Nowe rury, nowe IC. PYTANKO

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Nowe rury, nowe IC. PYTANKO

Post autor: Rafit » pn lip 24, 2006 00:59

Panowie wytłumaczcie mi czy ma sens dawanie rur o średnicy 45-50mm do nowego IC skoro przy jego wlocie i wylocie jest tylko 35mm. Nie wystarczy w takim wypadku rura 38mm (taką mogą mi wykonać), bo co daje większa rura skoro i tak się pod koniec zwęża ? :kac:



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn lip 24, 2006 16:55

Rafit, teoria dobra :)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » pn lip 24, 2006 17:08

Czyli spokojnie mogę montować sobie fi 38mm ? :)
No bo wiele osób mi mówi, że zalecane jest 45-50mm, ale nie widzę co to ma dać skoro i tak ten wlot ma 35 ? ;)



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn lip 24, 2006 17:14

Rafit, ja też tak myśle. Jeżeli masz 35 mm to po co aż tak duże ?? Tak jak piszesz 38mm i będzie git!! Pamiętaj nigdy mniej niż 35 mm.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re: Nowe rury, nowe IC. PYTANKO

Post autor: Razal » pn lip 24, 2006 17:15

Rafit pisze:Panowie wytłumaczcie mi czy ma sens dawanie rur o średnicy 45-50mm do nowego IC skoro przy jego wlocie i wylocie jest tylko 35mm. Nie wystarczy w takim wypadku rura 38mm (taką mogą mi wykonać), bo co daje większa rura skoro i tak się pod koniec zwęża ? :kac:
Teoria jest taka, że zmiana przekroju powoduje wzrost lub zmniejszenie ciśnienia przepływu, ale mówimy tu raczej o niskich ciśnieniach i taka zmiana raczej nie przyniesie cudownych osiągów :) Możesz śmiało pozostać przy 38[mm] . Zmian średnicy przewodów dolotowych z IC dokonuje się najczęściej przy zastosowaniu dużo większego IC niż seryjny (wtedy poprostu trzeba) :bigok:

Turbina jest napędzana spalinami i w części gdzie pobierane jest powietrze z IC może być podciśnienie i jeżeli na wlocie do turbiny z IC (przy turbinie masz 35mm) a przewód z kótrego idzie powietrze ma 50 mm powstaje zwężka z różnicą 15mm. Jeżeli o 15 mm zmniejszysz średnicę to jakiś tam może to mieć wpływ na ciśnienie. Ale to jest teoria bardzo techniczna i zależna od warunków. W tym przypadku uważam że turbina pobiera sobie sama taką dawkę jaką nakręcą obroty i nie będzie tu maiła znaczenia aż takiego ta różnica w średnicy. Gdyby turbo dmuchało do przewodu o średnicy 50 mm a na wlocie do silnika było by 35 to mogła by być różnica w ciśnieniu doładowania, a tu jest powietrze zasysane więc bez obaw moim zdaniem 38 mm będzie GIT
Ostatnio zmieniony pn lip 24, 2006 17:23 przez Razal, łącznie zmieniany 1 raz.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » pn lip 24, 2006 17:23

No ten mój IC jest dużo większy, tylko wloty ma 35mm dlatego zastanawiam się co tu z tym robić



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » pn lip 24, 2006 17:25

Rafit pisze:No ten mój IC jest dużo większy, tylko wloty ma 35mm dlatego zastanawiam się co tu z tym robić


Średnicy wlotu w turbie nie zmienisz więc możesz zostawić tak jak jest

Wszystko zależy jeszcze od ciśnienia doładowania i wilkości turbosprężarki - jeśli tu jest seria to montuj to spokojnie i bez obaw

Jeżeli turbo jest o większych parametrach , większe ciśnienie doładowania niż seria , większa dawka paliwa to może się pojawić problem z ilością schłodzonego powietrza i wtedy trzeba dawać większy IC i większe przewody.

Koleś miał tak z Nissanem - przy seryjnym IC nic nie dawało zwiększanie ciśnienia i dawki - pojawiało się spalanie stukowe - włożył odpowiedni IC z większym przekrojem rur.
Ostatnio zmieniony pn lip 24, 2006 17:31 przez Razal, łącznie zmieniany 1 raz.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » pn lip 24, 2006 17:26

No tylko teraz w serii chyba są rury 45 ? Czy 50 ? Czy ta zmiana nie spowoduje jakiegoś dławienia się?



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » pn lip 24, 2006 17:36

Temat jest bardzo ciekawy i wciągający...

Polecam Ci zwrócić się z tym postem też do Fachowców na
++++++++LINK++++++++

Dział techniczny - polecam też przeszukać historię postów


Pozdrooo :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » pn lip 24, 2006 17:38

Na TDI TUNING już tą kwestię poruszyłem, ale na tamtym forum jest ruch jak na pustyni... a za kilka dni MANIA :(



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości