[MK2] Nagle traci moc powyżej 3,2k obr

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kejpi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: wt maja 29, 2012 22:20
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

[MK2] Nagle traci moc powyżej 3,2k obr

Post autor: Kejpi » wt cze 26, 2012 21:56

Witam i na wstępie piszę proszę nie usuwać tego tematu :(

Jestem świeżo upieczonym właścicielem golfa II

i mam problem taki iż autko traci chęć ciągnięcia od obrotów 3.2-3.4k na biegach 3 - 4 - 5 na 2 nie jestem pewien przynajmniej tak tego nie odczuwam.

Jest to nagle odczuwam na sobie że auto nie ciągnie:
przestaje ciągnąć po sekundzie zaczyna ciągnąć na sekundę i później już nie ciągnie znaczy ciągnie ale 4-6 razy wolniej obrotomierz wraz z prędkościomierzem można powiedzieć że stoi.
4bieg = vmax 140km/h + 5km/h po jakiś 30sekundach (przy 140 odczuwam ze auto nie ciągnie)
5bieg = vmax 145km/h + 5km/h po następnych 30sekundach (przy 145 przestaje ciągnąć)

Jest to denerwujący objaw bo jak chce wyprzedzić te 2 ukraińskie tiry jadące 80km/h to jednak trzeba z łapać to z 140km/h aby manewr nie wlókł się w nieskończoność.

Wymieniłem filtr paliwa + filtr powietrza.
Czytałem aby sprawdzić wężyki dochodzące do turbiny tylko które to są?

real foto:
Obrazek

prosił bym o zaznaczenie


Jaszcze jedno jak chce ruszyć energicznie to:
Wkręcam na obroty strzał sprzęgłem opony zapiszczą muł i się wkręca na obroty.
stojąc na wzniesieniu ruszając w dół tego problemu nie ma opony piszczą łapią przyczepność dwójka itd.


Jest: VW Golf II GTD 1.9 AAZ 75KM/150Nm@180KM/357Nm (TD04-13T-4 + Składak Arwama:11mm)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=583227 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Było: VW Golf II TD 1.6 JR 70KM@120KM GovMod, TimingMOD, LDA*180, KKK24=1.4Bar

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

[MK2] Nagle traci moc powyżej 3,2k obr

Post autor: Fahoo » sob cze 30, 2012 08:39

sprawdz wastegate byc moze sie otwiera wtedy kiedy nie trzeba...odłącz i zaslep wąż przy actuatorze"siłowniku"


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

[MK2] Nagle traci moc powyżej 3,2k obr

Post autor: Q_mac » sob cze 30, 2012 10:29

Tylko wtedy ciśnienie doładowania poważnie wzrośnie i sprężarka pompuje ponad swoje siły. Sprawdź czy masz zawór bezpieczeństwa (na kolektorze ssącym z lewej strony). Jeśli masz, to pewnie WG zapieczone i ci się otwiera upuszcząjąc nadmiar ciśnienia. I turbo dmucha w atmosferę zamiast w silnik :bajer:



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

[MK2] Nagle traci moc powyżej 3,2k obr

Post autor: Fahoo » sob cze 30, 2012 11:06

Q_mac, ty znasz znaczenie słowa sprawdz?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

[MK2] Nagle traci moc powyżej 3,2k obr

Post autor: Q_mac » ndz lip 01, 2012 12:03

Napisałem tylko o potencjalnym ryzyku. Problem występuje na wysokich biegach i niemałych obrotach. Z zamkniętym WG sprężarka dmuchnie wtedy sporo, a w takich warunkach musi sprawdzić.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

[MK2] Nagle traci moc powyżej 3,2k obr

Post autor: Fahoo » ndz lip 01, 2012 12:37

nic jej nie bedzie


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Re: [MK2] Nagle traci moc powyżej 3,2k obr

Post autor: człek » śr lip 04, 2012 16:53

Sprawdź czy masz zawór bezpieczeństwa (na kolektorze ssącym z lewej strony)

skęć go bardziej bo prawdopodobnie puszcza przy nadmiernym dmuchnięciu przez turbinę.



Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Re: [MK2] Nagle traci moc powyżej 3,2k obr

Post autor: człek » śr lip 04, 2012 16:56

Q_mac pisze:Napisałem tylko o potencjalnym ryzyku. Problem występuje na wysokich biegach i niemałych obrotach.
bo tylko wtedy turbo dmucha najwydajniej, za wydajnie dla zaworu na kolektorze który spuszcza powietrze i moc automatycznie od strzała spada.

z tego co widac na zdjeciu to nie jest to turbina T2 tylko większe, które nie wstaje od razu tylko potrzebuje trochę czasu na pełne dmuchnięcie więc problem wystepuje na wysokich obrotach i na pełnym (niedoszłym) dmuchaniu.

na niskch obrotach problem nie występuje ponieważ turbina nie jest w stanie nadmuchać do końca ze względu na krótkie przełożenie niskiego biegu. jak ci ma wstać i napompowac jak od razu wrzucasz dwójkę - to oczywiste.



Awatar użytkownika
Kejpi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: wt maja 29, 2012 22:20
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

[MK2] Nagle traci moc powyżej 3,2k obr

Post autor: Kejpi » sob lip 07, 2012 09:55

nie rozumiem gdzie co mam zrobić to moje pierwsze auto a z silnikami nie miałem do czynienia nigdy poza komarami, jawkami, wsk.


A nie chce czegoś uszkodzić bo kasy nie mam dużo :D

rozumiem ze mam kręcić śróbką dużą na płaski śrubokręt która się znajduję na tym czarnym czymś(zaworze?) w którą stronę i ile?
http://img16.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2445656775" onclick="window.open(this.href);return false;


Jest: VW Golf II GTD 1.9 AAZ 75KM/150Nm@180KM/357Nm (TD04-13T-4 + Składak Arwama:11mm)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=583227 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Było: VW Golf II TD 1.6 JR 70KM@120KM GovMod, TimingMOD, LDA*180, KKK24=1.4Bar

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

[MK2] Nagle traci moc powyżej 3,2k obr

Post autor: Q_mac » ndz lip 08, 2012 00:09

Generalnie chodzi o to żeby nie blokować tego zaworu, bo z jakiegoś powodu on działa. Więc:

-ktoś podnosił ciśnienie na turbinie (wątpię)
-zawór wastegate się zaciął i turbina pompuje za wiele (lub nawet maks.) Trzeba WG wykręcić sprawdzić, ew. rozruszać

Jak nie zamierzasz modzić to zostaw zawór bezpieczeństwa w spokoju a przyglądnij się WG (masa tematów na forum). Jak zamierzasz, to wpierw załatw sprawę przeładowania i dopiero wtedy zablokuj zawór bezpieczeństwa. Tak czy siak przydałoby się podpiąć manometr i sprawdzić jak turbo ładuje.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[MK2] Nagle traci moc powyżej 3,2k obr

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 08, 2012 08:01

Kejpi pisze:proszę nie usuwać tego tematu
Ja Ciebie 2 razy prosiłem o nie pisanie nowych tematów,gdy takowe były poruszane i nawet podsuwałem Ci linki z pokrewnymi tematami!
Jeżeli liczyłeś na moją sklerozę,to się przeliczyłeś!
Warn!

Biorąc pod uwagę,że kilku chłopaków już się tutaj trochę udzieliło,temat Ci zostawię,ale Ty masz profil pokolorowany :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Kejpi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: wt maja 29, 2012 22:20
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

[MK2] Nagle traci moc powyżej 3,2k obr

Post autor: Kejpi » ndz lip 08, 2012 10:01

wiem ze sa tematy PODOBNE i je czytałem ale nie pasują dokładnie do mojego problemu, a są pozamykane aby w nich się dopytać


Dodam jeszcze i dziwne ze zapomniałem to napisać iz samochód bardzo dymi po wcisnieciu gazu czy to na luzie czy na biegu


Jest: VW Golf II GTD 1.9 AAZ 75KM/150Nm@180KM/357Nm (TD04-13T-4 + Składak Arwama:11mm)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=583227 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Było: VW Golf II TD 1.6 JR 70KM@120KM GovMod, TimingMOD, LDA*180, KKK24=1.4Bar

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[MK2] Nagle traci moc powyżej 3,2k obr

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 08, 2012 12:18

Kejpi pisze:wiem ze sa tematy PODOBNE i je czytałem ale nie pasują dokładnie do mojego problemu, a są pozamykane aby w nich się dopytać
:panna:
Weź z 10 razy przeczytaj pkt.2 regulaminu,bo bzdury piszesz :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 193 gości