rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rss05
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 11:03
Lokalizacja: Warszawa

rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

Post autor: rss05 » pt cze 22, 2012 06:32

Moje auto to VW Golf III 1.6 silnik AEE.

Mam pytanie za co odpowiedzialna jest ta rurka której zaznaczona jest na czerwono. I jakie mogą być skutki tego ze jej nie będzie.

Obrazek

I druga kwestia – czy to że obudowa filtra powietrza jest lekko pęknięta, to może powodować jakieś problemy w jeździe, np. gaśniecie silnika przy wilgotnej pogodzie po naciśnięciu na pedał gazu, co mi się zdarza itp.?

I trzecia kwestia – jaka może być przyczyna tego, ze samochód rano zawsze odpali elegancko od razu po przekręceniu kluczykiem, a potem w ciągu dnia im więcej razy go musze zapalać tym za każdym następnym razem coraz słabiej chce palic – dodam że czasami musze wcisnąć pedał gazu aby silnik zapalił. Czy może to być spowodowane tak jak napisałem powyżej – pękniętą obudowa filtra powietrza?



kotikgolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pt maja 15, 2009 22:54
Lokalizacja: Jasło

Re: rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

Post autor: kotikgolf » pt cze 22, 2012 10:05

Tą rurą idzie powietrze podgrzane ciepłem kolektora wydechowego i jest wciągane do filtra,podczas gdy jest niska temp.otoczenia.w tej czarnej plastikowej rurze jest klapka,która steruje czy ma iść to cieple powietrze od kolektora czy normalne z zewnątrz.
Filtr powinien być jak najbardziej szczelny.Jeżeli chodzi o gaśnięcie podczas wilgotnej pogody to radze sprawdzić świece,kable i aparat zapłonowy.


Joker 1.6 AEE i GTI 2.0 2E

Awatar użytkownika
rss05
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 11:03
Lokalizacja: Warszawa

rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

Post autor: rss05 » pt cze 22, 2012 20:38

a brak tej rurki co może spowodować? i czy zna ktoś odpowiedź na pozostałe dwie kwestie??



kotikgolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pt maja 15, 2009 22:54
Lokalizacja: Jasło

Re: rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

Post autor: kotikgolf » sob cze 23, 2012 09:37

Ja mam bez tej rury i jest ok.nic sie nie dzieje..to w zimie jedynie jest pomocne bo auto szybciej sie zagrzeje..tez mam problemy z tym silnikiem zobacz w moim temacie.


Joker 1.6 AEE i GTI 2.0 2E

Awatar użytkownika
olo-lc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lut 11, 2008 20:40
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

Post autor: olo-lc » sob cze 23, 2012 11:37

kotikgolf pisze:Jeżeli chodzi o gaśnięcie podczas wilgotnej pogody to radze sprawdzić świece,kable i aparat zapłonowy.
Oraz sonda lambda



Awatar użytkownika
rss05
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 11:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

Post autor: rss05 » sob cze 23, 2012 15:52

a co moze spowodowac peknieta obudowa filtra powietrza???



kotikgolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pt maja 15, 2009 22:54
Lokalizacja: Jasło

rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

Post autor: kotikgolf » pn cze 25, 2012 09:33

może ciągnąć lewe powietrze i obroty mogą falować...sklej tego airboxa lub wymień to już masz jeden problem mniej


Joker 1.6 AEE i GTI 2.0 2E

Awatar użytkownika
rss05
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 11:03
Lokalizacja: Warszawa

rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

Post autor: rss05 » pn cze 25, 2012 11:54

no i wlasnie to sie dzieje, obroty faluja, a co to jest airbox? :P



kotikgolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pt maja 15, 2009 22:54
Lokalizacja: Jasło

Re: rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

Post autor: kotikgolf » pn cze 25, 2012 13:57

Całe to pudło w którym masz filtr powietrza.ma być szczelne i ciągnąć powietrze tylko przez tą rure


Joker 1.6 AEE i GTI 2.0 2E

Awatar użytkownika
rss05
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 11:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

Post autor: rss05 » czw cze 28, 2012 15:53

a jaka może być przyczyna tego, ze samochód rano zawsze odpali elegancko od razu po przekręceniu kluczykiem, a potem w ciągu dnia im więcej razy go musze zapalać tym za każdym następnym razem coraz słabiej chce palic – dodam że czasami musze wcisnąć pedał gazu aby silnik zapalił. Czym to może być spowodowane?



ziemniakoks
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz lip 01, 2012 16:10

rurka, obudowa filtra powietrza, odpalanie auta

Post autor: ziemniakoks » ndz lip 01, 2012 16:30

w golfie II gti 1.8 v16 mam podobny problem z czego co slyszalem to nalezy szukac problemu w wtyskach ,
moze cos jest nie dopiete . sprawdzic wszystkie przewody elektyczne itp . moze sa jakies przedmuchy (tam kolo tej rury co idzie do filtra powietrza )
sprawdzic tez filtr paliwa. teraz mam problem ze nie podaje p[rawidlowej dawki paliwa ;d i nie moge odpalic auta, kopci na czarno itp. prosze tez o pomoc .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości