Problem po umyciu silnika 1,9 TDI MK4
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: czw cze 14, 2012 14:57
Problem po umyciu silnika 1,9 TDI MK4
Witam,
potrzebuję pomocy. Po umyciu silnika (czego teraz żałuję) nie mogę odpalić Golfa IV 1.9 Tdi 101 Km AXR. Rozrusznik kręci. Pompa paliwa podaje paliwo, ale nie chce palić. Czy jest możliwość jakiegoś zwarcia w instalacji? Aku i altek był zakryty folią. Przed umyciem palił od ręki. Dodam że myłem silnik zgodnie ze wskazówkami na forach przy zimnym motorze. Proszę o wskazówki od czego zacząć sprawdzanie.
potrzebuję pomocy. Po umyciu silnika (czego teraz żałuję) nie mogę odpalić Golfa IV 1.9 Tdi 101 Km AXR. Rozrusznik kręci. Pompa paliwa podaje paliwo, ale nie chce palić. Czy jest możliwość jakiegoś zwarcia w instalacji? Aku i altek był zakryty folią. Przed umyciem palił od ręki. Dodam że myłem silnik zgodnie ze wskazówkami na forach przy zimnym motorze. Proszę o wskazówki od czego zacząć sprawdzanie.
Problem po umyciu silnika 1,9 TDI MK4
Jakiś odczyt błędów by się przydał, VAG i te sprawy... Niech pokaże co i gdzie go boli - będzie wiadomo gdzie zacząć szukanie bo tak to moze być wszystko.
Nie obstawiam niczego poważnego raczej ale wilgoć zrobiła swoje. Jakiś czujnik położenia wału, wałka rozrządu, coś z tych rzeczy. Trzeba też uważać na środki myjące bo niektóre są bardzo agresywne i nie wolno ich stosować do mycia "uzbrojonych" silników. A tak na przyszłość:
- silnik się myje z odpiętą klemą z akumulatora
- wypycha ze stanowiska
- sprężarką *#cenzura#* wodę i wilgoć ze wszystkich newralgicznych miejsc
- i tak sobie powinien stać ze 2-3h w pełnym słońcu z machą w górze aby przyroda pozbyła się resztek wody
Nie obstawiam niczego poważnego raczej ale wilgoć zrobiła swoje. Jakiś czujnik położenia wału, wałka rozrządu, coś z tych rzeczy. Trzeba też uważać na środki myjące bo niektóre są bardzo agresywne i nie wolno ich stosować do mycia "uzbrojonych" silników. A tak na przyszłość:
- silnik się myje z odpiętą klemą z akumulatora
- wypycha ze stanowiska
- sprężarką *#cenzura#* wodę i wilgoć ze wszystkich newralgicznych miejsc
- i tak sobie powinien stać ze 2-3h w pełnym słońcu z machą w górze aby przyroda pozbyła się resztek wody
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: czw cze 14, 2012 14:57
Problem po umyciu silnika 1,9 TDI MK4
Też tak myślę... Środek wybrałem bardzo łagodny, bez żadnych silnych detergentów więc mam nadzieję że nie jest to kwestia płynu. Na liczniku nic nie wyświetla, zero komunikatów, "check" nie zapala się. Błędem było że aku nie odłączyłem - fakt. Piasek sądzisz że samo wysuszenie silnika wystarczy? Czy konieczna będzie wymiana czujnika/ ów?
Problem po umyciu silnika 1,9 TDI MK4
Bez podpięcia kompa i odczytu błędów dalsza rozmowa to wróżenie z fusów...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: czw cze 14, 2012 14:57
Problem po umyciu silnika 1,9 TDI MK4
Piasek zrobiłem tak jak pisałeś. Auto postało cały dzień z otwartą machą i zapaliło od ręki. Cyka od pierwszego strzała jak niegdyś. Profilaktycznie potraktowałem każdą wtyczkę WD 40. Dzięki za sugestie. Problem rozwiązany.
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
- Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
- Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
- Silnik: DKRC
- Kontakt:
Re: Problem po umyciu silnika 1,9 TDI MK4
Zamiast WD40 lepiej było użyć kontakt spray. Kosztuje 7-10PLN a jest o wiele lepszy do styków...wodzuwolomin pisze:Piasek zrobiłem tak jak pisałeś. Auto postało cały dzień z otwartą machą i zapaliło od ręki. Cyka od pierwszego strzała jak niegdyś. Profilaktycznie potraktowałem każdą wtyczkę WD 40. Dzięki za sugestie. Problem rozwiązany.
Skoda Rapid Liftback 1,0TSI MY 2019, Ambition+Audio+Sunset
Problem po umyciu silnika 1,9 TDI MK4
Dokładnie. WD40 i podobne to nic innego jak nafta w sprayu...
Kontaktrony zawierają alkohol w składzie który absorbuje wodę i odparowuje wraz z nią. Odtłuszczając poprawiają styczność bo wszelkiego rodzaju smary czy tłuszcze utrudniają przewodzenie.
Kontaktrony zawierają alkohol w składzie który absorbuje wodę i odparowuje wraz z nią. Odtłuszczając poprawiają styczność bo wszelkiego rodzaju smary czy tłuszcze utrudniają przewodzenie.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 188 gości