AJM i problem z mocą?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
AJM i problem z mocą?
Witam wszystkich. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem MK4 a silniczkiem AJM. Jestem z tego auta bardzo zadowolony, ale jest coś, co nie daje mi spokoju.
Dodam tylko, że praktycznie od zawsze jeździłem benzynkami, więc może to tylko moje odczucie, ale przejdźmy w końcu do sedna...
Zauważyłem, że gdy depnę w podłogę na wyższym biegu, to auto jest słabe. Mówimy tu o 4 i w górę. Powiedzmy jadąc na 4 przy 1.5k obrotów deptam do końca - zaczyna przyspieszać raczej normalnie, turbina się rozkręca więc czuje jak wyrywa do przodu bardzo ładnie, ale osiągając ok 2.2k na obrotomierzu mam wrażenie, że brakuje mu mocy - tak jakby coś go przyhamowywało, jakby czegoś mu brakowało albo z czymś nie wyrabiał. Nie mam żadnych błędów, sprawdzałem jak śmiga i spokojnie doleciał do 200km/h.
Co ciekawe (może tylko sobie wmawiam), startując na 4 z 1.5k obrotów lekko wciskam pedał, żeby turbina zaczęła się dobrze rozkręcać i autko zaczęło wyrywać, a następnie powoli wraz ze wzrostem prędkości dociskając pedał coraz bardziej nie odczuwam takiego przyhamowywania. Kolega który jeździ 2.5TDI powiedział, że ma podobnie - lepiej mu idzie, jak lekko wciska pedał, a nie depta do podłogi.
W benzyniakach nie miałem czegoś takiego, ale to może po prostu w TDI tak właśnie jest. Jakieś pomysły? Dodam, że mechanikiem nie jestem, więc proszę mówić jak do człowieka
Z góry dzięki.
Dodam tylko, że praktycznie od zawsze jeździłem benzynkami, więc może to tylko moje odczucie, ale przejdźmy w końcu do sedna...
Zauważyłem, że gdy depnę w podłogę na wyższym biegu, to auto jest słabe. Mówimy tu o 4 i w górę. Powiedzmy jadąc na 4 przy 1.5k obrotów deptam do końca - zaczyna przyspieszać raczej normalnie, turbina się rozkręca więc czuje jak wyrywa do przodu bardzo ładnie, ale osiągając ok 2.2k na obrotomierzu mam wrażenie, że brakuje mu mocy - tak jakby coś go przyhamowywało, jakby czegoś mu brakowało albo z czymś nie wyrabiał. Nie mam żadnych błędów, sprawdzałem jak śmiga i spokojnie doleciał do 200km/h.
Co ciekawe (może tylko sobie wmawiam), startując na 4 z 1.5k obrotów lekko wciskam pedał, żeby turbina zaczęła się dobrze rozkręcać i autko zaczęło wyrywać, a następnie powoli wraz ze wzrostem prędkości dociskając pedał coraz bardziej nie odczuwam takiego przyhamowywania. Kolega który jeździ 2.5TDI powiedział, że ma podobnie - lepiej mu idzie, jak lekko wciska pedał, a nie depta do podłogi.
W benzyniakach nie miałem czegoś takiego, ale to może po prostu w TDI tak właśnie jest. Jakieś pomysły? Dodam, że mechanikiem nie jestem, więc proszę mówić jak do człowieka
Z góry dzięki.
Kupię: Wkład dojazdówki 18"
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
AJM i problem z mocą?
Jeśli chcesz wiedzieć, coś więcej to warto by wykonać testy dynamiczne i logi umieścić na forum... wtedy będzie coś więcej widać.
AJM i problem z mocą?
Rozumiem, że 3 bieg, 1.4k obrotów i gaz w podłogę? Które bloki logować?
Kupię: Wkład dojazdówki 18"
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
AJM i problem z mocą?
03, 08 oraz 011 najlepiej logować na 4 biegu obroty najlepiej jak najniższe i do ok 4200
AJM i problem z mocą?
Jeśli chodzi o deptanie, to nie robię tego często - zazwyczaj w trasie przy wyprzedzaniu i nie jest to 1.5k obrotów, tylko np. 2k kiedy silnik jest już rozkręcony. Całość opisałem od niższych obrotów, aby bardziej przedstawić problem. Nie mniej, właśnie powyżej tej granicy zaczynam odczuwać różnicę w pracy auta.
Kupię: Wkład dojazdówki 18"
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Re: AJM i problem z mocą?
Z którego roku auto?? Albo jeszcze lepiej podaj nr sterownikayogi_ziom pisze:Witam wszystkich. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem MK4 a silniczkiem AJM. Jestem z tego auta bardzo zadowolony, ale jest coś, co nie daje mi spokoju.
Dodam tylko, że praktycznie od zawsze jeździłem benzynkami, więc może to tylko moje odczucie, ale przejdźmy w końcu do sedna...
Zauważyłem, że gdy depnę w podłogę na wyższym biegu, to auto jest słabe. Mówimy tu o 4 i w górę. Powiedzmy jadąc na 4 przy 1.5k obrotów deptam do końca - zaczyna przyspieszać raczej normalnie, turbina się rozkręca więc czuje jak wyrywa do przodu bardzo ładnie, ale osiągając ok 2.2k na obrotomierzu mam wrażenie, że brakuje mu mocy - tak jakby coś go przyhamowywało, jakby czegoś mu brakowało albo z czymś nie wyrabiał. Nie mam żadnych błędów, sprawdzałem jak śmiga i spokojnie doleciał do 200km/h.
Co ciekawe (może tylko sobie wmawiam), startując na 4 z 1.5k obrotów lekko wciskam pedał, żeby turbina zaczęła się dobrze rozkręcać i autko zaczęło wyrywać, a następnie powoli wraz ze wzrostem prędkości dociskając pedał coraz bardziej nie odczuwam takiego przyhamowywania. Kolega który jeździ 2.5TDI powiedział, że ma podobnie - lepiej mu idzie, jak lekko wciska pedał, a nie depta do podłogi.
W benzyniakach nie miałem czegoś takiego, ale to może po prostu w TDI tak właśnie jest. Jakieś pomysły? Dodam, że mechanikiem nie jestem, więc proszę mówić jak do człowieka
Z góry dzięki.
AJM i problem z mocą?
Autko 04.2000. Nr sterownika domyślam się, że z VAG mogę tylko przeczytać?
Kupię: Wkład dojazdówki 18"
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
- ozyrysh
- kieroVWca boroVWca
- Posty: 689
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 20:50
- Lokalizacja: Niedźwiedź
- Kontakt:
AJM i problem z mocą?
zwykła turbodziura. w samochodzie mojego ojca było podobnie silnik ahf, też nie wiedzieliśmy co to może być, logi wskazywały że niby turbina osiąga zbyt wysoką temp czy coś i mało smaruje, natomiast po kryzysie czyli 2,2k obr wszystko wracało do normy i szła.
Wymiana suszarki pomogła.... Nie mówię że tak jest u Ciebie ale warto porazważać wiele możliwośći
Wymiana suszarki pomogła.... Nie mówię że tak jest u Ciebie ale warto porazważać wiele możliwośći
AJM i problem z mocą?
W weekend zrobię logi, to może wtedy coś z tego wyniknie.
Kupię: Wkład dojazdówki 18"
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
Re: AJM i problem z mocą?
Najłatwiej takyogi_ziom pisze:Autko 04.2000. Nr sterownika domyślam się, że z VAG mogę tylko przeczytać?
AJM i problem z mocą?
Przepływka do sprawdzenia, ew. sterowanie turbawką
Golf IV Variant 1.9 TDI PD 2003 r Special
BYŁ- GOLF PLUS 1.9 TDI COMFORTLINE 2006 r
BYŁ- GOLF PLUS 1.9 TDI COMFORTLINE 2006 r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 121 gości