1.6 akl Przegub , sprzęgło
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 akl Przegub , sprzęgło
Witam jestem bardzo zrozpaczony tym iż urwałem przegub lewy od skrzyni ale to nie wszystko wymieniłem go zgodnie z instrukcją po 10ciu Km ;/ znów nówka nie śmigany rozleciał się co może być tego przyczyną..
następny problem tyczy sie biegów mianowicie ciężko wchodzą(czy to może być przyczyna że skrzynia ma stary olej albo po prostu dolać?) sprzęgło ma 1000km i dziwi mnie to ze łapie od połowy oraz przy wrzucaniu wstecznego słychać zgrzyt ....A to nie wszystko... Alternator przy 5-6 tys obrotach strzela jaka może być tego wada.... oraz przy jeździe na sprzęgle auto szarpie oraz silnik strasznie lata .... Pomocy ;( chce doprowadzić swoje autko do porządku lecz coś mi nie wychodzi ;((( Prosze o pomoc !! ((((
następny problem tyczy sie biegów mianowicie ciężko wchodzą(czy to może być przyczyna że skrzynia ma stary olej albo po prostu dolać?) sprzęgło ma 1000km i dziwi mnie to ze łapie od połowy oraz przy wrzucaniu wstecznego słychać zgrzyt ....A to nie wszystko... Alternator przy 5-6 tys obrotach strzela jaka może być tego wada.... oraz przy jeździe na sprzęgle auto szarpie oraz silnik strasznie lata .... Pomocy ;( chce doprowadzić swoje autko do porządku lecz coś mi nie wychodzi ;((( Prosze o pomoc !! ((((
1.6 akl Przegub , sprzęgło pomocy!!!
Dałeś smar ? Na pewno poprawnie go zamontowałeś ? Sprawdzałeś kontrolnie czy nowy przegub miał te same wymiary ?Valgas pisze:Witam jestem bardzo zrozpaczony tym iż urwałem przegub lewy od skrzyni ale to nie wszystko wymieniłem go zgodnie z instrukcją po 10ciu Km ;/ znów nówka nie śmigany rozleciał się co może być tego przyczyną..
Ciężko wchodzące biegi mogą być problemem gdy jest mało oleju w skrzyni lub właśnie tym, że sprzęgło łapie od połowy, prawdopodobnie przez to, że po wymianie sprzęgła mechanik nie odpowietrzył wysprzęglika lub zrobił to nie prawidłowo. Czy pedał sprzęgła jest we właściwym położeniu ? Trzecią opcją jest to, że mechanizm linkowy zmiany biegów jest źle wyregulowany.Valgas pisze:następny problem tyczy sie biegów mianowicie ciężko wchodzą(czy to może być przyczyna że skrzynia ma stary olej albo po prostu dolać?) sprzęgło ma 1000km i dziwi mnie to ze łapie od połowy oraz przy wrzucaniu wstecznego słychać zgrzyt ....
Na jałowych obrotach silnik chodzi wzorowo ? Nie ma falujących obrotów lub innych niepokojących objawów ?Valgas pisze:oraz przy jeździe na sprzęgle auto szarpie oraz silnik strasznie lata ....
VW
1.6 akl Przegub , sprzęgło pomocy!!!
dałem smar tak jak na instrukcji narysowano miał takie same wymiary i wszytko pasowało idealnie...
Jutro z sprzęgłem ide na gwarancje...bo 1000km to jest śmieszne i zeby tak sie robiło
Na jałowym biegu ma 1tys obrotów i jest niewielka fala
Jutro z sprzęgłem ide na gwarancje...bo 1000km to jest śmieszne i zeby tak sie robiło
Na jałowym biegu ma 1tys obrotów i jest niewielka fala
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
1.6 akl Przegub , sprzęgło pomocy!!!
no to kiepsko...Valgas pisze:Na jałowym biegu ma 1tys obrotów i jest niewielka fala
powinno być poniżej 800 i bez fal...
co do przegubu lewego od skrzyni ... rozumiem, że chodzi o wewnętrzny, tam nie ma jak tego zniszczyć dając pierścienie osadcze prawidłowo i smar to to jest nie do zajechania
sprzęgło powinno do końca rozłączać skrzynię i zero zgrzytów ma być. Ciężko wchodzące biegi to może być jeszcze regulacja albo zużycie tych cięgien wszystkich plastikowych - sam u siebie z tym walczyłem (mam też AKL-a)
stary olej to nie to, gdy mało no może ale przyczyna jest inna obstawiam - zużyte synchronizatory
dajesz aż tak w palnik akl-owi ? ja swojego oszczędzam bo chcę móc go odsprzedać dalej.Valgas pisze:Alternator przy 5-6 tys obrotach strzela jaka może być tego wada
szarpanie na sprzęgle ... i rzucanie silnikiem , może być wiele przyczyn ale ogólnie nie jeżdżę na sprzęgle, pół sprzęgle ...
silnik jest prawidłowo zawieszony na poduszkach ?
coś mi się wydaje, że przyczyna jest jedna i to spowodowało zniszczenie przegubu ciężką zmianę biegów i resztę problemów
jakieś błędy przy nie dawnej wymianie sprzęgła ?
1.6 akl Przegub , sprzęgło pomocy!!!
ja naprawde nie wiem co moze byc nie tak jestem strasznie tym zdenerwowany wlaśnie ide do mechanika dogadać sie dlaczego tak może być i w ramach gwarancji ma go obejrzeć całego co do tej fali dlaczego tak sie dzieje? jaka może być tego przyczyna?
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
1.6 akl Przegub , sprzęgło
może być wiele przyczyn ale raczej silnik jest już zużyty i odma brudzi przepustnice - stąd problemValgas pisze:co do tej fali dlaczego tak sie dzieje? jaka może być tego przyczyna?
może to ma częściowo wpływ na resztę usterek
musi to już mechanik ogarnąć
1.6 akl Przegub , sprzęgło
Mechanik bierze auto w poniedziałek czyli we wtorek okaże się wszystko .... Nie wiem czy mam zużyty silnik ponieważ jest przejechane tylko 150tys a dostałem go od dziadka który miał go od nowości...A czasem to nie ma związku z zepsutym silniczkiem krokowym?
a co do tych biegów to moze to cięgna ? bo biegi tak jak by do połowy wchodzą ( haczą)
a co do tych biegów to moze to cięgna ? bo biegi tak jak by do połowy wchodzą ( haczą)
1.6 akl Przegub , sprzęgło
Kurde poczytałem troche i widzę ze bardzo duzo ludzi ma problem z AKL mówiąc brdzydko jestem w dupie ;(
1.6 akl Przegub , sprzęgło
1.4 i 1.6 to jedne z gorszych silników w koncernie VW i jest to powszechnie wiadome przez ludzi w tym środowisku
VW
1.6 akl Przegub , sprzęgło
U mnie też biegi chodzą ciężej niż np. w 206, ale zawsze wskakuje odpowiedni bez problemu.
A macie jakieś porady co zrobić z tą odmą ? Tzn. przy korku wlewu oleju idzie ta rurka do dolotu, widać tam olej, jakieś rady na to ? Co robić ?
NA dniach będę wymieniał uszczelkę pod pokrywą zaworów i przy okazji bym się tym zajął..
Z góry dzięki.
A macie jakieś porady co zrobić z tą odmą ? Tzn. przy korku wlewu oleju idzie ta rurka do dolotu, widać tam olej, jakieś rady na to ? Co robić ?
NA dniach będę wymieniał uszczelkę pod pokrywą zaworów i przy okazji bym się tym zajął..
Z góry dzięki.
- drunkmaster
- Grupa Małopolska
- Posty: 204
- Rejestracja: pt wrz 05, 2008 23:47
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
1.6 akl Przegub , sprzęgło
DarePB odkopałem trochę temat bo widzę że masz problem z odmą?
U mnie też była rozpruta i ciekła, więc ją wyciąłem, wstawiłem wąż olejowy i dokładnie zasilikonowałem, do tego założyłem osłonę amortyzatora z motoru enduro na wierzch żeby to po ludzku wyglądało, efekt końcowy:
no i nic nie przepuszcza, to najważniejsze
U mnie też była rozpruta i ciekła, więc ją wyciąłem, wstawiłem wąż olejowy i dokładnie zasilikonowałem, do tego założyłem osłonę amortyzatora z motoru enduro na wierzch żeby to po ludzku wyglądało, efekt końcowy:
no i nic nie przepuszcza, to najważniejsze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości