Problem z cewkami, kablami a może coś innego??

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
arekolk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt cze 26, 2012 10:32

Problem z cewkami, kablami a może coś innego??

Post autor: arekolk » pn lip 23, 2012 09:19

Od jakiegoś czasu (co najmniej pół roku) w moim Mk IV GTI (silnik 18T ARZ) odczuwam drobne drgnięcia, szarpnięcia, nierówną pracę silnika na wolnych obrotach są to „dosłownie milisekundy” nie mniej jednak wyczuwalne. Do dnia dzisiejszego nie robiło to na mnie większego wrażenia a tłumaczyłem to np. syfem w paliwie i tym ze może już czas wymienić cewki i kable zapłonowe jednak odkładałem to w czasie, jednak dziś rano wyjeżdżając do pracy samochód odpalił i natychmiast zgasł, ponowna próba i to samo. Za trzecim razem odpalił i wszystko ok. Moje pytanie do znawców tematu co może być przyczyną takiego zachowania i czy da się ją określić jednoznacznie? Moja sugestia to, czy może wystarczy wykręcenie przeczyszczenie świec i styków kabli zapłonowych, dodam że świece wymieniałem jakieś 2,5 roku temu. Obecny przebieg samochodu to 145 tys. km, cewki i kable nie wymieniane od nowości.



Domcioo20
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: wt sie 23, 2011 18:32

Problem z cewkami, kablami a może coś innego??

Post autor: Domcioo20 » pn lip 23, 2012 12:39

Świece powinno wymianiac się w zasadzie co 2 lata, inni mówili że co 60tys km, lub po prostu jesli cos sie z nimi dzieje... Ja nie bawil bym się w ich czyszczenie. Stare są już na pewno, i jesli nie pomoże wymiana swiec i przewodów az tak bardzo na pewno nie zaszkodzi. Ja po tylu latach bym sie nawet nad tym nie zastanawiał tylko kupił nowy komplet i mial spokój na nast 2 lata.



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Problem z cewkami, kablami a może coś innego??

Post autor: wojtas46 » pn lip 23, 2012 20:20

Jeżeli masz wrażenie że silnik w momencie gdy przerywa , pracuje tak jakby nie palił na wszystkie gary , to może być to również moduł zapłonu



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problem z cewkami, kablami a może coś innego??

Post autor: marcin7x5 » wt lip 24, 2012 15:20

Jak masz mozliwość to sprawdź vagiem tzw wypadanie zapłonów.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 57 gości