1.8T ogromne spalanie ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.8T ogromne spalanie ?
Witam.
Z racji tego, iż jest to mój pierwszy post na forum, witam i pozdrawiam wszystkich VAG'owców.
A teraz do rzeczy. Zakupiłem niedawno Golfa IV 1.8T 2001 rok. Wszystko ok, tylko martwi mnie jedna rzecz, mianowicie spalanie. Przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym spalanie kształtuje się na poziomie około 15 litrów, podkreślam spokojnej jeździe. W mieście dochodzi nawet do 18 - 20 litrów.
Zdaję sobie sprawę z tego, że te silniki nie należą do najbardziej ekonomicznych, ale bez przesady, albo? Fakt faktem samochód ma założone buty 18' i 225 szerokie, więc wiadomo, że będzie więcej pił, ale czy aż tyle? Wątpię. Dodatkowo w samochodzie założony jeszcze filtr stożkowy - 'tuning' poprzedniego właściciela.
Podłączałem pod komputer VAG'a, wskazało błąd czujnika spalania stukowego 2-gi rząd cylindrów. Wymieniony na nowy - brak efektów. Więcej błędów komputer nie wskazał.
Czy ktoś borykał się z takim lub podobnym problemem?
Czekam na odpowiedzi i pomoc. Pozdrawiam serdecznie.
Z racji tego, iż jest to mój pierwszy post na forum, witam i pozdrawiam wszystkich VAG'owców.
A teraz do rzeczy. Zakupiłem niedawno Golfa IV 1.8T 2001 rok. Wszystko ok, tylko martwi mnie jedna rzecz, mianowicie spalanie. Przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym spalanie kształtuje się na poziomie około 15 litrów, podkreślam spokojnej jeździe. W mieście dochodzi nawet do 18 - 20 litrów.
Zdaję sobie sprawę z tego, że te silniki nie należą do najbardziej ekonomicznych, ale bez przesady, albo? Fakt faktem samochód ma założone buty 18' i 225 szerokie, więc wiadomo, że będzie więcej pił, ale czy aż tyle? Wątpię. Dodatkowo w samochodzie założony jeszcze filtr stożkowy - 'tuning' poprzedniego właściciela.
Podłączałem pod komputer VAG'a, wskazało błąd czujnika spalania stukowego 2-gi rząd cylindrów. Wymieniony na nowy - brak efektów. Więcej błędów komputer nie wskazał.
Czy ktoś borykał się z takim lub podobnym problemem?
Czekam na odpowiedzi i pomoc. Pozdrawiam serdecznie.
1.8T ogromne spalanie ?
filtr stożkowy nie powinien zwiększać spalania, powinien nawet poprawiać prace silnika. Duże szerokie koła napewno coś zwiększą spalanie, najlepiej załóż jakies ''zimówki stalówki'' jak masz i sie przejedz. Zobaczysz jaka Ci robi różnice w spalaniu. Zerknij też na świece może juz sa stare... napewno dużo wygodniej by sie jezdziło na 16'' ale to już zależy na czym Ci bardziej zależy....
1.8T ogromne spalanie ?
Co do filtra - owszem - miałem założoną oryginalną puchę z fabrycznym filtrem, nie zauważyłem mniejszego spalania, a praca silnika hmm.. odczułem wrażenie jakby był mniej dynamiczny, więc ta opcja raczej odpada.
Jeżeli chodzi o felgi, na chwilę obecną nie posiadam żadnych innych prócz tych założonych 18'. Docelowo myślałem nad 17' 205 szerokości oponki, ale jednak 18' zdecydowanie ładniej się prezentują, a wygląd dla mnie również odgrywa ważną rolę.
Świece dzisiaj wykręcę i zerknę na nie, ale tutaj nasuwa sie pytanie: w jaki sposób sprawdzić czy owe świece nadają się jeszcze do użytku, czy warto je już wymienić?
Jeżeli chodzi o felgi, na chwilę obecną nie posiadam żadnych innych prócz tych założonych 18'. Docelowo myślałem nad 17' 205 szerokości oponki, ale jednak 18' zdecydowanie ładniej się prezentują, a wygląd dla mnie również odgrywa ważną rolę.
Świece dzisiaj wykręcę i zerknę na nie, ale tutaj nasuwa sie pytanie: w jaki sposób sprawdzić czy owe świece nadają się jeszcze do użytku, czy warto je już wymienić?
1.8T ogromne spalanie ?
wykręc je i zobacz jak wygląda elektroda , czy nie mają przebić, przerwa na elektrodzie powinna wynosić 0,8mm. Swiece drogie nie są po kupnie auta można profilaktycznie wymienić żeby mieć z głowy. Polecam NGK.
1.8T ogromne spalanie ?
Uszkodzony przepływomierz bardzo często powoduje takie objawy, a falowania obrotów nie ma?
Jedyny objaw to duże spalanie?
Jedyny objaw to duże spalanie?
1.8T ogromne spalanie ?
Ok, zobaczę co z nimi i dam znać.
Kolejna kwestia: z tego co się orientowałem, 1.8T wytwarzają z siebie sporą temperaturę, a ja na zegarach chyba jeszcze nigdy od czasu zakupu nie zobaczyłem temperatury 90 stopni. Walnięty czujnik temperatury cieczy, a może otwarty termostat? Czujnik raczej był wymieniany, ponieważ dostałem jakiś stary w wymienionych gratach załączonych do samochodu. Poza tym VAG nie pokazał błędu czujnika. Zatem otwarty termostat? przyczyna większego spalania?
Kolejna kwestia: z tego co się orientowałem, 1.8T wytwarzają z siebie sporą temperaturę, a ja na zegarach chyba jeszcze nigdy od czasu zakupu nie zobaczyłem temperatury 90 stopni. Walnięty czujnik temperatury cieczy, a może otwarty termostat? Czujnik raczej był wymieniany, ponieważ dostałem jakiś stary w wymienionych gratach załączonych do samochodu. Poza tym VAG nie pokazał błędu czujnika. Zatem otwarty termostat? przyczyna większego spalania?
Re: 1.8T ogromne spalanie ?
No właśnie.. Niestety występuje falowanie obrotów. Ale uszkodzony przepływomierz powinien VAG wykazać, czy się mylę?fryteks pisze:Uszkodzony przepływomierz bardzo często powoduje takie objawy, a falowania obrotów nie ma?
Jedyny objaw to duże spalanie?
1.8T ogromne spalanie ?
możliwe ze walnięty termostat i jest silnik niedogrzany i dłużej chodzi na ssaniu.
1.8T ogromne spalanie ?
W sumie po odpaleniu silnika chodzi na ssaniu i wysokich obrotach przez jakieś 1-2 minuty, po czym schodzi do 900obr/min. Jednak po jakimś czasie, tak jak napisał fryteks - zaczyna się falowanie na obrotach. Uszkodzonego przepływomierza nie wziąłem pod uwagę ze względu na to, iż komputer go nie wykazal.
Re: 1.8T ogromne spalanie ?
Wsadź mu palca w dupę (znaczy się w rurę wydechową), lekko potrzyj i napisz, co masz na palcu. Ile sadzy, jak dużo, jaka konsystencja itd. Auto ma katalizator, przy idealnym spalaniu i idealnej kondycji silnika i kata palec powinien wyjść CZYSTY. Zrób to i pomyślimy co dalej.
Re: 1.8T ogromne spalanie ?
Czaaarnoo. Dużo sadzy, jednak oleju raczej nie podpija, na bieżąco kontroluję.ozzy1979 pisze:Wsadź mu palca w dupę (znaczy się w rurę wydechową), lekko potrzyj i napisz, co masz na palcu. Ile sadzy, jak dużo, jaka konsystencja itd. Auto ma katalizator, przy idealnym spalaniu i idealnej kondycji silnika i kata palec powinien wyjść CZYSTY. Zrób to i pomyślimy co dalej.
Re: 1.8T ogromne spalanie ?
Więc jak mówili koledzy powyżej:
- uszkodzenie przepływomierza
- termostat
- sonda lambda
Masz cholernie nieprawidłowe spalanie, mieszanke masz cholernie za bogatą i zachodzi niepełne spalanie (z wydzielaniem węgla w postaci sadzy)
Daleko masz do Wrocławia? Bo moge polecić znakomitą firme disgnostyki silnikowej.
Ja w aucie bez kata praktycznie nie mam sadzy (lekki osad), w aucie z katem kompletnie czysty palec. A szczerze Ci powiem, że obecnie twój pali więcej niż mój amerykan 5,2 w mieście :-D
- uszkodzenie przepływomierza
- termostat
- sonda lambda
Masz cholernie nieprawidłowe spalanie, mieszanke masz cholernie za bogatą i zachodzi niepełne spalanie (z wydzielaniem węgla w postaci sadzy)
Daleko masz do Wrocławia? Bo moge polecić znakomitą firme disgnostyki silnikowej.
Ja w aucie bez kata praktycznie nie mam sadzy (lekki osad), w aucie z katem kompletnie czysty palec. A szczerze Ci powiem, że obecnie twój pali więcej niż mój amerykan 5,2 w mieście :-D
1.8T ogromne spalanie ?
Termostat nie powodowałby aż takich objawów, może być zepsuty ale to nie jest jego wina, to wszytko. W najgorszym wypadku masz jebniętą przepływkę i lambdę lub albo jedno albo drugie. Z tego co pamiętam to u kolegi też nie pokazywało na VAGu walniętej przepływki. Ewentualnie możesz zresetować kompa, podłączyć VAG i się przejechać trochę, ponieważ błąd mógł się nie zapisać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości