turbina 1.9 td aaz problemy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
turbina 1.9 td aaz problemy
witam
Golf 1.9 td 75km '97 kombi silnik aaz.
Zaczęły się klopoty z turbo (okresowy brak mocy). Kupiłem wskaznik doladowania. Cisnienie raz jest, raz nie ma. Czasem turbo pompowało prawidłowo (0,8bar) czasem tylko przez pare sekund. Przy braku cisnienia doladowania za autem kopciło na czarno.
lista rzeczy ktore zostały sprawdzone/zrobione
1. zregenerowane turbo ( dzwignia chodzi o wiele luzniej. Zapewniano ze wastegate jest ok.)
2. wymienione wtryski
3. sprawdzona pompa vacu (-0,8 na postoju brak problemow z hamulcami) oraz szczelnosc układu podcisnieniowego (od vacu pompy, zaworki podcisnieniowe do gruchy turbo i egr wszystkie wezyki wymienione)
4. sprawdzone 2 zaworki podcisnieniowe ( przy braku zasilania sa zatkane. po podaniu 12V "odetkane")
5. zawor egr rozebralem. Element ruchomy dalo sie wcisnac. Nie palcem ale dosyc mocno srubokretem ( jezeli to pomoze okreslic sile nacisku). Nie byl zapieczony w pozycji otwartej.
Bez rezultatu. Dalej nie ma ciśnienia doładowania. Czasem jak kilka razy wdepne gaz do podlogi to na chwile sie pojawia, po czym znika.
na dodatek przestala dzialac klima. Po jej zalaczeniu nie ma charakterystycznego podnoszenia sie obrotow na postoju. Nie wiem czy ma to jakis zwiazek z opisanym na wstepie problemem. Zalecono wymiane osuszacza, ale chce sie najpierw uporac z podstawowym klopotem z turbina.
auta nie sprzedam bo mi sie podoba i przez 5 lat mnei nie zawiodlo. Golf rzadzi i ch .. )
prosze o pomoc bo nie mam juz pomysłów.
dzieki za czas poswiecony czytaniu/odpowiadaniu na moj post
pozdrawiam
Golf 1.9 td 75km '97 kombi silnik aaz.
Zaczęły się klopoty z turbo (okresowy brak mocy). Kupiłem wskaznik doladowania. Cisnienie raz jest, raz nie ma. Czasem turbo pompowało prawidłowo (0,8bar) czasem tylko przez pare sekund. Przy braku cisnienia doladowania za autem kopciło na czarno.
lista rzeczy ktore zostały sprawdzone/zrobione
1. zregenerowane turbo ( dzwignia chodzi o wiele luzniej. Zapewniano ze wastegate jest ok.)
2. wymienione wtryski
3. sprawdzona pompa vacu (-0,8 na postoju brak problemow z hamulcami) oraz szczelnosc układu podcisnieniowego (od vacu pompy, zaworki podcisnieniowe do gruchy turbo i egr wszystkie wezyki wymienione)
4. sprawdzone 2 zaworki podcisnieniowe ( przy braku zasilania sa zatkane. po podaniu 12V "odetkane")
5. zawor egr rozebralem. Element ruchomy dalo sie wcisnac. Nie palcem ale dosyc mocno srubokretem ( jezeli to pomoze okreslic sile nacisku). Nie byl zapieczony w pozycji otwartej.
Bez rezultatu. Dalej nie ma ciśnienia doładowania. Czasem jak kilka razy wdepne gaz do podlogi to na chwile sie pojawia, po czym znika.
na dodatek przestala dzialac klima. Po jej zalaczeniu nie ma charakterystycznego podnoszenia sie obrotow na postoju. Nie wiem czy ma to jakis zwiazek z opisanym na wstepie problemem. Zalecono wymiane osuszacza, ale chce sie najpierw uporac z podstawowym klopotem z turbina.
auta nie sprzedam bo mi sie podoba i przez 5 lat mnei nie zawiodlo. Golf rzadzi i ch .. )
prosze o pomoc bo nie mam juz pomysłów.
dzieki za czas poswiecony czytaniu/odpowiadaniu na moj post
pozdrawiam
nie uciagnie pusty leb grubej dupy wzwyz
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
turbina 1.9 td aaz problemy
W AAZ podciśnienie nie jest potrzebne do sterowania turbosprężarką. Ja bym sprawdził szczelność układu dolotowego. Może pękło Ci kolanko na wyjściu turba? Jak nie to, to jedynie niesprawne WG.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14208
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
turbina 1.9 td aaz problemy
Obstawiam zawór N 108 w pompie wtryskowej.Nie ma odpowiedniego wyprzedzenia dynamicznego kąta wtrysku i stąd spadki mocy.
To samo miałem w moim 1Y.Co prawda jest to wolnossak a nie TD,ale jak mi się wieszał owy zawór,to też były spadki mocy i kopcił jak Ikarus.
Zawór znajduje się przy dnie pompy,zaraz przy tłokorozdzielaczu.Wymień go i będzie po kłopocie
To samo miałem w moim 1Y.Co prawda jest to wolnossak a nie TD,ale jak mi się wieszał owy zawór,to też były spadki mocy i kopcił jak Ikarus.
Zawór znajduje się przy dnie pompy,zaraz przy tłokorozdzielaczu.Wymień go i będzie po kłopocie
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
- Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
- Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
- Silnik: DKRC
- Kontakt:
Re: turbina 1.9 td aaz problemy
Miałem podobnie jak Ty, auto nie chodziło jak powinno i klima wariowała raz się włączyła a raz nie. pewnie masz półelektroniczna pompę (z czujnikiem/zaworem pomiędzy przewodami do wtrysków). Bo jak tak to podepnij interfejs i sprawdź błędy na pompie. U mnie był błąd. Okazało się, że kabelek się upierniczył od tego zaworka/czujnika. Po zrobieniu kabelka, auto odżyło, klima załączała się za każdym razem...der_slm pisze:witam
Golf 1.9 td 75km '97 kombi silnik aaz.
Zaczęły się klopoty z turbo (okresowy brak mocy). Kupiłem wskaznik doladowania. Cisnienie raz jest, raz nie ma. Czasem turbo pompowało prawidłowo (0,8bar) czasem tylko przez pare sekund. Przy braku cisnienia doladowania za autem kopciło na czarno.
lista rzeczy ktore zostały sprawdzone/zrobione
1. zregenerowane turbo ( dzwignia chodzi o wiele luzniej. Zapewniano ze wastegate jest ok.)
2. wymienione wtryski
3. sprawdzona pompa vacu (-0,8 na postoju brak problemow z hamulcami) oraz szczelnosc układu podcisnieniowego (od vacu pompy, zaworki podcisnieniowe do gruchy turbo i egr wszystkie wezyki wymienione)
4. sprawdzone 2 zaworki podcisnieniowe ( przy braku zasilania sa zatkane. po podaniu 12V "odetkane")
5. zawor egr rozebralem. Element ruchomy dalo sie wcisnac. Nie palcem ale dosyc mocno srubokretem ( jezeli to pomoze okreslic sile nacisku). Nie byl zapieczony w pozycji otwartej.
Bez rezultatu. Dalej nie ma ciśnienia doładowania. Czasem jak kilka razy wdepne gaz do podlogi to na chwile sie pojawia, po czym znika.
na dodatek przestala dzialac klima. Po jej zalaczeniu nie ma charakterystycznego podnoszenia sie obrotow na postoju. Nie wiem czy ma to jakis zwiazek z opisanym na wstepie problemem. Zalecono wymiane osuszacza, ale chce sie najpierw uporac z podstawowym klopotem z turbina.
auta nie sprzedam bo mi sie podoba i przez 5 lat mnei nie zawiodlo. Golf rzadzi i ch .. )
prosze o pomoc bo nie mam juz pomysłów.
dzieki za czas poswiecony czytaniu/odpowiadaniu na moj post
pozdrawiam
Skoda Rapid Liftback 1,0TSI MY 2019, Ambition+Audio+Sunset
Re: turbina 1.9 td aaz problemy
dzisiaj sprawdze czy VAG cos pokaze z tą pompą.
Mam natomiast jeszcze jedno spostrzezenie. Przed regeneracja turbo sie załączało jak chciało. Gdy powoli wciskalem gaz, obroty rosly 2tys 2,5tys 3tys turbo martwe. Ale gdy np na 3 biegu jechalem wolno i but w podloge zaskakiwalo. Wtedy pompowalo do 0,8 bar i trzymalo.(turbina kkk)
teraz po regeneracji jest tak samo. tzn gdy obroty rosna powoli to do 3,5 tys nic (tylko ciemno z tylu). Jak dam pare razy but w podloge (ew jak zmieniam bieg i przegazuje) to nawet czasem ( rzadziej niz przed regeneracja) zaskoczy, ale pompuje do 0,5bar i cisnienie nie trzyma tylko spada do 0.
Sprawdziłem dokladnie jeszcze raz szczelnosc ukladu podcisnienia. EGR i sztanga turbo zachowuja sie tak (na postoju). Po 2-3 krotnym zdrowym przegazowaniu (oczywiscie ciemno z tylu i smierdzi jak cholera) w momencie kiedy obroty juz spadaja na wolne, grzybek EGR przesuwa sie do prawa i wraca. To samo sztanga turbo. Jak przytkam palcem wezyk podcisnienia bezposrednio przez grucha egr, to na wolnych zasysa. Po przegazowaniu jak obroty wracaja jakby gubilo sie podcisnienie. Po osiagnieciu wolnych podcisnienie wraca. Rozumuje ze to poprawna praca ( egr ma byc w pozycji otwartej - zasysanej tylko na postoju na wolnychobrotach).
nadmienie jeszcze, że klopoty z turbo pojawialy sie stopniowo. Najpierw sie nie zalaczalo co jakis czas. Potem coraz czesciej trzeba bylo kilkakrotnie butowac. Byly sytuacje gdzie przez 2 tygodnie dzialalo jak ta lala.
Nie ma wuja muszę to rozkminić
Mam natomiast jeszcze jedno spostrzezenie. Przed regeneracja turbo sie załączało jak chciało. Gdy powoli wciskalem gaz, obroty rosly 2tys 2,5tys 3tys turbo martwe. Ale gdy np na 3 biegu jechalem wolno i but w podloge zaskakiwalo. Wtedy pompowalo do 0,8 bar i trzymalo.(turbina kkk)
teraz po regeneracji jest tak samo. tzn gdy obroty rosna powoli to do 3,5 tys nic (tylko ciemno z tylu). Jak dam pare razy but w podloge (ew jak zmieniam bieg i przegazuje) to nawet czasem ( rzadziej niz przed regeneracja) zaskoczy, ale pompuje do 0,5bar i cisnienie nie trzyma tylko spada do 0.
Sprawdziłem dokladnie jeszcze raz szczelnosc ukladu podcisnienia. EGR i sztanga turbo zachowuja sie tak (na postoju). Po 2-3 krotnym zdrowym przegazowaniu (oczywiscie ciemno z tylu i smierdzi jak cholera) w momencie kiedy obroty juz spadaja na wolne, grzybek EGR przesuwa sie do prawa i wraca. To samo sztanga turbo. Jak przytkam palcem wezyk podcisnienia bezposrednio przez grucha egr, to na wolnych zasysa. Po przegazowaniu jak obroty wracaja jakby gubilo sie podcisnienie. Po osiagnieciu wolnych podcisnienie wraca. Rozumuje ze to poprawna praca ( egr ma byc w pozycji otwartej - zasysanej tylko na postoju na wolnychobrotach).
nadmienie jeszcze, że klopoty z turbo pojawialy sie stopniowo. Najpierw sie nie zalaczalo co jakis czas. Potem coraz czesciej trzeba bylo kilkakrotnie butowac. Byly sytuacje gdzie przez 2 tygodnie dzialalo jak ta lala.
Nie ma wuja muszę to rozkminić
nie uciagnie pusty leb grubej dupy wzwyz
- Michał_1977
- _
- Posty: 14208
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
turbina 1.9 td aaz problemy
Dlatego napisałem o N108der_slm pisze:nadmienie jeszcze, że klopoty z turbo pojawialy sie stopniowo. Najpierw sie nie zalaczalo co jakis czas. Potem coraz czesciej trzeba bylo kilkakrotnie butowac. Byly sytuacje gdzie przez 2 tygodnie dzialalo jak ta lala.
turbina 1.9 td aaz problemy
racja. Po sprawdzeniu Vag'iem pompy dostalem bledy
VAG-COM Version:
Control Module Part Number: 028 906 124 B
Component and/or Version: Turbo-Diesel V04
Software Coding: 00124
Work Shop Code: WSC 00000
2 Faults Found:
01265 - Exhaust Gas Recirculation Valve (N18)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
01168 - Idle Speed Boost Valve (N177)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
po skasowaniu błędów wszystko w porządku. Nie kopci turbo pompuje. Radość z jazdy i banan na twarzy.
Dzięki Panowie za naprowadzenie na rozwiązanie problemu.
Pozdrawiam i traktuję temat jako zamkniety.
VAG-COM Version:
Control Module Part Number: 028 906 124 B
Component and/or Version: Turbo-Diesel V04
Software Coding: 00124
Work Shop Code: WSC 00000
2 Faults Found:
01265 - Exhaust Gas Recirculation Valve (N18)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
01168 - Idle Speed Boost Valve (N177)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
po skasowaniu błędów wszystko w porządku. Nie kopci turbo pompuje. Radość z jazdy i banan na twarzy.
Dzięki Panowie za naprowadzenie na rozwiązanie problemu.
Pozdrawiam i traktuję temat jako zamkniety.
nie uciagnie pusty leb grubej dupy wzwyz
- Michał_1977
- _
- Posty: 14208
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
turbina 1.9 td aaz problemy
Więc zamykam.der_slm pisze:Pozdrawiam i traktuję temat jako zamkniety.
JBC to pisać do mnie lub innego moda.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 145 gości