Kilka niedociągnięć?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zamioculcas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: pn lip 10, 2006 14:42
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Kilka niedociągnięć?

Post autor: zamioculcas » ndz lip 23, 2006 13:08

Dopiero poznaje swojego Golfa i mam do Was kilka pytań.

1) Czy wskazówki temperatury silnika i wskaźnika poziomu paliwa powinny się podnosić szybko czy powoli? Bo u mnie zanim wskazówka podniesie się do góry to mijają ze 3km.

2) Gdy odpale samochod z rana kiedy jest zimny z rury leci czarny dymek, po przejechaniu 2-3 km dymek już nie leci. Czy tak powinno być?

3) Mam założone opony 13, czy nie są one za małe?

4) Licznik mi przekłamuje o jakieś 8%, da się coś z tym zrobić?

Jak znajde coś jeszcze to dopisze do listy.

Pozdro



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lip 23, 2006 13:15

zamioculcas pisze: Bo u mnie zanim wskazówka podniesie się do góry to mijają ze 3km.
ale która? jak temperatury to ok, przeciez musi sie nagrzac, jak plaiwa to tak nie powino byc, choc mozna sie przyzwyczaic
zamioculcas pisze:Gdy odpale samochod z rana kiedy jest zimny z rury leci czarny dymek, po przejechaniu 2-3 km dymek już nie leci. Czy tak powinno być?
nie powinno, ale twoje auto nowe juz nie jst w koncu :)
zamioculcas pisze:Mam założone opony 13, czy nie są one za małe?
za male na co? jak do lansowania sie to z calą pewnoscia sa za małe! :) hehe do jazdy czemu nie
zamioculcas pisze:Licznik mi przekłamuje o jakieś 8%, da się coś z tym zrobić?
pytnie czy przy 100 kmh przekłąmuje o 8 kmh a np przy 50 kmh o 4 czy tez na calej skai licznika jest takie samo przekłamanie? jak to drugie to masz źle założona wskazówkę

a jaki masz dokładnie rozmiar opon? bo obwó koła ma wpływ na odczytywana preksoc, jak masz za male albo za duze (np profil opony 70 a nie 65) to licznik bedize przekłamywał
chyba mozna go przesklowac, ale pewny nie jestem albo wrócic do seryjnego rozmiaru opon albo zpomniec o tym :) pozdro



Awatar użytkownika
zamioculcas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: pn lip 10, 2006 14:42
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: zamioculcas » ndz lip 23, 2006 13:30

sas_gti pisze:
zamioculcas pisze: Bo u mnie zanim wskazówka podniesie się do góry to mijają ze 3km.
ale która? jak temperatury to ok, przeciez musi sie nagrzac, jak plaiwa to tak nie powino byc, choc mozna sie przyzwyczaic
zamioculcas pisze:Gdy odpale samochod z rana kiedy jest zimny z rury leci czarny dymek, po przejechaniu 2-3 km dymek już nie leci. Czy tak powinno być?
nie powinno, ale twoje auto nowe juz nie jst w koncu :)
zamioculcas pisze:Mam założone opony 13, czy nie są one za małe?
za male na co? jak do lansowania sie to z calą pewnoscia sa za małe! :) hehe do jazdy czemu nie
zamioculcas pisze:Licznik mi przekłamuje o jakieś 8%, da się coś z tym zrobić?
pytnie czy przy 100 kmh przekłąmuje o 8 kmh a np przy 50 kmh o 4 czy tez na calej skai licznika jest takie samo przekłamanie? jak to drugie to masz źle założona wskazówkę

a jaki masz dokładnie rozmiar opon? bo obwó koła ma wpływ na odczytywana preksoc, jak masz za male albo za duze (np profil opony 70 a nie 65) to licznik bedize przekłamywał
chyba mozna go przesklowac, ale pewny nie jestem albo wrócic do seryjnego rozmiaru opon albo zpomniec o tym :) pozdro

Wskazówka temperatury i paliwa obie strasznie wolno idą do góry:), a w primerze ojca 2.0TD silnik nagrzewa się po 1km, przekłąmuje bo jechałęm 1km z równą prędkością 60km/h i trwało to 65s a powinno 60s:), oponki mają rozmiar 165/65 przód i 175/65 tył. A ten dymek mnie drażni bo jak wyjade z garażu to tak śmierdzi spalinami że wytrzymać się nie da:(, no i spalanie mam chyba troche za duże, bo jakoś szybko wskazówka od paliwa opada:), ale spalanie sprawdze dopiero jak zatankuje do pełna.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lip 23, 2006 13:45

u mnie tez chodzą wolno, ale na pewno ta od temp i od plaiwa zachowuja sie inaczej

po minucie to żadne auto nie jest zagrzane , jak wskazówka tak pokazuje to jej nie wierz:), silnik jest dopiero wtedy dobrze zagrzany i przygotowany na katowanie jak temperatura dojdzie w każdy zakamarek bloku silnika i cały on bedize nagrzany rownomiernie ( a nei tylko w okolicahc czujnika który steruje wskaznikiem w srodku)
nie radze wkrecac auta przed upływem tych 5-10 minut....
to jak z tym rozmiarem opon?



Awatar użytkownika
perez_77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob maja 06, 2006 18:04
Lokalizacja: Swineshead
Kontakt:

Post autor: perez_77 » ndz lip 23, 2006 13:57

Czarny dymek leci ci z rana jak go pierwszy raz odpalasz poniewaz do wymiany jest Czujnik temperatury cieczy chłodzącej, też tak miałem ale wymieniłem i jest wszystko ok :bigok: :pub: Spowdowane to jest tym ze czyjnik podaje do kompa złe wiadomosci i podaje ci za dużą mieszanke paliwa a w ten sposob wszystko niespala i idzie czarny dymek.
Pozdr :kufel:
Ostatnio zmieniony ndz lip 23, 2006 14:02 przez perez_77, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zamioculcas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: pn lip 10, 2006 14:42
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: zamioculcas » ndz lip 23, 2006 13:58

sas_gti pisze:u mnie tez chodzą wolno, ale na pewno ta od temp i od plaiwa zachowuja sie inaczej

po minucie to żadne auto nie jest zagrzane , jak wskazówka tak pokazuje to jej nie wierz:), silnik jest dopiero wtedy dobrze zagrzany i przygotowany na katowanie jak temperatura dojdzie w każdy zakamarek bloku silnika i cały on bedize nagrzany rownomiernie ( a nei tylko w okolicahc czujnika który steruje wskaznikiem w srodku)
nie radze wkrecac auta przed upływem tych 5-10 minut....
to jak z tym rozmiarem opon?
Rozmiar opon to 165/65 13" a tył 175/65 13" zimówki mam 14" ale narazie założe je dopiero na zime:)

[ Dodano: 23 Lip 2006 13:59 ]
perez_77 pisze:Czarny dymek leci ci z rana jak go pierwszy raz odpalasz poniewaz do wymiany jest Czujnik temperatury cieczy chłodzącej, też tak miałem ale wymieniłem i jest wszystko ok :bigok: :pub:
Ile kosztuje taki czujnik?, i czy będę w stanie sam go wymienić? Czy jak ten czujnik jest uszkodzony to ma to na coś wpływ tzn. większe spalanie czy coś takiego?



Awatar użytkownika
drill
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 696
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: drill » ndz lip 23, 2006 14:03

Na felgi 13 calowe powinno sie zakladac 175/70/R13... masz inne wiec pewnie stad tak duze przeklamania...


Obrazek

Awatar użytkownika
perez_77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob maja 06, 2006 18:04
Lokalizacja: Swineshead
Kontakt:

Post autor: perez_77 » ndz lip 23, 2006 14:03

Moim zdaniem czujnik jest łatwo wymienic jest on widoczny itp :grin: poszukaj na forum bo było dużo na ten temat



Awatar użytkownika
zamioculcas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: pn lip 10, 2006 14:42
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: zamioculcas » ndz lip 23, 2006 14:06

drill pisze:Na felgi 13 calowe powinno sie zakladac 175/70/R13... masz inne wiec pewnie stad tak duze przeklamania...
Pewnie masz racje, w przyszłym roku będę wymieniał opony to kupie odpowiednie.



Awatar użytkownika
perez_77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob maja 06, 2006 18:04
Lokalizacja: Swineshead
Kontakt:

Post autor: perez_77 » ndz lip 23, 2006 14:10

OOO widze ze masz taki sam silnik jak ja jak chcesz dokładnie zapytać o wymiane to pisz na gg :grin: chetnie odpowiem :okej:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lip 23, 2006 14:13

jesli jest faktycznie tak jak kolega mowi czuli ze 175/70 jest fabrycznie to roznica w obwodzie miedzy 13/165/65 a 13/176/70 to 5,3%
a wiec jadac 100 na kołach 165 bedzie pokazywał 94,7 km/h

zródło http://www.ostragorka.eu.org/~swietokrzyska/opony.html



Awatar użytkownika
zamioculcas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: pn lip 10, 2006 14:42
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: zamioculcas » ndz lip 23, 2006 14:20

sas_gti pisze:jesli jest faktycznie tak jak kolega mowi czuli ze 175/70 jest fabrycznie to roznica w obwodzie miedzy 13/165/65 a 13/176/70 to 5,3%
a wiec jadac 100 na kołach 165 bedzie pokazywał 94,7 km/h

zródło http://www.ostragorka.eu.org/~swietokrzyska/opony.html
Czyli mniej więcej wszystko by się zgadzało.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lip 23, 2006 14:27

no tak, 5,3 % to blisko tych 8 o ktorych mowiles wiec to bedize to



Awatar użytkownika
zamioculcas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: pn lip 10, 2006 14:42
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: zamioculcas » czw lip 27, 2006 21:57

Kolejny problemik, po zresetowaniu komputera obroty na biegu jałowym są cały czas na 2 000



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 512 gości