HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SebaMK3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 335
Rejestracja: śr mar 03, 2010 21:30
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?

Post autor: SebaMK3 » pt lip 13, 2012 15:56

Mam wielki problem. Po Notlaufie który miałem jakiś czas temu wymieniłem n75. Wszystko było super, auto było żwawe, turbina dmuchała jak nalezy. Kilka dni temu problem znowu powrócił... Postanowiłem wymienic wszystkie wężyki na nowe i auto całkiem straciło moc, jedzie jakby miało 20 koni. Przy notlaufie było, że do pewnego momentu ciągnął a teraz kompletnie nic. Przy odpalaniu turbina sie załącza, przy dodaniu gazu niby dmucha ale auto za nic nie przyśpiesza jakby miało turbo. Przy wymianie wężyków w jednym z przewodów ( ten który wchodzi do turbo, kolor niebieski ) zauważyłem olej :-( :-( Czy to znak, że życie turbiny sie skonczyło czy może być to coś innego ?


Moje MK2 FIRE&ICE viewtopic.php?f=87&t=533238" onclick="window.open(this.href);return false;

Zapraszam do ->> VAG Pojezierze

http://www.facebook.com/pages/VAG-Pojez ... 4885806037" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?

Post autor: italiano_83 » pt lip 13, 2012 16:05

Zloguj drania i wrzuć logi do działu diagnostyka.
Gruszka turbo jak i przewody powinny być suche, sprawdź z którego miejsca wydobywa się olej.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
SebaMK3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 335
Rejestracja: śr mar 03, 2010 21:30
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?

Post autor: SebaMK3 » pt lip 13, 2012 16:08

z tego co widziałem wydobywa sie z miejsca gdzie nachodzi wężyk. Więcej nie zobacze na aucie jak siedzi


Moje MK2 FIRE&ICE viewtopic.php?f=87&t=533238" onclick="window.open(this.href);return false;

Zapraszam do ->> VAG Pojezierze

http://www.facebook.com/pages/VAG-Pojez ... 4885806037" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?

Post autor: JABcok20 » pt lip 13, 2012 17:38

ja wlączasz stacyjke słychać cykanie zaworu n75 i czy po odpaleniu pracuje. sprawdzałeś błędy na vagu.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?

Post autor: nitrox89 » pt lip 13, 2012 17:48

Sprawdź podłączenie wężyków i wtyczki do N75.


Rust is lighter than carbon fiber

Awatar użytkownika
SebaMK3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 335
Rejestracja: śr mar 03, 2010 21:30
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?

Post autor: SebaMK3 » pt lip 13, 2012 19:07

nitrox89, zawór napewno podłączony ok JABcok20, na zapłonie nie działa, jak jest odpalony to działa


Moje MK2 FIRE&ICE viewtopic.php?f=87&t=533238" onclick="window.open(this.href);return false;

Zapraszam do ->> VAG Pojezierze

http://www.facebook.com/pages/VAG-Pojez ... 4885806037" onclick="window.open(this.href);return false;

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?

Post autor: Shmatan » pt lip 13, 2012 21:39

A może nieszczelność w dolocie?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?

Post autor: Sztomel » sob lip 14, 2012 07:21

Proponuję zrobić w ten sposób : sprawdź najpierw vagiem czy nie masz błędu związanego z otwartym obwodem sterowania elektrozaworem N75 lub czujnikiem ciśnienia doładowania G71 lub innych związanych z osprzętem silnika a mających wpływ na ciśnienie doładowania lub tryb awaryjny. Jeśli błędy będą to je opisz a podamy wskazówkę czego i gdzie szukać. Jeśli błędów nie będzie to wężyk niebieski i czerwony wypnij z N75 a ich końce zaślep tj. tych wężyków i wtedy się przejedź i powiedz czy auto odzyskało dynamikę. Jeśli nie to wykonaj log statyczny i dynamiczny grupy 010 i wklej tu linki tych logów. Jeśli w nich wartość masy powietrza zmierzonej przez przepływkę będzie wynosiła stale 847 mg/skok to masz nieszczelność w dolocie ale jeśli wartość będzie prawiłowa względem ciśnienia doładowania to turbo na 100% jest do wymiany.


Obrazek

Awatar użytkownika
SebaMK3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 335
Rejestracja: śr mar 03, 2010 21:30
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?

Post autor: SebaMK3 » sob lip 14, 2012 10:56

Sztomel, Czyli jaka powinna być reakcja auta na wypięcie i zaślepienie miejsc po wężykach ?

