[Golf mkII] Swap na 9A

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » sob lip 22, 2006 19:24

gtx pisze:Sprzeglo spokojnie wytrzyma przeciesz kr-ce siedzi tarcza 210 tak samo jak w RP.
Ale spróbuj założyć sprzęgło od rp-ka do 16v. długiego żywota mu nie wróże


Frakcja Proud Member

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob lip 22, 2006 21:08

golfa mk2 fabrycznie 2.0 16 nie bylo... w kr rzeczywiscie jest 210 tarcza a ja opisalem temat sprzegla w grzebnietym 9a, bo wlascicel zaczynal od serii a teraz vr zamiata........:D


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » sob lip 22, 2006 21:29

evolution pisze:golfa mk2 fabrycznie 2.0 16 nie bylo... w kr rzeczywiscie jest 210 tarcza a ja opisalem temat sprzegla w grzebnietym 9a, bo wlascicel zaczynal od serii a teraz vr zamiata........:D
był pod koniec produkcji w 92 roku wypuszczono serie GTi z takim właśnie silnikiem
http://vwforum.pl/edycje/
silniczek ten to właśnie 9A :bigok:


Frakcja Proud Member

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz lip 23, 2006 10:08

Franko81 pisze:w passacie z tym silnikiem jest sprzegło 228 mm, czyli jest różnica, ale też jest to cięższy samochód...
Ale jeśli tylko w obudowie od skrzynisię się zmieści , to chyba nie ma problemu ze zmianą, obydwa to od golfa i passata mają po 28 zebów.

Chyba że się myle... na tym to ja zbytnio się nie znam
Trzeba by dorwać dokładną specyfikacje Golfa II 2.0 16v, ciekawe jakie tam sprzęgło zainstalowali fabrycznie.


Chwilke poszukałem po hamerykańskich stronkach i znalazłem coś takiego :
http://www.greedspeed.com/applications/ ... _Kit_Sport

wzmacniane sprzęgiełko do golfika 2.0 16v i ma 210 mm.... :chytry:
Z tym sprzęgłem 228mm jest o tyle problem, że w 9A skrzynia miała hydrauliczne sprzęgło i sterowana była linkami.



Awatar użytkownika
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
Lokalizacja: 3 miasto

Post autor: gtx » ndz lip 23, 2006 13:03

juby pisze:
gtx pisze:Sprzeglo spokojnie wytrzyma przeciesz kr-ce siedzi tarcza 210 tak samo jak w RP.
Ale spróbuj założyć sprzęgło od rp-ka do 16v. długiego żywota mu nie wróże
Nie bardzo kumam o co ci chodzi.Przeciesz RP ma takie samo sprzeglo co KR.Porowaj sobie to bedziesz wiedzial.



Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » ndz lip 23, 2006 17:47

gtx, w katalogach sachs'a mają inne oznaczenia. Nie zaprzeczam że tak samo wyglądają, może to dokładnie to samo a może są wykonane z innych materiałów. A cen niestety nieznam, może kosztują tyle samo.



Awatar użytkownika
Franko81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lis 12, 2005 17:54
Lokalizacja: kraków

Post autor: Franko81 » ndz lip 23, 2006 21:50

KR/PL według intercarsu ma inne sprzęgło od pozostalych silników. Ma 28 zębów, i cena o 50 zł większa dla kompletu.
W pozostałych 1.8 i 1.6 golfa II są sprzęgła na 24 zęby.
Czyli trzeba będzie zapodac sprzęgiełko od KR i po problemie ?

A jak kwestia kolektora wylotowego i pozostałych rur układu ?
kolektor się zmieści w komorze golfika ?
średnice są takie same ?



Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » ndz lip 23, 2006 22:02

gtx, czyli jednak miałem racje :jezor: A że różnią się ilością zębów nigdy bym nie wpadł.


Frakcja Proud Member

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz lip 23, 2006 23:34

mozecie robic nawet hybrydy docisk z kr na centralnym wysprzeglaniu. tarcze montowac w zaleznosci od skrzynki biegow. jesli pojdziecie z moca a dokladniej z momentem, sprzeglo nie da rady na srednicy 210... sprawdzone... opis wyzej a to tylko obrobka glowy i dwa wydechy w niej plus regulacja ke-jetronic'a


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
Lokalizacja: 3 miasto

Post autor: gtx » ndz lip 23, 2006 23:45

Franko81 pisze:KR/PL według intercarsu ma inne sprzęgło od pozostalych silników. Ma 28 zębów, i cena o 50 zł większa dla kompletu.
W pozostałych 1.8 i 1.6 golfa II są sprzęgła na 24 zęby.
Czyli trzeba będzie zapodac sprzęgiełko od KR i po problemie ?

A jak kwestia kolektora wylotowego i pozostałych rur układu ?
kolektor się zmieści w komorze golfika ?
średnice są takie same ?
Tarcza rozni sie tylko iloscia zebow i tylko tym, bo sa na gruby walek sprzeglowy i na cienki.Docisk i wielkosc tarczy jest ten sam.A zeby sprzeglo sie nie slizgalo to nie licza sie zeby tylko wielkosc tarczy.RP ma wielkosc tarczy 210 i tak samo KR.Sam mialem RP-ka i rok temu zmienialem na 16v kr sprzeglo zastalo od rp i dziwne jakos sie nie slizga, chociaz golf ma nie co wiecej koni i nm niz seria.
juby pisze:gtx, czyli jednak miałem racje A że różnią się ilością zębów nigdy bym nie wpadł
Niby w czym miales racje.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn lip 24, 2006 22:23

gtx pisze:
Franko81 pisze:KR/PL według intercarsu ma inne sprzęgło od pozostalych silników. Ma 28 zębów, i cena o 50 zł większa dla kompletu.
W pozostałych 1.8 i 1.6 golfa II są sprzęgła na 24 zęby.
Czyli trzeba będzie zapodac sprzęgiełko od KR i po problemie ?

A jak kwestia kolektora wylotowego i pozostałych rur układu ?
kolektor się zmieści w komorze golfika ?
średnice są takie same ?
Tarcza rozni sie tylko iloscia zebow i tylko tym, bo sa na gruby walek sprzeglowy i na cienki.Docisk i wielkosc tarczy jest ten sam.A zeby sprzeglo sie nie slizgalo to nie licza sie zeby tylko wielkosc tarczy.RP ma wielkosc tarczy 210 i tak samo KR.Sam mialem RP-ka i rok temu zmienialem na 16v kr sprzeglo zastalo od rp i dziwne jakos sie nie slizga, chociaz golf ma nie co wiecej koni i nm niz seria.
juby pisze:gtx, czyli jednak miałem racje A że różnią się ilością zębów nigdy bym nie wpadł
Niby w czym miales racje.
docisk w kr jest mocniejszy reszta jak napisales....


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Franko81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lis 12, 2005 17:54
Lokalizacja: kraków

Post autor: Franko81 » śr lip 26, 2006 22:58

Jeszcze jedno pytanko : czy 9A ma ten sam blok silnika co reszta silników 1,8 ??

Skrzynie mam ATH, czyli longer jak się patrzy, ale jeżeli kupie silnik razem z kołem zamachowym od passata, to bede musiał założyc sprzęgło 228 mm tak jak w passacie było - wejdzie w tą skrzynie??,
bo nie chce zmieniać koła zamachowe, aby nie wyważać wału z kołem tylko po to aby założyć mniejsze sprzęgło ??



Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » śr lip 26, 2006 23:23

ja też mam jeszcze pytanie dotyczące silnika 9A. Czy ten silniczek ma tak jak KR natrysk oleju na denka tłoków?


Frakcja Proud Member

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr lip 26, 2006 23:47

juby pisze:ja też mam jeszcze pytanie dotyczące silnika 9A. Czy ten silniczek ma tak jak KR natrysk oleju na denka tłoków?
ma
Obrazek

[ Dodano: Sro Lip 26, 2006 11:51 pm ]
Franko81 pisze:Jeszcze jedno pytanko : czy 9A ma ten sam blok silnika co reszta silników 1,8 ??

Skrzynie mam ATH, czyli longer jak się patrzy, ale jeżeli kupie silnik razem z kołem zamachowym od passata, to bede musiał założyc sprzęgło 228 mm tak jak w passacie było - wejdzie w tą skrzynie??,
bo nie chce zmieniać koła zamachowe, aby nie wyważać wału z kołem tylko po to aby założyć mniejsze sprzęgło ??
sprzegło 228mm jest zupełnie inaczej sterowane nie wpasujesz go do skrzyni ATH ani zadnej skrzyni na wodzikach.

tak samo sprawa ma sie z kołem z passata.

a co do wywazania wału z kołem to robisz z tego wyscigówkę na tor czy zwykłe auto dla zabawy? nawet tego nie odczujesz


www.vrservice.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości