszę zakupić nowy gaźnik... Z góry dzięki za info. Pozdrawiam milośników VW
Pytanko o Pierburg 2ee
raczej jest taki sam przecież automat rózni sie skrzynią tylko to po co zmieniać i mocowanie linki ?? Raczej taki sam ale pewny nie jestem
Mój Mk2 1.8 T http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=514787" onclick="window.open(this.href);return false;
Pytanko o Pierburg 2ee
dzięki za odpowiedź ale... jednak jest inny. Dzwonilem do jednego gaźnikowca, który potwierdzil że różnią się te dwa gaźniki. różnica jest w mocowaniu linki i podobno (tutaj nie zbyt go zrozumialem) ale chyba chodzilo o to, że inaczej podtrzymuje obroty na biegu jalowym.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Re: Pytanko o Pierburg 2ee
Jest inny wspornik pancerza, inny uchwyt linki na przepustnicy, inny nastawnik przepustnicy. Wspornik pancerza można bez problemu wymienić. Uchwyt linki na przepustnicy trzeba wymienić z całą ośką o ile pamiętam. No i sam nastawnik - wizualnie nie zauważyłem, żeby się różnił, ale etka podaje, że jest inny, więc też do wymiany. Napisz w czym masz problem, może pomogę.
Edit:
Teraz dokładnie sprawdziłem. Bez problemu można przerobić gaźnik od manuala do automatu. Trzeba wymienić wspornik linki pancerza, oś przepustnicy, oraz sprężynę nastawnika przepustnicy, bo tylko tym nastawnik w 2ee do skrzyni automatycznej różni się od tego, ze skrzyni manualnej. Rezystancje, wymiary itp obu typów nastawników są identyczne, jedynie jest różnica w sprężynie ( w automacie ma więcej zwoi).
Edit:
Teraz dokładnie sprawdziłem. Bez problemu można przerobić gaźnik od manuala do automatu. Trzeba wymienić wspornik linki pancerza, oś przepustnicy, oraz sprężynę nastawnika przepustnicy, bo tylko tym nastawnik w 2ee do skrzyni automatycznej różni się od tego, ze skrzyni manualnej. Rezystancje, wymiary itp obu typów nastawników są identyczne, jedynie jest różnica w sprężynie ( w automacie ma więcej zwoi).
- siemion411
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: sob wrz 01, 2012 23:31
- Lokalizacja: Chełm
Pytanko o Pierburg 2ee
Mam Golfa II z 1990 roku, 1.6 PN, sama benzyna, automatyczna skrzynia biegów.
Nawalił mi gaźnik, obroty falowały. Znalazłem niedrogi gaźnik(120zł), regeneracja kosztuje u mnie w mieście 500zł. Nie byłem zbytnio w temacie i okazało się, że nowo kupiony gaźnik pochodzi z samochodu ze skrzynią manualną. Dałem gaźnik i samochód do mechanika. Okazało się, że jedyna różnica jest taka, że gaźnik z automatu ma dodatkowy elektrozawór, w manualu go nie ma. Przy czym brak tego elektrozaworu nic nie zmienia. Mechanik przerobił mocowanie linki tylko. Jeżdżę z nowym gaźnikiem i jest wszystko dobrze, obawiałem się, że ten zawór może odpowiadać za kickdown, ale kickdown działa. Ani ja, ani mechanik nie wiemy po co ten elektrozawór. Z minusów zauważyłem, że Golf pali więcej, ale może to być spowodowane zimą. Na starym gaźniku jeździłem lato/jesień, potem auto stało i dopiero w styczniu tego roku jeżdżę z nowym gaźnikiem. Koszt roboty mechanika wyniósł 250zł.
Nawalił mi gaźnik, obroty falowały. Znalazłem niedrogi gaźnik(120zł), regeneracja kosztuje u mnie w mieście 500zł. Nie byłem zbytnio w temacie i okazało się, że nowo kupiony gaźnik pochodzi z samochodu ze skrzynią manualną. Dałem gaźnik i samochód do mechanika. Okazało się, że jedyna różnica jest taka, że gaźnik z automatu ma dodatkowy elektrozawór, w manualu go nie ma. Przy czym brak tego elektrozaworu nic nie zmienia. Mechanik przerobił mocowanie linki tylko. Jeżdżę z nowym gaźnikiem i jest wszystko dobrze, obawiałem się, że ten zawór może odpowiadać za kickdown, ale kickdown działa. Ani ja, ani mechanik nie wiemy po co ten elektrozawór. Z minusów zauważyłem, że Golf pali więcej, ale może to być spowodowane zimą. Na starym gaźniku jeździłem lato/jesień, potem auto stało i dopiero w styczniu tego roku jeżdżę z nowym gaźnikiem. Koszt roboty mechanika wyniósł 250zł.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Pytanko o Pierburg 2ee
siemion411, nie ma żadnych dodatkowych elektrozaworów w automacie. Mam w piwnicy dwa gaźniki - od manuala i od automatu - poza różnicami, które wcześniej opisałem nie ma innych.
Być może chodzi Tobie o zawór filtra z węglem aktywnym - w starszych golfach tego zaworu nie było, w nowszych był i może stąd ta różnica.
Być może chodzi Tobie o zawór filtra z węglem aktywnym - w starszych golfach tego zaworu nie było, w nowszych był i może stąd ta różnica.
- siemion411
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: sob wrz 01, 2012 23:31
- Lokalizacja: Chełm
Pytanko o Pierburg 2ee
Nie wiem od czego to był elektrozawór.
Wiem na pewno, że w gaźniku w Golfie z 1990 roku w automacie był elektrozawór, którego nie ma w gaźniku z Golfa z 1991 roku w manualu.
Wiem na pewno, że w gaźniku w Golfie z 1990 roku w automacie był elektrozawór, którego nie ma w gaźniku z Golfa z 1991 roku w manualu.
- siemion411
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: sob wrz 01, 2012 23:31
- Lokalizacja: Chełm
Pytanko o Pierburg 2ee
Chodzi o ten zaznaczony, wie ktoś od czego on jest? Jego brak nie wpływa na nic zauważalnego podczas jazdy/postoju
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Pytanko o Pierburg 2ee
Ten zawór odcina paliwo po zgaszeniu silnika. Powinien być w każdym gaźniku od mk2, niezależnie, czy automat, czy manual i który rok. Gaźniki bez elektrozaworów były prawdopodobnie w audi stosowane, ale z tego co piszą inni, to te gaźniki z audi się nie nadają.
- siemion411
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: sob wrz 01, 2012 23:31
- Lokalizacja: Chełm
Pytanko o Pierburg 2ee
A u mnie nie ma go. Jestem na 100% pewny, że gaźnik został wymontowany z Golfa II 1.6 PN z 1991 roku z manuala
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Pytanko o Pierburg 2ee
Na prawo od tego zaworu masz przykręconą blaszkę z numerem - podaj ten numer.
- siemion411
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: sob wrz 01, 2012 23:31
- Lokalizacja: Chełm
Pytanko o Pierburg 2ee
pamiętam, że w obu gaźnikach miałem taki sam numer na blaszce, jutro podam jaki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości