ZMIANA G60 NA KOMPRESOR OD 230 SLK (W208)

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

plny20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lip 19, 2012 23:53
Lokalizacja: NMR

ZMIANA G60 NA KOMPRESOR OD 230 SLK (W208)

Post autor: plny20 » sob lip 21, 2012 18:56

Witam wszystkich
Nie mam Golfa, lecz Volkswagena Passata 1.8 G60 Syncro (160 km), wiec na pewno ta konstrukcja nie jest Wam obca. Kupilem go niedawno i wracajac z podrozy (500 km) po kupnie samochodu ten nieszczęsny kompresor uległ zniszczeniu. Pasek się zerwał i wyskoczyla czesc wałka rozwalając obudowę. Cena jaką sobie życza inni za kompresor jest dosyc wysoka, mało tego trzeba ją regenerowac co 30 000 km, co nie jest korzystnym rozwiazaniem przy robieniu wielu kilometrów w roku (właśnie około 30 000). Dowiedziałem się od kumatego mechanika, że przy paru przeróbkach mozna włożyc kompresor od Mercedesa 230 SLK W208. Jest on o wiele bardziej wytrzymalszy i robi z niego około 200 km. Czy ktoś z Was miał z czymś takim styczność lub słyszał o takiej przeróbce ? Czy potrzeba wielu przeróbek ?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

ZMIANA G60 NA KOMPRESOR OD 230 SLK (W208)

Post autor: toffic » sob lip 21, 2012 20:47

Te "pare przeróbek" to nie jest do końca taka łatwa zamiana, dużo rzeczy trzeba dorobić własnoręcznie lub komuś zlecić, 200KM od samego montażu Eatona możesz miedzy bajki włożyć



plny20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lip 19, 2012 23:53
Lokalizacja: NMR

ZMIANA G60 NA KOMPRESOR OD 230 SLK (W208)

Post autor: plny20 » ndz sie 12, 2012 16:18

VW wreszcie na chodzie ! Ponad tydzień czasu spędzone w garażu się opłaciło. Zmiana mocowań, dorabianie łapy, symetryczność z paskiem klinowym, zmiana dolotów, wylotów, zmiana na stożek. Tak jak toffic napisał,z tych "paru" przeróbek wyszło dość sporo. Z lewej strony dolotu od filtra w Mercedesie jest z prawej strony, natomiast wylot z intercollera trzeba było przeprowadzić z lewej na prawo. Na mocy widzę poprawę, ale jeszcze to nie jest do końca skończona sprawa. Jutro muszę spasować inny wąż od interka, bo kompresja ucieka. Ta sprawa nie jest skończona, ponieważ chciałem już w weekend dojechac, ale jest już bliżej niż dalej :grin: . Mam też zamiar wybrać się na hamownie. Z czystej ciekawości sprawdzić ile ten pasek może mieć mocy, bo patrzenie na oko to można sobie podać wartości z chmur :)



plny20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lip 19, 2012 23:53
Lokalizacja: NMR

ZMIANA G60 NA KOMPRESOR OD 230 SLK (W208)

Post autor: plny20 » pn sie 20, 2012 18:46

Co może być przyczyną tego, że kompresor ma zbyt małe ciśnienie ? Kompresor był po regeneracji, działał w samochodzie poprawnie



jasiu28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw lip 22, 2010 01:03
Lokalizacja: Tczew

ZMIANA G60 NA KOMPRESOR OD 230 SLK (W208)

Post autor: jasiu28 » czw wrz 06, 2012 11:39

chodzi jak wiertarka ?? zapodaj filmik :)



arwam

ZMIANA G60 NA KOMPRESOR OD 230 SLK (W208)

Post autor: arwam » sob wrz 08, 2012 22:20

plny20 pisze:Co może być przyczyną tego, że kompresor ma zbyt małe ciśnienie ? Kompresor był po regeneracji, działał w samochodzie poprawnie

zbyt małe przełożenie pomiędzy wąłem korbowym a kompresorem. należy zmienić kółko pasowe na mniejsze.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości