Napinacz paska rozrządu - czy możliwa korekta?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Napinacz paska rozrządu - czy możliwa korekta?
Witam,
około 2 tygodni temu miałem wymieniany pasek rozrządu (komplet - pasek, wszystkie rolki, pompa wody i napinacz, wszystko od INA, napinacz Litens), nie mam problemów po wymianie. Dzisiaj kontrolnie zdjąłem obudowę paska rozrządu celem sprawdzenia napinacza - poluzował się lekko i jest wg instrukcji Gates`a: http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/druk ... o=1&id=391" onclick="window.open(this.href);return false; na tej pozycji (zaznaczone na zielono), czyli pasek nieznacznie się poluzował:
Na pasku przejechałem ok 800km. Pasek był na pewno poprawnie napięty gdyż sam po wymianie jeszcze kilkukrotnie to sprawdziłem, wszystko wymieniono wg instrukcji.
Pytanie:
Czy można dokonać korekcji napięcia paska poprzez poluzowanie śruby napinacza i dopięciu jego? (oczywiście z ruchem wskazówek zegara i nie cofaniu napinacza w "tył")
Co może być powodem tej sytuacji?
około 2 tygodni temu miałem wymieniany pasek rozrządu (komplet - pasek, wszystkie rolki, pompa wody i napinacz, wszystko od INA, napinacz Litens), nie mam problemów po wymianie. Dzisiaj kontrolnie zdjąłem obudowę paska rozrządu celem sprawdzenia napinacza - poluzował się lekko i jest wg instrukcji Gates`a: http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/druk ... o=1&id=391" onclick="window.open(this.href);return false; na tej pozycji (zaznaczone na zielono), czyli pasek nieznacznie się poluzował:
Na pasku przejechałem ok 800km. Pasek był na pewno poprawnie napięty gdyż sam po wymianie jeszcze kilkukrotnie to sprawdziłem, wszystko wymieniono wg instrukcji.
Pytanie:
Czy można dokonać korekcji napięcia paska poprzez poluzowanie śruby napinacza i dopięciu jego? (oczywiście z ruchem wskazówek zegara i nie cofaniu napinacza w "tył")
Co może być powodem tej sytuacji?
MK3 `93 1.8 ABS 90KM - był
Seat Ibiza FL `00 1.9 SDI AQM - jest
Skoda Octavia '03 1.8T AUM - jest
Seat Ibiza FL `00 1.9 SDI AQM - jest
Skoda Octavia '03 1.8T AUM - jest
Napinacz paska rozrządu - czy możliwa korekta?
Można to zrobić bez problemu, tylko uważaj żeby pasek Ci nie przeskoczył po którymś kole bo będzie rozrząd do ustawienia jeszcze raz. A co mogło spowodować obrót napinacza ? hmm.. może był za słabo przykręcony ?
PS: Dwa dni temu też został poruszony tem temat w tym temacie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=470588" onclick="window.open(this.href);return false;
PS: Dwa dni temu też został poruszony tem temat w tym temacie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=470588" onclick="window.open(this.href);return false;
VW
Napinacz paska rozrządu - czy możliwa korekta?
dzięki za odpowiedź - może ktoś jeszcze potwierdzi?
właśnie z tym napinaniem to sam nie wiem czy poprawne będzie tylko skorygowanie napinacza czy trzeba przeprowadzać całą procedurę napinania jak przy zakładaniu paska (czyli blokady, zluzowanie koła z wałka rozrządu itp.)
Poradnik Conti (http://www.contitech.de/pages/produkte/ ... en_pl.html" onclick="window.open(this.href);return false;) mówi:
Za słabe naprężenie: Pasek uderza o osłonę --> Skorygować naprężenie.
Tylko nie jest napisane jak...
U mnie nic nie uderza, a przesunięcie to jakieś 3-4 mm od poprawnej pozycji. Pasek podczas napinania raczej nie przeskoczy - tylko czy to jest właściwa procedura? (mam na myśli samo dopięcie paska napinaczem).
Rozrząd u mnie wygląda następująco: link
właśnie z tym napinaniem to sam nie wiem czy poprawne będzie tylko skorygowanie napinacza czy trzeba przeprowadzać całą procedurę napinania jak przy zakładaniu paska (czyli blokady, zluzowanie koła z wałka rozrządu itp.)
Poradnik Conti (http://www.contitech.de/pages/produkte/ ... en_pl.html" onclick="window.open(this.href);return false;) mówi:
Za słabe naprężenie: Pasek uderza o osłonę --> Skorygować naprężenie.
Tylko nie jest napisane jak...
U mnie nic nie uderza, a przesunięcie to jakieś 3-4 mm od poprawnej pozycji. Pasek podczas napinania raczej nie przeskoczy - tylko czy to jest właściwa procedura? (mam na myśli samo dopięcie paska napinaczem).
Rozrząd u mnie wygląda następująco: link
MK3 `93 1.8 ABS 90KM - był
Seat Ibiza FL `00 1.9 SDI AQM - jest
Skoda Octavia '03 1.8T AUM - jest
Seat Ibiza FL `00 1.9 SDI AQM - jest
Skoda Octavia '03 1.8T AUM - jest
Napinacz paska rozrządu - czy możliwa korekta?
załóż klucz do napinania rolki zluzuj śrube dociagnij i dokrec i nic nie ma prawa przeskoczyć
...sprawdz najpierw pozycje napinacza podczas pracy silnika
...sprawdz najpierw pozycje napinacza podczas pracy silnika
- tomassss24
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
- Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Napinacz paska rozrządu - czy możliwa korekta?
Na ciepłym i zimnym silniku wskaznik rolki napinacza minimalnie zmienia swoje połozenie dlatego powinno sie sprawdzac na zimnym silniku
Odp: Napinacz paska rozrządu - czy możliwa korekta?
Chyba masz rację, sprawdziłem jeszcze raz ten napinacz i teraz wskazanie jest prawidłowe (wcześniej sprawdziłem tylko na ciepłym silniku). Z drugiej strony to co? Pasek się rozciąga pod wpływem temperatury?
MK3 `93 1.8 ABS 90KM - był
Seat Ibiza FL `00 1.9 SDI AQM - jest
Skoda Octavia '03 1.8T AUM - jest
Seat Ibiza FL `00 1.9 SDI AQM - jest
Skoda Octavia '03 1.8T AUM - jest
- tomassss24
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
- Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Napinacz paska rozrządu - czy możliwa korekta?
Pod wpływem temp materiały pracujące rozszerzają sie i na ciepłym silniku wskaznik napinacza pokazuje ze jest bardziej napiety . Takze jak sprawdziłes na zimnym silniku to jest ok
Odp: Napinacz paska rozrządu - czy możliwa korekta?
Tok myślenia ok, ale pod wpływem temperatury to materiał powinien się raczej rozszerzać, czyli pasek będzie mniej napięty o ile faktycznie tak zachowuje się pasek.
MK3 `93 1.8 ABS 90KM - był
Seat Ibiza FL `00 1.9 SDI AQM - jest
Skoda Octavia '03 1.8T AUM - jest
Seat Ibiza FL `00 1.9 SDI AQM - jest
Skoda Octavia '03 1.8T AUM - jest
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 120 gości