Uszczelka pod pokrywą zaworów

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Uszczelka pod pokrywą zaworów

Post autor: lowi85 » ndz lut 08, 2009 23:56

Po dłuuższej przerwie znów się tu zjawiam, dalej mam golfa ;)

Mam problem z uszczelką pokrywy zaworów tzn, przepuszcza mi olej... Wymieniłem już 3 te uszczelki i olej pokazuje się zawsze w tym samym miejscu tzn na pokrywie w rogu z tyłu silnika od strony kierowcy. Nie wiem czy to istotne. 1 raz wymienił mi ją mechanik przy okacji wymiany oleju, obsmarował ją jakimś silikonem lub czymś podobnym do silikonu. Zauwazyłem że olej wycieka więc wymieniłem uszczelke we własnym zakresie na nową, zdrapałem z pokrywy ten silikon (uszczelniacz - czy jak to nazwać) bo dosyć dobrze się trzymał i założyłem uszczelke "na sucho" skręciłem pokrywe śrubkami z czuciem żeby gwintu nie przekręcić i był spokój na kilka dni, ale olej znów sie pokazał, zajechałem do tego samego mechanika, on znów za darmo założył nową uszczelke i zabadźgał tym silikonem, po 2ch dniach olej znowu wypływa - dokręciłem śrubki na maksa ale bez efektu.
Zastanawiam się czy te uszczelki sa jakieś do dupy czy może mam lekko stukniętą tą pokrywe z jednej strony w co szczerze wątpie bo raczej było by to widoczne.

Ma ktoś jakiś pomysł lub rade jaką uszczelke np kupić, do tej pory zakładałem takie w żółtym opkowaniu, firma chyba na "G..." ale nie jestem pewien, kosztowały ok 20zł



Awatar użytkownika
Virus177
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 555
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:38
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Virus177 » pn lut 09, 2009 00:08

to jest standardowa bolaczka tych silnikow takze pociesze ze nie jestes sam jednak mi udalo sie to zrobic chociaz tez wymienialem chyba ze 3 razy uszczelke :grin:
musisz poszukac uszczelki z metalem w srodku ja wlasne taka kupilem i przed zalozenieniem przesmarowac ja olejem zeby po dokreceniu zassalo ją tak jak w filtrze oleju i powinno byc dobrze(staraj sie rownomiernie dociagac wszystkie srobki )
Powodzonka :grin:


Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Uszczelka pod pokrywą zaworów

Post autor: PinkFloyd » pn lut 09, 2009 00:17

lowi85 pisze:Po dłuuższej przerwie znów się tu zjawiam, dalej mam golfa ;)

Mam problem z uszczelką pokrywy zaworów tzn, przepuszcza mi olej... Wymieniłem już 3 te uszczelki i olej pokazuje się zawsze w tym samym miejscu tzn na pokrywie w rogu z tyłu silnika od strony kierowcy. Nie wiem czy to istotne. 1 raz wymienił mi ją mechanik przy okacji wymiany oleju, obsmarował ją jakimś silikonem lub czymś podobnym do silikonu. Zauwazyłem że olej wycieka więc wymieniłem uszczelke we własnym zakresie na nową, zdrapałem z pokrywy ten silikon (uszczelniacz - czy jak to nazwać) bo dosyć dobrze się trzymał i założyłem uszczelke "na sucho" skręciłem pokrywe śrubkami z czuciem żeby gwintu nie przekręcić i był spokój na kilka dni, ale olej znów sie pokazał, zajechałem do tego samego mechanika, on znów za darmo założył nową uszczelke i zabadźgał tym silikonem, po 2ch dniach olej znowu wypływa - dokręciłem śrubki na maksa ale bez efektu.
Zastanawiam się czy te uszczelki sa jakieś do dupy czy może mam lekko stukniętą tą pokrywe z jednej strony w co szczerze wątpie bo raczej było by to widoczne.

Ma ktoś jakiś pomysł lub rade jaką uszczelke np kupić, do tej pory zakładałem takie w żółtym opkowaniu, firma chyba na "G..." ale nie jestem pewien, kosztowały ok 20zł
Ja kiedys tez tak wymieniałem, 3 uszczelki, 2x Ajusa a jedna Erling i każda tam przepuszczała w moim AAZ, jak wyczysciłem odmę benzyna ekstrakcyjna i spręzonym powietrzem i założyłem nwą uszczelkę to problem zniknął :grin: Poczytaj tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Ostatnio zmieniony pn lut 09, 2009 00:21 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn lut 09, 2009 00:34

Virus177 pisze:to jest standardowa bolaczka tych silnikow
I nie tylko :grrr: ...Mój MK2 1,6TD też na to zachorował.Nie wiem,wirus jakiś,czy co...? :grin:



lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » pn lut 09, 2009 00:38

Michaś_1977 pisze:
Virus177 pisze:to jest standardowa bolaczka tych silnikow
I nie tylko :grrr: ...Mój MK2 1,6TD też na to zachorował.Nie wiem,wirus jakiś,czy co...? :grin:
Kryzys idize :helm:

Skoro to standard (jeden z wielu) to kamień z serca i :pub: dla wszytkich



Awatar użytkownika
karl44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pn lis 14, 2011 19:37
Kontakt:

[mk2]Cieknacy olej spod pokrywy klawiatury

Post autor: karl44 » sob lip 21, 2012 20:17

Wiem ze bylo juz troche takich tematow, ale ja nie mam juz pomyslow na ten cieknacy olej. Juz ze 3 razy kupowalem nowa uszczelke z silikonem i bez byla zakladana, sruby dokrecone lekko i cieknie, dokrecalem stopniowo i dalej leje sie olej spod klawiatury. moze zlozyc go na samym silikonie i nie bedzie lalo, ale czy tak można?