EDIT: Dzisiaj postanowiłem wymienić reszte wężyków, tj. od kompa do dolotu i od n18 do samej pompy oraz zaślepiłem EGR, powiem szczerze, że jest lepiej bo juz zaczyna sie notlauf a nie jak wczesniej kompletny brak mocy. Tak więc węzyki na bank są ok, próbwałem bypasa z ominieciem n75 ( był dopiero wymieniony ale wolałem sprawdzić ) nie zmieniło to kompletnie nic. Przed podpięciem do kompa zostało mi coś sprawdzić ? ktoś wspominał o zapiekaniu sie wastegatu, to może być przyczyną mulenia auta ?


Moje MK2 FIRE&ICE viewtopic.php?f=87&t=533238" onclick="window.open(this.href);return false;

Zapraszam do ->> VAG Pojezierze

http://www.facebook.com/pages/VAG-Pojez ... 4885806037" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?

Post autor: Sztomel » ndz lip 15, 2012 04:51

SebaMK3 pisze:wypięcie i zaślepienie miejsc po wężykach
nie zaślepienie miejsc po wężykach tylko zaślepienie końców tych wężyków jak je wypniesz z N75. Reakcja będzie taka, że nie będzie nic ograniczało ciśnienia doładowania więc turbo powinno się zbierać i już powyżej 2000 obrotów stale przeładowywać. Nie prosiłem abyś zastosował bypass bo i po co. My chcemy przecież stwierdzić czy turbo będzie pompowało na full i czy oraz jak szybko osiągnie a następnie przekroczy wartość zadaną ciśnienia doładowania. Powinieneś najpierw zacząć od podłączenia się Vagiem. Możesz oczywiście sprawdzić czy sztanga sterująca zaworem upustowym Wastegate jest w pozycji maksymalnie wysuniętej z gruchy siłownika ciśnieniowego czy też maksymalnie wciągniętej w gruchę.


Obrazek

Awatar użytkownika
SebaMK3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 335
Rejestracja: śr mar 03, 2010 21:30
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?

Post autor: SebaMK3 » ndz lip 15, 2012 14:33

Sztomel, Zrobiłem jak pisałeś, wężyki wyjąłem z n75 zaślepiłem śrubkami. Auto na początku szło jak głupie ale tylko do 120 km/h, typowy notlauf. Zatrzymałem się żeby zawrócić ruszam i buuuuuuuuuu... Auto znowu nie żyje :banghead: Muł tak jak wcześniej. Co dalej, na VAG'a ?


Moje MK2 FIRE&ICE viewtopic.php?f=87&t=533238" onclick="window.open(this.href);return false;

Zapraszam do ->> VAG Pojezierze

http://www.facebook.com/pages/VAG-Pojez ... 4885806037" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?

Post autor: Sztomel » pn lip 16, 2012 08:09

Czyli wychodzi na to, że turbo pompuje. Zloguj dynamicznie dwie grupy jednocześnie 003 z 011 z podpiętym N75 a potem z zaślepionymi tymi wężykami od niego i odczytaj zapisane błędy w sterowniku silnika. Zrób też loga statycznego i dynamicznego grupy 010.


Obrazek

Awatar użytkownika
SebaMK3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 335
Rejestracja: śr mar 03, 2010 21:30
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Re: HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?

Post autor: SebaMK3 » pn lip 16, 2012 10:44

Sztomel pisze:Czyli wychodzi na to, że turbo pompuje. Zloguj dynamicznie dwie grupy jednocześnie 003 z 011 z podpiętym N75 a potem z zaślepionymi tymi wężykami od niego i odczytaj zapisane błędy w sterowniku silnika. Zrób też loga statycznego i dynamicznego grupy 010.
To mi wyjaśniłeś Sztomel :kac: Musze ogarnąć co i jak się robi i napisze na dniach :pub:


Moje MK2 FIRE&ICE viewtopic.php?f=87&t=533238" onclick="window.open(this.href);return false;

Zapraszam do ->> VAG Pojezierze

http://www.facebook.com/pages/VAG-Pojez ... 4885806037" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
CzesiuStg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw sty 12, 2012 20:06
Lokalizacja: Starogard Gdański

HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?

Post autor: CzesiuStg » czw lip 19, 2012 16:09

Witam:)
potrzebuje porady jak odlaczyc sztange wychodzaca z turbiny turbo od tej dzwigienki .
chodzi o Golfa3 1.9 TDi


Zapraszam :arrow: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=509158" onclick="window.open(this.href);return false; :bigok:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości