![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Niektórzy twierdzą, że po zmianie wtrysków komputer pokazuje spalanie również dokładnie jak przed zmianą wtrysków.
W moim przypadku jednak, po zmianie wtrysków komputer zaczął zaniżać o 0,5l/100km względem tego co zalałem do baku.
W związku z tym stworzyłem tą poradę, żeby i inni mogli sobie ewentualnie skalibrować MFA.
Potrzebne narzędzia to: dostęp do programu Vag.
Kiedy już mamy wszystko to podłączamy się do samochodu i uruchamiamy program vag, a następnie klikamy w SELEKT
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/1558/7e5bf9c10bd4786fm.jpg)
Następnie wchodzimy w 17-Instruments
![Obrazek](http://images42.fotosik.pl/387/887ed41d8abc28d1m.jpg)
Następnie wchodzimyAdaptation-10
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/1592/6ce195a5a0c8b626m.jpg)
Następnie pokazuje nam się strona z podświetlonym na Channel Number 00
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/1610/59c854ce00ed4b78m.jpg)
W to podświetlone miejsce wpisujemy 03 i klikamy Read tak jak tu zrobiłem
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/1414/20849fdcaf1d4bfcm.jpg)
Pojawia się nam
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/1556/2b04af5b46817d1bm.jpg)
w okienku zaznaczonym na czerwono pojawia się liczba 100, takie jest ustawienie fabryczne.
Jeśli nasz komputer zaniża spalanie to ustawiamy na np. 105 i klikamy testuj, a jeżeli zawyża to wpisujemy np. 95
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/1558/9db2112ce0d0a052m.jpg)
W moim przypadku zaniżał o 0,5l/100km, więc ja zmieniłem ze 100tu, na 110. Jednak, czy akurat ustawiłem po prawnie dowiem się po wyjeżdżeniu całego zbiornika paliwa i ponownym zatankowaniu do pełna i przeliczeniu spalania.
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/1414/70d5c2ae13cd029em.jpg)
pokaże nam się na zielono z prawej strony tabelki to co wpisaliśmy w okienko w naszym przypadku 105
na sam koniec pokaże się taki widok
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/1592/26f2bd3b87763ba0m.jpg)
klikamy tak.
Wychodzimy z programu i testujemy wszystko, jeżdżąc do następnego tankowania.
Jeśli by jeszcze coś się nie zgadzało to zmieniamy z naszych 105, na np. 110 i znów testujemy, aż do skutku.
Gdzieś przeczytałem, że można zmieniać o 5%, czyli co 5.
Np. z startowych 100, na 105, 110, 115, 120 i w drugą stronę ze 100, za 95, 90, 85, gdyby nasz komputer zawyżał spalanie.
Jednak przy najbliższej okazji sprawdzę czy nie można zmieniać co 1%, czyli 100, 101, 102 itd.
Myślę, że może komuś się przyda ta porada.
Życzę miłego kalibrowania ustawień komputera pokładowego.
Pozdrawiam.