Awatar użytkownika
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Posty: 1208
Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Kontakt:

[mk2]Cieknacy olej spod pokrywy klawiatury

Post autor: Micjusz » sob lip 21, 2012 21:13

Podmień na próbe inna pokrywę bo to może być w niej problem


Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979

lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

[mk2]Cieknacy olej spod pokrywy klawiatury

Post autor: lukasz.gtd » sob lip 21, 2012 21:15

Kupowałeś uszczelkę korkową, czy gumową? Gumowa kosztuje 5x tyle co korkowa, ale przynajmniej nie cieknie.


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Uszczelka pod pokrywą zaworów

Post autor: Michał_1977 » sob lip 21, 2012 21:27

karl44 pisze:Wiem ze bylo juz troche takich tematow
karl44, to już drugi raz! Uwierz mi,szukajka nie gryzie.
Mówią,że do trzech razy sztuka,więc za trzecim będzie warn :chytry:
Przeniosłem posty do tematu o owej uszczelce.Pilnuj się.

Dobra,teraz tak-kup uszczelkę od silnika benzynowego 1,8 (najlepiej elring). Ona jest jednolita i cała gumowa,a nie z jakiegoś badziewnego korka.
Wykręć wszystkie szpilki z głowicy,którymi przykręca się pokrywę i zastosuj zwykłe śrubki.Ja mam na klucz imbus.Odkąd tak zrobiłem,nie mam żadnych wycieków.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
karl44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pn lis 14, 2011 19:37
Kontakt:

Uszczelka pod pokrywą zaworów

Post autor: karl44 » ndz lip 22, 2012 09:36

Czy taka uszczelka bedzie dobra? http://allegro.pl/uszczelka-pokrywy-zaw ... ml?shops=1

I pokrywe dokrecic na maxa czy delikatnie (tak jak zaleca producent)?



Awatar użytkownika
Metiu93
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: czw sty 26, 2012 15:00
Lokalizacja: Legnica

Uszczelka pod pokrywą zaworów

Post autor: Metiu93 » ndz lip 22, 2012 12:19

Ja mialem ten sam problem rowniez w tym samym miejscu. Ale poradzilem sobie z nim latwym i tanim sposobem. Zrob tak kup nowa uszczelke i przed zalozeniem posmaruj silikonem obreby glowicy, naloz uszczelke i nie powinno byc problemu. Silikon kup jakis specjalny do duzych temeratur, jak juz go raz podgrzejesz to juz nie powinien przepuszczac. :pub:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Uszczelka pod pokrywą zaworów

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 22, 2012 14:23

Metiu93,nie uskuteczniaj półśrodków.Sylikon można dać pod króćce wodne itp,czy coś czego się nie odkręca,żeby coś wykonać (ewentualnie babie w cycki napchać :grin: ) .Natomiast pokrywę zdejmuje się do ustawiania rozrządu,wymiany szklanek itd.
Będzie chciał zdjąć i co? będzie męczył się z zaolejonymi kluchami z sylikonu,które po części będą wpadały do silnika i zatykały smok olejowy :bajer:
karl44, tak,taka jak w linku,tylko kup z Elringa,jest w podobnych pieniądzach.Kolega kupił tanią Kraft i od razu puszczała olej.Cieńsza była.
karl44 pisze:I pokrywe dokrecic na maxa czy delikatnie
W otworach uszczelki są tulejki ograniczające.Pokrywa dojdzie do nich i dość.Nie siłuj się ze śrubami,bo zdeformujesz pokrywę.Pamiętaj o wykręceniu szpilek!

I tak na przyszłość-na samym dole każdej strony masz wyszukiwarkę google.Z niej korzystaj i skończą się Twoje kłopoty :pub:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
karl44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pn lis 14, 2011 19:37
Kontakt:

Uszczelka pod pokrywą zaworów

Post autor: karl44 » ndz lip 22, 2012 15:57

dlaczego wykrecenie szpilek i wymiana na srubki jest takie wazne?



adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków

Uszczelka pod pokrywą zaworów

Post autor: adamwwy » pn lip 23, 2012 01:27

Ja miałem identyczny problem we Fronterze 2.4. Jaka by nie była uszczelka leciało spod porywy czy była oryginał, czy zamiennik, z silikonem i bez. Próbowałem wszystkiego. Wreszcie kupiłem silikon za 30zł, złożyłem na niego bez uszczelki i przestało. Po pewnym czasie musiałem zdjąć pokrywę w celu wymiany popychacza i znów złożyłem na silikon, ale taki za 4zł i też suchutko :grin: Wniosek z tego taki, że jeśli leci to warto zainwestować te 4zł, przemyć miejsca styku pokrywy i głowicy benzyną, posmarować silikonem i złożyć bez uszczelki. Koszt nie duży a spróbować warto.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 29 gości