Witam
Kiedy silnik ma największe podciśnienie
Czy gdy ma wysokie obrony, czy podczas niskich obrotów?
Chodzi mi głównie o podciśnienie panujące w kolektorze ssącym
Podcisnienie w zalezności od obrotów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Trudne pytanie
Rozpatrzmy:
1. Silnik ma małe obroty, czyli prędkość ruchu tłoka jest niska, w jednostce czasu tłok wykonuje mniej suwów (czyli zassa mniej powietrza w jednostce czasu) niż gdy silnik ma wysokie obroty. Ale jednocześnie przepustnica jest mało otwarta. Co za tym idzie? Mało powietrza, mało paliwa, małe obroty.
2. Silnik ma duże obroty, czyli prędkość ruchu tłoka jest wysoka, w jednostce czasu tłok wykonuje duzo więcej suwów niż przy niskich obrotach (czyli zassa więcej powietrza w jednostce czasu). Ale przepustnica mocno otwarta, więc duży przepływ powietrza, dużo paliwa, duże obroty...
Wniosek?
Podepnij manometr podcisnienia pod kolektor i zdejmij charakterystykę P=f(n) :-D
dla biegu jałowego i podczas obciążenia. Mówię serio, teoretycznie podcisnienie powinno być stałe, albo zmieniac się w niewielkich granicach rozważając powyższe dwa punkty...
1. Silnik ma małe obroty, czyli prędkość ruchu tłoka jest niska, w jednostce czasu tłok wykonuje mniej suwów (czyli zassa mniej powietrza w jednostce czasu) niż gdy silnik ma wysokie obroty. Ale jednocześnie przepustnica jest mało otwarta. Co za tym idzie? Mało powietrza, mało paliwa, małe obroty.
2. Silnik ma duże obroty, czyli prędkość ruchu tłoka jest wysoka, w jednostce czasu tłok wykonuje duzo więcej suwów niż przy niskich obrotach (czyli zassa więcej powietrza w jednostce czasu). Ale przepustnica mocno otwarta, więc duży przepływ powietrza, dużo paliwa, duże obroty...
Wniosek?
Podepnij manometr podcisnienia pod kolektor i zdejmij charakterystykę P=f(n) :-D
dla biegu jałowego i podczas obciążenia. Mówię serio, teoretycznie podcisnienie powinno być stałe, albo zmieniac się w niewielkich granicach rozważając powyższe dwa punkty...
Re: Podcisnienie w zalezności od obrotów
Czyli siła hamowania jest taka sama, gdyż podciśnienie jest "zawsze" jednakowe"?
Podcisnienie w zalezności od obrotów
Genesis72, rozumiem kolego ze masz takie odczucie ze jak na wyzszych obrotach hamujesz to pedał twardszy i lepiej ci hamuje tak? dobrze kombinuje z twojej wypowiedzi ?
kiedys mialem takie wrazenie jak mialem przewód podciśnienia dziurawy i do tego falowal na obrotach
kiedys mialem takie wrazenie jak mialem przewód podciśnienia dziurawy i do tego falowal na obrotach
>>>>>White GL by Stary<<<<
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Podcisnienie w zalezności od obrotów
Ciśnienie nie jest zawsze jednakowe, jest tym niższe im ciecz lub gaz płyną szybciej. Równanie Bernoulliego mniej więcej to opisuje dla cieczy nieściśliwych, z gazem ciut inaczej bo jest ściśliwy. W każdym razie w silniku im większe obroty i im bardziej otwarta przepustnica tym podciśnienie jest wyższe i po to jest MAP sensor (oprócz lub zamiast przepływomierza) w wielu silnikach żeby je mierzyć i dobierac dawkę paliwa.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Podcisnienie w zalezności od obrotów
Kiedyś zrobiłem takie doświadczenie
Miałem Fiata 125P na gazie
Pod gaźnikiem miałem rurkę do "rozruchu na gazie"
do tego przewody się wpiąłem igłą od strzykawki i podawałem wodę (przez kroplówkę)
zaobserwowałem, że im niższe obroty tym więcej wody bierze (najprawdopodobniej przepustnica była przymykana, więc większe podciśnienie było pod gaźnikiem)
Czy moje rozumowanie jest poprawne?
Ale
W golfie II za silnikiem 1.6 benzyna
Do przewodu od podciśnienia podpinałem zawód ERG i zawór był tylko w jednej pozycji, niezależnie od obrotów silnika
Miałem Fiata 125P na gazie
Pod gaźnikiem miałem rurkę do "rozruchu na gazie"
do tego przewody się wpiąłem igłą od strzykawki i podawałem wodę (przez kroplówkę)
zaobserwowałem, że im niższe obroty tym więcej wody bierze (najprawdopodobniej przepustnica była przymykana, więc większe podciśnienie było pod gaźnikiem)
Czy moje rozumowanie jest poprawne?
Ale
W golfie II za silnikiem 1.6 benzyna
Do przewodu od podciśnienia podpinałem zawód ERG i zawór był tylko w jednej pozycji, niezależnie od obrotów silnika
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości