problem z sondą lambda

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

prokoplbn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 07, 2012 12:21

problem z sondą lambda

Post autor: prokoplbn » czw cze 07, 2012 16:30

Witam wszystkich vw-maniaków , mam mały problem ze swoim vw golf 3 gti 2.0 8v AGG. Problem polega na tym że sonda nie działa na benzynie a jak jest przełączone na gaz to wszystko jest normalnie,sonda pracuje .Po rozkręceniu komputera widać że coś było lutowane. Dodam że auto czasami zapali na benzynie a po 3 sekundach zgaśnie i nie można już potem odpalić tylko po jakimś czasie(czuć dziwny zapach spalin), na gazie zapali normalnie tylko jak chce dodać gazu to go dławi i gaśnie,chyba że nie ruszam gazu zagrzeje się i chodzi normalnie na gazie oczywiście .Po podpięciu do kompa pokazuje że mieszanka jest uboga, w aucie wymienione już prawie wszystko oprócz komputera. Auto posiada układ wydechowy vr6 z którym były problemy ale po zlokalizowaniu usterki wszystko grało do dwóch tygodni i znów jest to samo, tylko że teraz ma problem tylko na benzynie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

problem z sondą lambda

Post autor: Paweł Marek » pt cze 08, 2012 08:27

prokoplbn pisze:ale po zlokalizowaniu usterk
jakiej usterki, wszystko pisz, silnik nie chodzi na benzynie więc komputerem testujesz na LPG czy tylko na włączonym zapłonie wszystko opisuj.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

prokoplbn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 07, 2012 12:21

problem z sondą lambda

Post autor: prokoplbn » pt cze 15, 2012 19:54

witam nie było mnie troszki jeśli chodzi o usterkę wcześniejszą to była wymiana łącznika elastycznego tzw. "plecionka".auto wczesniej chodziło nierówno po wspawaniu nowej cześci było ok tylko przez jakiś okres.Teraz przy odpaleniu auta na benzynie i otworzeniu drzwi od strony kierowcy czuć zapach benzyny. Auto po odpaleniu (na benzynie)(silnik zimny)auto chodzi nierównio po zagrzaniu sie auto zaczyna telepać (obroty ciagnie w dół)lecz nie gaśnie.Po podpięciu miernika do sondy na włączonym silniku(benzyna) sonda nie daje znaku życia, dopiero jak dodam gazu zaczyna pracować, kiedy silnik schodzi z obrotów(luz) słychać strzelanie z wydechu. Kiedy auto tak sobie chodzi jak traktor wciskam guzik od gazu i kiedy komputer gazowy przełączy auta na gaz auto chodzi równo i sonda zaczyna pracować normalnie.Dodam jeszcze ze czasami po odpaleniu i dodania gazu obroty utrzymują się np: 2700 obrotów i nie spada po dodaniu gazu dopiero powoli opadają do normalnego stanu. Jeśli mam coś jeszcze opisac PISZCIE POZDRO



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

problem z sondą lambda

Post autor: norek111 » sob cze 16, 2012 10:10

jeśli masz instalacje II gen. to sonda na biegu jałowym (Pb) nie będzie pracować bo masz mikser w dolocie i sterownik nie może wysterować wtryskiwaczy z tym dziadostwem


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

problem z sondą lambda

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 17, 2012 10:40

prokoplbn, powinna chodzić sonda na gazie i na benzynie i na wolnych również. Tylko trudno wywnioskować z Twoich opisów czy wszystko w instalacji jest prawidłowo połączone, czyli głównie czy sterownik LPG prawidłowo przepuszcza sygnał sondy na sterownik silnika podczas pracy na benzynie. Następnie istotne jest czy wydech przed sondą jest szczelny, nie wiem gdzie w AGG jest sonda jeśli w katalizatorze za tą plecionką a ta plecionka dalej ma nieszczelność to sonda nie będzie działać od zaciąganego lewego powietrza ( z tlenem), na gazie można to skompensować regulacją na benzynie się nie da. A tak w ogóle to ten silnik zasługuje już na sekwencję - pewnie za drogo w stosunku do wartości auta ale tak strasznie nie będzie, zbiornik już masz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

prokoplbn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 07, 2012 12:21

problem z sondą lambda

Post autor: prokoplbn » ndz cze 17, 2012 13:06

Instalacja 2 generacji ma jakies. 3 lata byla nowa . Sonda jest w katalizatorze za plecionką I gdzies z tego rejonu czuć benzyne. We wtorek auto na kanal rozbiore caly wydech I napisze jak wyszlo Dzieki za podpowiedzi pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

problem z sondą lambda

Post autor: Paweł Marek » śr cze 20, 2012 20:58

W każdym razie przed sonda wydech musi być szczelny, inaczej sonda daje złe odczyty. Zrób to jak nie pomoże pytaj dalej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

prokoplbn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 07, 2012 12:21

problem z sondą lambda

Post autor: prokoplbn » ndz cze 24, 2012 16:02

z wydechem wszystko jest ok, ale auto dalej na benzynie dziwnie chodzi. Kolega stwierdził po obejrzeniu ze rozrząd się przestawił o jeden ząbek i miał racje wszystko zostało poprawione ale niestety nic to nie pomogło a nawet wróciła usterka która kiedyś była robiona( auto wkręca sie na obroty tylko do 5 tysięcy nie do 7 tyś):/ , czy powodem może być zbyt luźny pasek na rozrządzie oraz rolka napinająca jeśli tak to się nazywa fachowo(kolega stwierdził ze na jego oko pasek przy większych obrotach dziwnie sie zachowuje.



prokoplbn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 07, 2012 12:21

problem z sondą lambda

Post autor: prokoplbn » sob lip 07, 2012 07:59

problem rozwiązany :)przyczyna znikła po usunięciu bezpiecznika gazowego auto zaczęło pracować równo na benzynie i na gazie sonda wróciła do idealnej pracy auto odzyskało moc, mały problem jest kiedy wepnę bezpiecznik instalacji gazowej auto na benzynie nie chce odpalić (wniosek mechanika elektryka- albo komputer gazowy szwankuje albo jest coś źle podłączone w LPG. więc wniosek taki że komputer gazowy przekłamuje podczas odpalania i wyłącza wtryski benzynowe, po odpaleniu na benzynie i zagrzaniu jest ok można przełączyć na gaz i śmigać(oczywiście trzeba wpiąć bezpiecznik gazowy:) wykluczam usterki inne takie jak czujniki bo wszystko wymienione wcześniej. Teraz trzeba podjechać do gazownika w celu ustawienia mapy względem sondy może coś się odmuli w gazie bo jak stwierdził mechanik on tego nie ogarnie, (komputer firmy WERSUS).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości