Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
SebaMK3
- Użytkownik

- Posty: 335
- Rejestracja: śr mar 03, 2010 21:30
- Lokalizacja: Wałcz
-
Kontakt:
Post
autor: SebaMK3 » pt lip 13, 2012 15:56
Mam wielki problem. Po Notlaufie który miałem jakiś czas temu wymieniłem n75. Wszystko było super, auto było żwawe, turbina dmuchała jak nalezy. Kilka dni temu problem znowu powrócił... Postanowiłem wymienic wszystkie wężyki na nowe i auto całkiem straciło moc, jedzie jakby miało 20 koni. Przy notlaufie było, że do pewnego momentu ciągnął a teraz kompletnie nic. Przy odpalaniu turbina sie załącza, przy dodaniu gazu niby dmucha ale auto za nic nie przyśpiesza jakby miało turbo. Przy wymianie wężyków w jednym z przewodów ( ten który wchodzi do turbo, kolor niebieski ) zauważyłem olej

Czy to znak, że życie turbiny sie skonczyło czy może być to coś innego ?
-
italiano_83
- V.I.P.

- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » pt lip 13, 2012 16:05
Zloguj drania i wrzuć logi do działu diagnostyka.
Gruszka turbo jak i przewody powinny być suche, sprawdź z którego miejsca wydobywa się olej.
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+

-
SebaMK3
- Użytkownik

- Posty: 335
- Rejestracja: śr mar 03, 2010 21:30
- Lokalizacja: Wałcz
-
Kontakt:
Post
autor: SebaMK3 » pt lip 13, 2012 16:08
z tego co widziałem wydobywa sie z miejsca gdzie nachodzi wężyk. Więcej nie zobacze na aucie jak siedzi
-
JABcok20
- Forum Master

- Posty: 1838
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
- Lokalizacja: Lębork
-
Kontakt:
Post
autor: JABcok20 » pt lip 13, 2012 17:38
ja wlączasz stacyjke słychać cykanie zaworu n75 i czy po odpaleniu pracuje. sprawdzałeś błędy na vagu.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
-
nitrox89
- Dawca organów

- Posty: 2111
- Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
- Lokalizacja: Kraków okolice
- Auto: mk4 AXR+
Post
autor: nitrox89 » pt lip 13, 2012 17:48
Sprawdź podłączenie wężyków i wtyczki do N75.
Rust is lighter than carbon fiber
-
SebaMK3
- Użytkownik

- Posty: 335
- Rejestracja: śr mar 03, 2010 21:30
- Lokalizacja: Wałcz
-
Kontakt:
Post
autor: SebaMK3 » pt lip 13, 2012 19:07
nitrox89, zawór napewno podłączony ok JABcok20, na zapłonie nie działa, jak jest odpalony to działa
-
Shmatan
- V.I.P.

- Posty: 6972
- Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
- Lokalizacja: Rzeszów
-
Kontakt:
Post
autor: Shmatan » pt lip 13, 2012 21:39
A może nieszczelność w dolocie?
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » sob lip 14, 2012 07:21
Proponuję zrobić w ten sposób : sprawdź najpierw vagiem czy nie masz błędu związanego z otwartym obwodem sterowania elektrozaworem N75 lub czujnikiem ciśnienia doładowania G71 lub innych związanych z osprzętem silnika a mających wpływ na ciśnienie doładowania lub tryb awaryjny. Jeśli błędy będą to je opisz a podamy wskazówkę czego i gdzie szukać. Jeśli błędów nie będzie to wężyk niebieski i czerwony wypnij z N75 a ich końce zaślep tj. tych wężyków i wtedy się przejedź i powiedz czy auto odzyskało dynamikę. Jeśli nie to wykonaj log statyczny i dynamiczny grupy 010 i wklej tu linki tych logów. Jeśli w nich wartość masy powietrza zmierzonej przez przepływkę będzie wynosiła stale 847 mg/skok to masz nieszczelność w dolocie ale jeśli wartość będzie prawiłowa względem ciśnienia doładowania to turbo na 100% jest do wymiany.
-
SebaMK3
- Użytkownik

- Posty: 335
- Rejestracja: śr mar 03, 2010 21:30
- Lokalizacja: Wałcz
-
Kontakt:
Post
autor: SebaMK3 » sob lip 14, 2012 10:56
Sztomel, Czyli jaka powinna być reakcja auta na wypięcie i zaślepienie miejsc po wężykach ?
EDIT: Dzisiaj postanowiłem wymienić reszte wężyków, tj. od kompa do dolotu i od n18 do samej pompy oraz zaślepiłem EGR, powiem szczerze, że jest lepiej bo juz zaczyna sie notlauf a nie jak wczesniej kompletny brak mocy. Tak więc węzyki na bank są ok, próbwałem bypasa z ominieciem n75 ( był dopiero wymieniony ale wolałem sprawdzić ) nie zmieniło to kompletnie nic. Przed podpięciem do kompa zostało mi coś sprawdzić ? ktoś wspominał o zapiekaniu sie wastegatu, to może być przyczyną mulenia auta ?
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » ndz lip 15, 2012 04:51
SebaMK3 pisze:wypięcie i zaślepienie miejsc po wężykach
nie zaślepienie miejsc po wężykach tylko zaślepienie końców tych wężyków jak je wypniesz z N75. Reakcja będzie taka, że nie będzie nic ograniczało ciśnienia doładowania więc turbo powinno się zbierać i już powyżej 2000 obrotów stale przeładowywać. Nie prosiłem abyś zastosował bypass bo i po co. My chcemy przecież stwierdzić czy turbo będzie pompowało na full i czy oraz jak szybko osiągnie a następnie przekroczy wartość zadaną ciśnienia doładowania. Powinieneś najpierw zacząć od podłączenia się Vagiem. Możesz oczywiście sprawdzić czy sztanga sterująca zaworem upustowym Wastegate jest w pozycji maksymalnie wysuniętej z gruchy siłownika ciśnieniowego czy też maksymalnie wciągniętej w gruchę.
-
SebaMK3
- Użytkownik

- Posty: 335
- Rejestracja: śr mar 03, 2010 21:30
- Lokalizacja: Wałcz
-
Kontakt:
Post
autor: SebaMK3 » ndz lip 15, 2012 14:33
Sztomel, Zrobiłem jak pisałeś, wężyki wyjąłem z n75 zaślepiłem śrubkami. Auto na początku szło jak głupie ale tylko do 120 km/h, typowy notlauf. Zatrzymałem się żeby zawrócić ruszam i buuuuuuuuuu... Auto znowu nie żyje

Muł tak jak wcześniej. Co dalej, na VAG'a ?
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » pn lip 16, 2012 08:09
Czyli wychodzi na to, że turbo pompuje. Zloguj dynamicznie dwie grupy jednocześnie 003 z 011 z podpiętym N75 a potem z zaślepionymi tymi wężykami od niego i odczytaj zapisane błędy w sterowniku silnika. Zrób też loga statycznego i dynamicznego grupy 010.
-
SebaMK3
- Użytkownik

- Posty: 335
- Rejestracja: śr mar 03, 2010 21:30
- Lokalizacja: Wałcz
-
Kontakt:
Post
autor: SebaMK3 » pn lip 16, 2012 10:44
Sztomel pisze:Czyli wychodzi na to, że turbo pompuje. Zloguj dynamicznie dwie grupy jednocześnie 003 z 011 z podpiętym N75 a potem z zaślepionymi tymi wężykami od niego i odczytaj zapisane błędy w sterowniku silnika. Zrób też loga statycznego i dynamicznego grupy 010.
To mi wyjaśniłeś Sztomel

Musze ogarnąć co i jak się robi i napisze na dniach

-
CzesiuStg
- Mały gagatek

- Posty: 129
- Rejestracja: czw sty 12, 2012 20:06
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Post
autor: CzesiuStg » czw lip 19, 2012 16:09
Witam:)
potrzebuje porady jak odlaczyc sztange wychodzaca z turbiny turbo od tej dzwigienki .
chodzi o Golfa3 1.9 TDi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości