demontaż turbiny aaz
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
demontaż turbiny aaz
Witam, Dzisiaj chciałem zabrać się za demontaż turbiny w moim golfie 3 silnik 1.9TD AAZ. Obejrzalem turbine (garrett t2) dookoła i nie wiem zupelnie jak ją zdemontować. sama turbina przymocowana jest na 4 sruby do kolektora wydechowego ale nie idzie ich odkrecić, tzn dwie które sa niżej można odkrecic ale do pozostalych 2 dostęp jest wręcz niemożliwy. Chciałem sciagnac turbo razem z kolektorem wydechowym ale zeby go odkrecic musialbym zdemontowac najpierw kolektor ssacy tyle ze dostep do srub od kolektora ssacego tez jest cholernie utrudniony, do 4 zewnetrznych srub jest dojscie ale do pozostalych 2ch nie ma jak sie dostac. Może ktoś wyjmował takie turbo w tym silniku i podzieli sie doswiadczeniem ?
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
demontaż turbiny aaz
na szczęście miałem silnik na zewnątrz jedna z bardziej patologicznych rzeczy w tym silniku - zamocowanie turbiny i kolektorów...
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
demontaż turbiny aaz
Mam taki klucz. Sruby ktore sa na dole da rade nim odkrecic, ale te górne sa tak wcisniete miedzy kolektor a turbine ze nie da rady go nawet przylozyc ;/
- IRAS AAZ
- Użytkownik
- Posty: 301
- Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
- Kontakt:
demontaż turbiny aaz
Tp jak masz dolot zwlony to juz z górki 12 klucz i lecisz ja to popuszczam jak nie idzie 12 nasadka ale musi byc 6katna nie 12,a tak to zwykły płasko oczkowy
Aktualnie skoda ale golfik w pamięci
- IRAS AAZ
- Użytkownik
- Posty: 301
- Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
- Kontakt:
Re: demontaż turbiny aaz
Az nie dowiary albo jakis amigo nie ał tych gróbych podkładek,bo tak to nigdy nie było z tym problemówmackoz pisze:Mam taki klucz. Sruby ktore sa na dole da rade nim odkrecic, ale te górne sa tak wcisniete miedzy kolektor a turbine ze nie da rady go nawet przylozyc ;/
Aktualnie skoda ale golfik w pamięci
demontaż turbiny aaz
Dolot caly czas siedzi na miejscu, poki nie wyjme turbo to nie mam jak odkrecic dolotu bo srodkowe sruby zaslania turbo ;p co za dziwna konstrukcja wszystko poupychane ;/ w passacie nie mialem takiego problemu chociaz tez bylo ciasno
- mr_jaru
- Użytkownik
- Posty: 352
- Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
- Lokalizacja: Zamość/Wrocław
- Kontakt:
Re: demontaż turbiny aaz
tak jak kolega napisał ja odkręcałem turbinę takim kluczem,auto miałem na lewarku pod blokiem i dałem rade. zaopatrz się jeszcze w przedłużkę bo śruby mogą być zapieczoneBaryla pisze:
taki klucz 12-13 i dasz radę
jaru
- IRAS AAZ
- Użytkownik
- Posty: 301
- Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
- Kontakt:
demontaż turbiny aaz
ale tu kolega pisze o dolocie do turba jeszcze nie dotarł /o sróbkach na 6 imbus,musisz miec mega mocny imbós najlepiej na przedłóżce i przegóbie,jak obrobiłes sróby juz kluczem z biedronki to pozamiatane
Aktualnie skoda ale golfik w pamięci
demontaż turbiny aaz
hm, ja tam odkręcałem cały kolektor wydechowy i wyjmowałem turbo razem z nim miałem k03 więc po chwili gimnastyki wyszło.. k24 mam teraz i mogę je bez problemu odkręcić od kolektora tyle że od dołu z kanału..
Sprzedam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=345282
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=345282
demontaż turbiny aaz
Dałem rade. Wiec tak jak pisaliscie, do garretta t2 w aazie klucz oczkowy gienty 12 plus jakas rurka do przedluzenia i sruby sie odkrecaja ;p Wyjolem turbo poczyszcilem, naprostowalem sztange(byla pokrzywiona nie wiem dlaczego). Jednakze, sztanga wysuwa sie na bardzo wysokich obrotach ale to chyba dobrze bo wtedy otwiera sie zawor zapobiegajacy przeladowaniu? tyle, ze przyplyw mocy też czuje tylko na bardzo wysokich obrotach ? również tak macie w aazie ?
demontaż turbiny aaz
mi k03 startowalo od 1800, k24 od 2200..
przypływ mocy.. załóż sobie miernik i patrz na ciśnienie jakie daje turbo, sztanga powinna otwierać zawór upustowy przy osiągnięciu żądanego ciśnienia (myślę że max 1,5bar) firmowo coś koło 0,7 - 0,8bara
przypływ mocy.. załóż sobie miernik i patrz na ciśnienie jakie daje turbo, sztanga powinna otwierać zawór upustowy przy osiągnięciu żądanego ciśnienia (myślę że max 1,5bar) firmowo coś koło 0,7 - 0,8bara
Sprzedam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=345282
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=345282
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] i 122 gości