Jak wyciągnąć wentylator chłodnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Jak wyciągnąć wentylator chłodnicy

Post autor: borys1966 » śr lut 08, 2006 23:25

Proszę o pomoc: jak wyciągnąć wentylator chłodnicy w golfie III 1.6 ABU bez klimy. Chodzi mi o dokładny opis co i gdzie trzeba rozkręcić żeby to wyciągnąć. Podobno trzeba rozkręcić cały przód w aucie? Czy reflektory też trzeba wyciągać? Chyba mam przytarty silniczek i chciałem go rozebrać ( o ile można ) i przesmarować ew. wymienić jakieś tulejki. Poza tym dojdzie do tego jeszcze wymiana wyłącznika termicznego w chłodnicy ( przy 105 C nie załącza wentylatora , wentyl. sprawny)
Ostatnio zmieniony wt gru 12, 2006 22:50 przez borys1966, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mACK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 19:33
Lokalizacja: Lubuskie-Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: mACK » czw lut 09, 2006 00:35

Hello ,przerabiałem to u siebie jak wymieniałem wentylator , robimy tak:

1.Zdejmujemy grill , zobaczymy 4-sruby trzymające chlodnice,ktore nalezy wykrecic
2. odkrecamy reflektory i spuszczamy plyn z chlodnicy (dolnym wezem)
3.wyjmujemy chlodnice
4.wykrecamy wentylator , i zamieniamy na nowy (jak buczy (ma luz) to smarowanie i tak nie pomoze uwierz mi ze za tydzien bedzie to samo :) )
5.montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
pozdro



kamiliuss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob sty 14, 2006 11:24
Lokalizacja: wrocław

Post autor: kamiliuss » pt lut 17, 2006 18:52

Witam,mam pytanie w sprawie tego wentylatora,otoz rozwalil mi sie silniczek ktory napedza go,przez co nie dziala on,moze mial ktos z was taki sam problem? bo najlatwiej byloby kupic nowy silniczek,
a moze go rozkrecic , cos w nim wymienic zeby bylo taniej?jak ktos ma gdzies rysunek budowy tego silniczka to bardzo bym prosil :)
a tak w ogole to chodzi o golf 3 1,6 bez klimy



paweł przybysz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw lut 23, 2006 13:25
Lokalizacja: Serock
Kontakt:

Post autor: paweł przybysz » sob lut 25, 2006 04:46

Witam.Mamy ten sam problem ja silniczek rozebrałem wczoraj był oderwany przewod od szczotki i u ciebie prawdopodobnie przyczyną są one,radziłbym wymiane na nowe.Niewiem jak ze sklejeniem tego w całość to dopiero przedemną :grin: :grin: :grin:


PaWeŁ PrZyBySz

borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Post autor: borys1966 » sob mar 11, 2006 22:24

no więc rozebrałem całość i wszystko jasne. otóż silniczek jest nierozbieralny - ale nie dla polaka. Silnik jest z dwóch stron zaciskany ( jak by ktoś przecinakiem nacinał metal) więc bardzo ostrożnie rozginamy te nacięcia żeby je można było potem zacisnąć na nowo. Wyjmujemy dwa ( przedni i tylny) dekielki. Od razu wyjaśniam że tylny trzeba wyjąć bo jak wyjmiecie wirnik to nie założycie go potem bo szczotki się zejdą razem i nie można go wsadzić. Wirnik ma średnicę (fi) 8 i jest osadzony na dwóch łóżyskach ślizgowych samosmarnych. U mnie zatarło się przednie łożysko i jeszcze troche i wytarło by obudowe. Dobrze że pracuje na tokarce to sobie dorobię podobne z brązu. Nie będzie wprawdzie takiego smarowania ale zawsze to lepsze niż nic.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob mar 11, 2006 22:40

borys1966 pisze:U mnie zatarło się przednie łożysko i
pogłówkuj trochę czy nie dałoby się tam zmieścić jakiegoś kulkowego łożyska, czy nie ma na to miejsca w obudowie. Czeka mnie ta sama robota niedługo i chyba warto sprobować, bo używany silnik 100 złotych na szrocie najbliższym

[ Dodano: Sob Mar 11, 2006 9:42 pm ]
I bardzo cię proszę pomierz dokładnie wymiary tych łożysk ktore toczysz, wielu ludziom się to przyda, bo dorobią sobie zanim rozbiorą silnik.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Post autor: borys1966 » sob mar 11, 2006 22:48

napewno coś by sie znalazło o średnicy wewnętrznej fi 8. Zewnętrznej pewnie nie będzie takiego wymiaru trzeba by łożysko osadzić w dorobionej tulei i tą z kolei wsadzić do miseczki z silnika. Miseczka silniczka ma średnicę wewnętrzną fi 30. Szerokość łożyska musi być 6 mm. Trzeba wejść na jakąś stronę z łożyskami i sprawdzić rozmiary.
Tu jest strona z wymiarami łożysk http://www.optimal.pl/katalog/przem_wymiary.asp

[ Dodano: Sob Mar 11, 2006 22:09 ]
no więc łożysko jakie znalazłem to : średnica wewnętrzna fi 8 średnica zewnętrzna fi 22 a szerokośc to 7 mm. Trzeba by ztoczyć zewnętrzna szalkę 1 mm , a wewnętrzna może zostać bo obudowa silniczka ma stożkowe wyjście na ośkę tak że szersze powinno wejść bez problemu można jeszcze uszczelnić jakimś filcem ( przed kurzem)



Awatar użytkownika
bor0wy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 10:01
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Post autor: bor0wy » pn lip 24, 2006 09:56

A moze ktos wie czy jest jeden uniwersalny wentylaotr do wszystkich golfow bez klimy. czy jest rozny w zaleznosci od silnika? Poszukuje takiego wentylatora chlodnicy. Na allegro sa takie sprzety, ale po czym poznac czy bedzie pasowal??

dzieki



snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » wt lip 25, 2006 03:10

Różnią się mocą na poszczególnych biegach wentylatora w zależości od modelu golfa i/lub wyposażenia(diesel, hak holowniczy). Uniwersalny to będzie najmocniejszy :). ETKA prawdę Ci powie.



Awatar użytkownika
merx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw cze 23, 2005 14:35
Lokalizacja: DDZ

Post autor: merx » wt lip 25, 2006 16:45

Witam.
Czy mozecie mi powiedziec jak sprawdzic czy silnik wentylatora dziala?
Bo mam taki problem: wracalem do domu (60 km) i wszystko bylo dobrze. Zatrzymalem sie a po ok 15 min wskaznik temp wskazuje 110 a wentylator nie dziala.


niech moc będzie z wami

[img]http://mcddz.funpic.de/m-ban.gif[/img]

snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » śr lip 26, 2006 21:48

Wentylator sprawdzisz odpinajac od niego wtyczke i podajac mu zasilanie bezposrednio z akumulatora (przewodami :) ).
Podaje rozpiske gniazda w wentylatorze (liczac od strony kierowcy):
1 - masa 2 - +12V dla I biegu 3 - +12V dla II biegu.
Podajesz mase na 1 i +12 na jeden z pozostalych i jesli jest sprawny to musi zakrecic.


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

Kolarz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pn lut 21, 2005 15:32
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Kolarz » wt gru 12, 2006 18:48

Halo SNOWak, nie dopowiedziałeś na pytanie dotyczące lamp.
Mam rozumieć, że nie chcesz H1+H1?


Kolarz

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 196 gości