Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .
Witam.
Od początku postaram się przybliżyć mój problem.
Moje auto VW Bora z 2000r AJM 115KM na pompowtryskiwaczach. Przebieg 202 000 km.
Latem zeszłego roku moje auto miało olbrzymie problemy z paleniem podczas wysokich temperatur oraz gdy stało na pochyłym terenie. Problem został usunięty przez wymianę uszczelnień (cały komplet gumek i miedzianych podkładek pompowtryskiwaczy. Auto na ułamek sekundy odpalało ale gasło i trzeba było kręcić około 6-8 razy aby zaczęło "zaskakiwać" i odpalać. Podczas odpalania był strzał białego dymku, auto pracowało w miarę równo na obrotach i nie było problemów do następnego postoju na pochyłym terenie (wystarczyło 15 min) lub po postoju przez noc. Problem minął po wymianie tak jak pisałem.
Tyle z historii, teraz problem znów się pojawił lecz bez różnicy w jakiej pozycji auto stoi. Auto odpala na ćwierć sekundy po czym gaśnie i trzeba kręcić z 5-6 razy, nagle po chwili auto zaczyna jakby ksztusić się i odpala, wtedy pojawia się biały dymek a auto po chwili pracuje nie równo i obroty wg vaga wahają się od prawidłowych 903obr/min do 882obr/min. Słychać jakby tak twardo pracowało, gdy dodam lekko gazu turbo pracuje normalnie tylko silnik pracuje bardzo twardo i sztywno, nie ma klekotania, tylko jest takie twarde bicie. Silnik pracuje jakby na zwolnionych obrotach, trzęsie nim, obroty ma jak ciągnik czyli w mocne uderzenia w wyraźnych odstępach. Jak po nagrzaniu się przedmucham borówkę to przy wysokich obrotach widać za mną resztki białego dymku.
Do tej pory wymieniłem: akumulator na nowy Bosch Silver, komplet świec na Beru, uszczelnienie pod Vacu pompą (przy której lekko widać zacieki ropy), wymieniony został filtr paliwa na oryginalny wraz z uszczelkami, wymieniłem też podgrzewacz ropy- ten taki trójnik na filtrze paliwa, mam też zawór zwrotny zapobiegający cofaniu się paliwa do baku.
W baku nie mam pompy wstępnej. Wkład w baku wyjąłem i wyczyściłem, ale w samym baku jest dosyć brudno, planuje wyjąć bak i go wyczyścić na wysoki połysk. Kolejna wskazówka to to, że temperatura cieczy rośnie liniowo, regularnie w górę więc czujnik raczej jest sprawny.
Zrobiłem kilka screenów wskazań bloków z VAGCOM. Coś mi w nich nie pasuje, ale nie potrafię ich poprawnie zinterpetować więc proszę o to was.
VAGCOM wyłapał jeden błąd sporadyczny:
16685
Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 35-10
Kiedyś też był ten błąd, chyba kasowałem go 3 razy więc może to okazać się jakimś tropem.
Z moich obserwacji;
+ auto pracuje żwawiej i ma lepszego buta gdy mam bardzo niski stan paliwa- rezerwa.
+ najgorzej jest odpalać w upalne dni gdy jest bardzo gorąco, w te dni to pierwsze odpalenie auta jest makabryczne.
+ najlepiej pali gdy jest chłodno, jak popada deszcz.
+ żadnych spadków oleju czy ilości płynu chłodzącego.
+ problem pojawił się sam, nie było wtedy auto nigdzie naprawiane czy coś w tym rodzaju.
+ auto 2 razy zgasło podczas jazdy na chwilę po odpaleniu, trzeba było kręcić z 5-6 razy aby odpaliło.
+ wymieniałem uszczelnienie vacu pompy, ale nadal brudzi mi przy niej silnik.
+ mam brudny bak, po czyszczeniu wkładu który był czarny auto paliło dobrze, możliwe, że znowu się zapchało sito wkładu baku które ciągnie paliwo.
+ vaku pompa podaje właściwe ciśnienia (sprawdzone manometrem)
Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, bo nie potrafię sobie z tym poradzić. Nie wiem czy przyczepić się pompek, vacu pompy czy głowicy.
Na razie planuję wyczyścić bak oraz znów wsad baku. Kolejna rzecz która mnie denerwuje to spocone okolice GŁOWICA-VACU POMPA mimo, że ciśnienia prawidłowe.
Od początku postaram się przybliżyć mój problem.
Moje auto VW Bora z 2000r AJM 115KM na pompowtryskiwaczach. Przebieg 202 000 km.
Latem zeszłego roku moje auto miało olbrzymie problemy z paleniem podczas wysokich temperatur oraz gdy stało na pochyłym terenie. Problem został usunięty przez wymianę uszczelnień (cały komplet gumek i miedzianych podkładek pompowtryskiwaczy. Auto na ułamek sekundy odpalało ale gasło i trzeba było kręcić około 6-8 razy aby zaczęło "zaskakiwać" i odpalać. Podczas odpalania był strzał białego dymku, auto pracowało w miarę równo na obrotach i nie było problemów do następnego postoju na pochyłym terenie (wystarczyło 15 min) lub po postoju przez noc. Problem minął po wymianie tak jak pisałem.
Tyle z historii, teraz problem znów się pojawił lecz bez różnicy w jakiej pozycji auto stoi. Auto odpala na ćwierć sekundy po czym gaśnie i trzeba kręcić z 5-6 razy, nagle po chwili auto zaczyna jakby ksztusić się i odpala, wtedy pojawia się biały dymek a auto po chwili pracuje nie równo i obroty wg vaga wahają się od prawidłowych 903obr/min do 882obr/min. Słychać jakby tak twardo pracowało, gdy dodam lekko gazu turbo pracuje normalnie tylko silnik pracuje bardzo twardo i sztywno, nie ma klekotania, tylko jest takie twarde bicie. Silnik pracuje jakby na zwolnionych obrotach, trzęsie nim, obroty ma jak ciągnik czyli w mocne uderzenia w wyraźnych odstępach. Jak po nagrzaniu się przedmucham borówkę to przy wysokich obrotach widać za mną resztki białego dymku.
Do tej pory wymieniłem: akumulator na nowy Bosch Silver, komplet świec na Beru, uszczelnienie pod Vacu pompą (przy której lekko widać zacieki ropy), wymieniony został filtr paliwa na oryginalny wraz z uszczelkami, wymieniłem też podgrzewacz ropy- ten taki trójnik na filtrze paliwa, mam też zawór zwrotny zapobiegający cofaniu się paliwa do baku.
W baku nie mam pompy wstępnej. Wkład w baku wyjąłem i wyczyściłem, ale w samym baku jest dosyć brudno, planuje wyjąć bak i go wyczyścić na wysoki połysk. Kolejna wskazówka to to, że temperatura cieczy rośnie liniowo, regularnie w górę więc czujnik raczej jest sprawny.
Zrobiłem kilka screenów wskazań bloków z VAGCOM. Coś mi w nich nie pasuje, ale nie potrafię ich poprawnie zinterpetować więc proszę o to was.
VAGCOM wyłapał jeden błąd sporadyczny:
16685
Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 35-10
Kiedyś też był ten błąd, chyba kasowałem go 3 razy więc może to okazać się jakimś tropem.
Z moich obserwacji;
+ auto pracuje żwawiej i ma lepszego buta gdy mam bardzo niski stan paliwa- rezerwa.
+ najgorzej jest odpalać w upalne dni gdy jest bardzo gorąco, w te dni to pierwsze odpalenie auta jest makabryczne.
+ najlepiej pali gdy jest chłodno, jak popada deszcz.
+ żadnych spadków oleju czy ilości płynu chłodzącego.
+ problem pojawił się sam, nie było wtedy auto nigdzie naprawiane czy coś w tym rodzaju.
+ auto 2 razy zgasło podczas jazdy na chwilę po odpaleniu, trzeba było kręcić z 5-6 razy aby odpaliło.
+ wymieniałem uszczelnienie vacu pompy, ale nadal brudzi mi przy niej silnik.
+ mam brudny bak, po czyszczeniu wkładu który był czarny auto paliło dobrze, możliwe, że znowu się zapchało sito wkładu baku które ciągnie paliwo.
+ vaku pompa podaje właściwe ciśnienia (sprawdzone manometrem)
Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, bo nie potrafię sobie z tym poradzić. Nie wiem czy przyczepić się pompek, vacu pompy czy głowicy.
Na razie planuję wyczyścić bak oraz znów wsad baku. Kolejna rzecz która mnie denerwuje to spocone okolice GŁOWICA-VACU POMPA mimo, że ciśnienia prawidłowe.
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .
Popraw synchronizację wałków na 0 (zero) - grupa 4,pole 4
Sprawdź wtyczkę na I pompce,czy nie jest luźna,popraw/podoginaj w niej blaszki.JacekB pisze:16685
Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 35-10
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10566
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .
JacekB, logi robione przy zbyt niskiej temperaturze silnika
na pierwszym cylindrze albo pompka dogorywa albo kompresja do bani
na pierwszym cylindrze albo pompka dogorywa albo kompresja do bani
Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .
pompka dentka lub wiązka w głowicy złom....
synchro tez kicha do poprawki
daj 23 grupe
synchro tez kicha do poprawki
daj 23 grupe
Re: Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .
Robione to było na chwilę po starcie bo interesował mnie głównie czujnik temp cieczy, ale okazał się w porządku.doggie pisze:JacekB, logi robione przy zbyt niskiej temperaturze silnika
Postaram się z tą grupą 23 dzisiaj coś zdziałać.Fahoo pisze:pompka dentka lub wiązka w głowicy złom....
synchro tez kicha do poprawki
daj 23 grupe
Z tą kompresją to będzie trzeba zrobić próbę olejową głowicy?
Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .
Fahoo, najpierw przyczepie się wtrysków, wyczyszczę bak. Będę informował jak będę coś wiedział.
Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .
czyszczenie baku ic nie da czysciłem u siebie ,włącznie z koszem pompy przewodami...dla tego tak długo swego paździerza skałdałem
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10566
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .
JacekB pisze: Robione to było na chwilę po starcie bo interesował mnie głównie czujnik temp cieczy,
powinieneś to sprawdzać na zimnym nie odpalonym silniku
Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .
doggie, tak robiłem, potem odpaliłem i obserwowałem jakie są zmiany temperatur do uzyskania temperatury pracy silnika.
Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .
Fahoo, doggie,
Zrobiłem kilka pomiarów na zimno zaraz po odpaleniu i po uzyskaniu przez auto ok 90*C
Grupa 013
Grupa 023
Grupa 018
Błędu z problemem z zapłonem na 1 cylindrze od wczorajszego skasowania nie odnotowano.
Zrobiłem kilka pomiarów na zimno zaraz po odpaleniu i po uzyskaniu przez auto ok 90*C
Grupa 013
Kod: Zaznacz cały
NA ZIMNO
3,0 -0,8 -1,6 -0,9
TEMP. ROBOCZA (napisałem wahania się wartości min i max obserwując przez chwilę każdy cylinder)
1,11 do -1,15 -0,48 do -0,54 -0,40 do -0,56 -0,16 do -0,35
Grupa 023
Kod: Zaznacz cały
NA ZIMNO
-28 do -40 40 do 34 14 do 22 8 do 10
TEMP. ROBOCZA
1,0 do 8,0 17,0 do 28,0 8,0 do 16,0 2,0 do 6,0
przy 2000 obr/min
28,0 35 17 23
Kod: Zaznacz cały
TEMP. ROBOCZA
0 0 0 0
powyżej 2000obr/min
4 4 4 4
Błędu z problemem z zapłonem na 1 cylindrze od wczorajszego skasowania nie odnotowano.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10566
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .
pompka na pierwszym cylindrze to już kupa, ale zanim ją wymienisz sprawdź kompresję
czy w statusie 018 powyżej 2000 rpm pojawia się 4?
czy w statusie 018 powyżej 2000 rpm pojawia się 4?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 157 gości