Problem z cewkami, kablami a może coś innego??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z cewkami, kablami a może coś innego??
Od jakiegoś czasu (co najmniej pół roku) w moim Mk IV GTI (silnik 18T ARZ) odczuwam drobne drgnięcia, szarpnięcia, nierówną pracę silnika na wolnych obrotach są to „dosłownie milisekundy” nie mniej jednak wyczuwalne. Do dnia dzisiejszego nie robiło to na mnie większego wrażenia a tłumaczyłem to np. syfem w paliwie i tym ze może już czas wymienić cewki i kable zapłonowe jednak odkładałem to w czasie, jednak dziś rano wyjeżdżając do pracy samochód odpalił i natychmiast zgasł, ponowna próba i to samo. Za trzecim razem odpalił i wszystko ok. Moje pytanie do znawców tematu co może być przyczyną takiego zachowania i czy da się ją określić jednoznacznie? Moja sugestia to, czy może wystarczy wykręcenie przeczyszczenie świec i styków kabli zapłonowych, dodam że świece wymieniałem jakieś 2,5 roku temu. Obecny przebieg samochodu to 145 tys. km, cewki i kable nie wymieniane od nowości.
Problem z cewkami, kablami a może coś innego??
Świece powinno wymianiac się w zasadzie co 2 lata, inni mówili że co 60tys km, lub po prostu jesli cos sie z nimi dzieje... Ja nie bawil bym się w ich czyszczenie. Stare są już na pewno, i jesli nie pomoże wymiana swiec i przewodów az tak bardzo na pewno nie zaszkodzi. Ja po tylu latach bym sie nawet nad tym nie zastanawiał tylko kupił nowy komplet i mial spokój na nast 2 lata.
Problem z cewkami, kablami a może coś innego??
Jeżeli masz wrażenie że silnik w momencie gdy przerywa , pracuje tak jakby nie palił na wszystkie gary , to może być to również moduł zapłonu
Problem z cewkami, kablami a może coś innego??
Jak masz mozliwość to sprawdź vagiem tzw wypadanie zapłonów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 57 gości