Witam !!
Auto to Golf 4 1.9 Tdi 90km 2000r. ALH.
Miesiąc temu wymieniłem Olej (motul 6100+ synergie 10w40) + filtry oleju, kabinowy i powietrza (Mann) oraz paliwa (Knecht). Wczesniej jeżdził niby na mineralnym 15w40, jednak w bagażniku widziałem bańkę Mobil 10w40. Przed wymianą zastosowałem płukankę Liqui Moly (Engine Flush). Narazie mam przejechane 600 km i zauważyłem cichsze chodzenie motoru, lepszą kulturę prazy silnika i lżejsze odpalanie.
Niedawno miałem niestety niemiłą przygodę myłem auto i po wymyciu auta zostawiłem je na pare godzin by spokojnie wyschło. Potem miałem problem z odpaleniem go. Zapomniałem że w momencie zakupu sprzedający mi mówił że mam takie zabezpieczenie (żeby dezaktywować immobilaizer musze dotknąć paznokciem takie druciki w plastiku obok wajchy otwierającej maskę wewnątrz auta). Kręciłem, kręciłem długo i wiele razy aż mi się pare razy zaświeciła czerwona lampka od stanu oleju, sprawdziłem poziom oleju, wszystko OK. Potem jak wkońcu sobie przypomniałem o zabezpieczeniu odpalił od pierwszego kopa. Auto jednak po tej akcji chodzi dziwnie. Na biegu jałowym jest ok, na jedynce jak ruszam to się dławi strasznie do osiągniecia ok 2 tys. obr. potem już jakoś idzie, tak samo jest na biegu 2 i 3. Pojawiło się także straszne dymienie siwe jak dodaję gazu (na biegu jałowym i w jak jadę na biegach) o zapachu tak jakby spalonego oleju (albo ropy sam nie wiem). Nie zauważyłem ubytku oleju ani wycieków(cały czas sprawdzam). Z rury wydechowej wylatuje mi taka czarna maż tak jakby nagar albo olej (tylko że jeżeli to olej to powinienem zauważyć ubytek na bagnecie). Co może powodować w takich okolicznościach takie dymienie i wylatywanie tego syfu z rury wydechowej??
Odczuwalny jest także niestety spadek mocy ale to jest spowodowane Notlauf'em który niedługo będę robił.
Mam zamiar wymienić przepływkę, bo Vag mi wskazał błąd i okazało się że faktycznie po odłączeniu przewodu dławienia ustają, więc elektryka mi poszła już mam Bosch kupioną.
Dzisiaj także odłączyłem wężyk podciśnienia od EGR i zauważyłem że już nie kopcił wogulę.
Co muszę zrobić w takim razie ??
Czy trudno jest uszczelnić sterownik ten umiejscowiony pod podszybiem???
Jakie wężyki podciśnienia trzeba kupić (chcę wymienić na nowe bo mam parę sparciałych) i ile tego ??
Opłaca się czyścić EGR czy lepiej zaślepić i czy to bezpieczne jest to zaślepianie??
Zamieszczam jeszcze błędy jakie mi pokazał Vag :
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-10 - - - Intermittent
18039 - Accelerator Position Sensor (G79): Signal too High
P1631 - 35-10 - - - Intermittent
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
Proszę o pomoc bo już nie mogę spać normalnie
Dziwne objawy ALH
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: czw maja 03, 2012 19:06
- Lokalizacja: Zielona Góra
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Dziwne objawy ALH
1. P1557 17965
(Kody błędów)
Regulacja ciśnienia doładowania. Różnica w regulacji przekroczona w górę.
Czyli przeładowanie...
2. P0101 16485
(Kody błędów)
Miernik G70 masy powietrza. Niedopuszczalna wartość sygnału.
Albo przepływomierz, albo kable.
1. P1631 18039
(Kody błędów)
Czujnik G79 położenia pedału przyspieszenia, za duża wartość sygnału.
Trzeba go sprawdzić...
1. P1654 18062 005716
(Kody błędów)
Odczytać pamięć usterek komputera sterującego zestawem wskaźników (licznika).
Zrób loga 003 bassic settings, ale na podpiętym podciśnieniu.
(Kody błędów)
Regulacja ciśnienia doładowania. Różnica w regulacji przekroczona w górę.
Czyli przeładowanie...
2. P0101 16485
(Kody błędów)
Miernik G70 masy powietrza. Niedopuszczalna wartość sygnału.
Albo przepływomierz, albo kable.
1. P1631 18039
(Kody błędów)
Czujnik G79 położenia pedału przyspieszenia, za duża wartość sygnału.
Trzeba go sprawdzić...
1. P1654 18062 005716
(Kody błędów)
Odczytać pamięć usterek komputera sterującego zestawem wskaźników (licznika).
Zrób loga 003 bassic settings, ale na podpiętym podciśnieniu.
Jest na forum poszukaj,skalniak123 pisze:Jakie wężyki podciśnienia trzeba kupić (chcę wymienić na nowe bo mam parę sparciałych) i ile tego ??
Tak samo jest na forum cały temat..skalniak123 pisze:Opłaca się czyścić EGR czy lepiej zaślepić i czy to bezpieczne jest to zaślepianie??
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: czw maja 03, 2012 19:06
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Dziwne objawy ALH
Przepływomierz wymieniony ---> Dławienie silnika zniwelowane, teraz normalnie się rozpędza
Teraz zostaje te dymienie Jak odpaliłem go to tym razem buchał czarnym dymem jak gazowałem w miejscu i została czarna sadza na betonie teraz pytanie :
Wtryski??
Nieszczelność w dolocie??
Nieszczelność Intercooler'a??
To wszystkie możliwości ??
Niedługo zabieram się za zniwelowanie Notlaufu:
Wymieniam wężyki podciśnieniowe !!
A potem zajrzę do tego zaworka N75 (renimować go czy zmieniać na nowy??)
Teraz zostaje te dymienie Jak odpaliłem go to tym razem buchał czarnym dymem jak gazowałem w miejscu i została czarna sadza na betonie teraz pytanie :
Wtryski??
Nieszczelność w dolocie??
Nieszczelność Intercooler'a??
To wszystkie możliwości ??
Niedługo zabieram się za zniwelowanie Notlaufu:
Wymieniam wężyki podciśnieniowe !!
A potem zajrzę do tego zaworka N75 (renimować go czy zmieniać na nowy??)
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Dziwne objawy ALH
Dawka paliwa ustawiona na nastawniku ....skalniak123 pisze:Wtryski??
Nieszczelność w dolocie??
Nieszczelność Intercooler'a??
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: czw maja 03, 2012 19:06
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Dziwne objawy ALH
Koledzy !!
Tak jak wcześniej pisałem wymieniłem Przepływomierz (Bosch) i dławienie ustało Dzisiaj wykonałem trasę 90km ze Słubic do Zielonej Góry i przestało dymić, jak odpaliłem to tylko trochę czarnego dymu poleciało ale potem już nie było czarnej chmury ani niebieskiej ani siwej widocznie przepływomierz załatwił sprawę
Wielkie dzięki dla italiano_83 za odkodowanie błędów Vag i za odpowiedz
Na weekend biorę się za Notlauf
a jeszcze martwi mnie ten błąd z pedałem gazu co mam zrobić ???
Tak jak wcześniej pisałem wymieniłem Przepływomierz (Bosch) i dławienie ustało Dzisiaj wykonałem trasę 90km ze Słubic do Zielonej Góry i przestało dymić, jak odpaliłem to tylko trochę czarnego dymu poleciało ale potem już nie było czarnej chmury ani niebieskiej ani siwej widocznie przepływomierz załatwił sprawę
Wielkie dzięki dla italiano_83 za odkodowanie błędów Vag i za odpowiedz
Na weekend biorę się za Notlauf
a jeszcze martwi mnie ten błąd z pedałem gazu co mam zrobić ???
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości