Automatyczne włączanie świateł mijania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Automatyczne włączanie świateł mijania
Zico63b, Dziękuję Ci bardzo. Wprawdzie ów przycisk już podłączyłem i działa tak, jak chcę. Jeden przewód, nie pamiętam już teraz pinu, ale kolor czarny - na stałe złączony jest w środku z jednym z przewodów zasilających (nie wiedzieć czemu...). Przy okazji tylko niech mi ktoś powie i sprawdzi u siebie jak ma - przycisk ESP, czy on chodzi tak samo jak ten od ogrzewania szyby, to znaczy się wciska i zostaje w pozycji wciśniętej, do momentu jego ponownego wciśnięcia, czy tylko na takiej zasadzie, że nacisnę i puszczę, to wraca do pierwotnego położenia (nie blokuje się jak w przypadku szyby). (bo mam taki, chciałem właśnie jego wykorzystać, ale nie nadaje się moim zdaniem, ze względu, że wciskając się nie zostaje na stałe przyciśnięty...)
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Automatyczne włączanie świateł mijania
Tak jest, nie nadaje się - musi "zostawać"seebst pisze:chciałem właśnie jego wykorzystać, ale nie nadaje się moim zdaniem, ze względu, że wciskając się nie zostaje na stałe przyciśnięty...
Automatyczne włączanie świateł mijania
żebym to ja wcześniej wiedział, nie kupowałbym dwóch - byłbym bogatszy o całe 20 złZico63b pisze:nie nadaje się
A tak, kupiłem ESP, rozebrałem go i stwierdziłem, że nie nadaje się, więc jeszcze raz w to samo miejsce i wziąłem od ogrzewanej szyby - no cóż, człowiek uczy się na błędach
Zastanawiam się tylko do czego mógłby mi się teraz przydać ten przycisk od ESP...
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Automatyczne włączanie świateł mijania
Do blokowania zamka centralnego (ale jak go odblokowywać wówczas?), do uruchamiania tzw. "kierunkowskazów komfortowych", do otwierania bagażnika, itd. - możliwości jest bez liku!
Automatyczne włączanie świateł mijania
No to na jakiej zasadzie w takim razie działa wyłączanie i włączanie układu ESP na tym przycisku?Zico63b pisze:Do blokowania zamka centralnego (ale jak go odblokowywać wówczas?)
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Automatyczne włączanie świateł mijania
Szczerze: nie zajmowałem się tym zagadnieniem; jednak pamiętajmy, że steruje tym elektroniczny sterownik - któremu, być może, wystarczą tylko podawane impulsy napięcia a nie system włącz/wyłącz zasilanie.
Automatyczne włączanie świateł mijania
na zasadzie impulsowejseebst pisze:No to na jakiej zasadzie w takim razie działa wyłączanie i włączanie układu ESP na tym przycisku?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Automatyczne włączanie świateł mijania
No to teraz pokażę to, co zrobiłem, jak to wszystko funkcjonuje:
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Automatyczne włączanie świateł mijania
a ja mam taki i swiatła nie działaja jak mam zaciagniety reczny a zapalaja sie jak ładowanie pokarze 13,5V
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-modul ... 90367.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-modul ... 90367.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Automatyczne włączanie świateł mijania
Kochany! Po odpowiednim rozbudowaniu układu, system może potrafić nawet rozpoznawać przewożoną aktualnie teściową i wówczas wyłączać ABS i poduszkę pasażera...PinkFloyd pisze:a ja mam taki i swiatła nie działaja jak mam zaciagniety reczny a zapalaja sie jak ładowanie pokarze 13,5V
Chodzi o optymalne do kosztów i zadań rozwiązanie.
-
- Ma gadane
- Posty: 174
- Rejestracja: sob wrz 05, 2009 03:23
Automatyczne włączanie świateł mijania
jak pisałem w tym temacie mam założone u siebie w golfie III takie światła dzienne.
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-regul ... 44732.html" onclick="window.open(this.href);return false;
na czerwonym kablu (+12v) który idzie od świateł dziennych mam założony włącznik (w lewo-włączone,w prawo-wyłączone)
służy mi do tego żebym mógł wyłączac światła dzienne w razie potrzeby.
i tu mnie naszło lepsze rozwiązanie,ale nie wiem jak je zrealizowac więc proszę kolegów o pomoc.
kolega PinkFloyd, napisał :
..."a ja mam taki i swiatła nie działaja jak mam zaciagniety reczny"...
ale jak podłącze pod kabelki od hamulca ręcznego ten kabel czerwony j.w. zamiast włącznika
to nie będzie przypadkiem działało tak jak kontrolka hamulca ręcznego czyli
odwrotnie żeby miec włączone światła dzienne będe musiał miec zaciągnięty hamulec ręczny ???
jeżeli mam racje to idzie to podłączyc pod ten przewód tak żeby:
-mam zaciągnięty hamulec ręczny wyłącza się prąd na czerwonym kablu światła dzienne nie działają
-mam spuszczony hamulec ręczny jest prąd na czerwonym kablu i światła dzienne działają
jeżeli zechcecie mi dokładnie (obrazkowo) wytłumaczyc będe bardzo wdzięczny bo nie problem ze
wszystkim czego się nie potrafi jechac do elektryka a frajda jak dzięki kolegów pomocy można coś samemu zrobic.
dzięki za pomoc.
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-regul ... 44732.html" onclick="window.open(this.href);return false;
na czerwonym kablu (+12v) który idzie od świateł dziennych mam założony włącznik (w lewo-włączone,w prawo-wyłączone)
służy mi do tego żebym mógł wyłączac światła dzienne w razie potrzeby.
i tu mnie naszło lepsze rozwiązanie,ale nie wiem jak je zrealizowac więc proszę kolegów o pomoc.
kolega PinkFloyd, napisał :
..."a ja mam taki i swiatła nie działaja jak mam zaciagniety reczny"...
ale jak podłącze pod kabelki od hamulca ręcznego ten kabel czerwony j.w. zamiast włącznika
to nie będzie przypadkiem działało tak jak kontrolka hamulca ręcznego czyli
odwrotnie żeby miec włączone światła dzienne będe musiał miec zaciągnięty hamulec ręczny ???
jeżeli mam racje to idzie to podłączyc pod ten przewód tak żeby:
-mam zaciągnięty hamulec ręczny wyłącza się prąd na czerwonym kablu światła dzienne nie działają
-mam spuszczony hamulec ręczny jest prąd na czerwonym kablu i światła dzienne działają
jeżeli zechcecie mi dokładnie (obrazkowo) wytłumaczyc będe bardzo wdzięczny bo nie problem ze
wszystkim czego się nie potrafi jechac do elektryka a frajda jak dzięki kolegów pomocy można coś samemu zrobic.
dzięki za pomoc.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Automatyczne włączanie świateł mijania
... i nic?michael.golf pisze:ale nie wiem jak je zrealizowac więc proszę kolegów o pomoc.
No to:
Zamieszczam króciutki opis układu; króciutki bo i przeróbka jest minimalna.
Potrzebne są, w/g wpisów w allegro lub gdziekolwiek indziej, następujące elementy:
# - „Przekaźnik 30A/40A”
# - „Gniazdo przekaźnika samochodowego”
# - dioda „BYP401/50” lub „N4001” lub jakakolwiek inna prostownicza (nie LED ) na 1A, 2 sztuki.
Łączymy to wg rysunku i opisu, gdzie:
A = przekaźnik 4141F lub PRE 0004 – MUSI mieć styk 87a;
B = dalej do lamp dziennych;
C = z „zapłonu” samochodu;
D = fabryczny przewód do masy;
E = fabryczny przewód z zegarów, który przecinamy;
F = włącznik pod dźwignią hamulca awaryjnego (tzw. ręcznego);
G = diody x 2.
Styk 87 przekaźnika pozostaje wolny, nie użyty!
Na tunelu centralnym znajdujemy włącznik kontrolki „ręcznego” i przy nim wcinamy się w brązowo-czarny (choć na niektórych schematach podawany jako „brązowo-żółty). Tam wstawiamy dwie diody wg schematu, pamiętając o polaryzacji. Do jednej doprowadzamy przewód cewki dodanego przekaźnika.
Przewód dziennych przecinamy i łączymy do „87a” (odcinek z „zapłonu” oraz „30” (wyjście na dzienne).
Przekaźnik ten dajemy w wygodnym dla nas miejscu a cieniutki przewód sterowania (wystarczy nawet 0,75mm) prowadzimy wygodnie na tunel.
Ot’ i wszystko!
Taki układ zapewnia pracę w wymaganych warunkach układu lamp dziennych a jednocześnie nie narusza funkcji kontroli zaciągnięcia hamulca awaryjnego.
-
- Ma gadane
- Posty: 174
- Rejestracja: sob wrz 05, 2009 03:23
Automatyczne włączanie świateł mijania
kolego Zico63b, przede wszystkim bardzo dziękuje za tak szczegółowy i dokładny opis bo według niego taki laik jak ja chyba sobie poradzi,
myślałem że będzie to łatwiejsze do podłączenia ale myślę że według twojej porady to opanuje.
mam jeszcze 3 pytania:
pyt.1 - D = fabryczny przewód do masy - ten przewód naciąc i przykręcic do masy samochodu ?
pyt.2 - Tam wstawiamy dwie diody wg schematu - czyli brązowo-czarny przewód uciąc i przylutowac to dwóch nóżek diody czy tylko wlutowac diode bez ucinania przewodu ?
pyt.3 - zamierzam przekażnik założyc za licznikiem bo tam mam założony "moduł" świateł dziennych -
czy kabel brązowo-czarny znajde gdzieś bliżej licznika czy muszę kabel od (przekażnika wejście 86)
ciągnąc aż do tunelu centralnego do - F = włącznik pod dźwignią hamulca awaryjnego (tzw. ręcznego) ?
jeszcze raz dziękuje za pomoc.
myślałem że będzie to łatwiejsze do podłączenia ale myślę że według twojej porady to opanuje.
mam jeszcze 3 pytania:
pyt.1 - D = fabryczny przewód do masy - ten przewód naciąc i przykręcic do masy samochodu ?
pyt.2 - Tam wstawiamy dwie diody wg schematu - czyli brązowo-czarny przewód uciąc i przylutowac to dwóch nóżek diody czy tylko wlutowac diode bez ucinania przewodu ?
pyt.3 - zamierzam przekażnik założyc za licznikiem bo tam mam założony "moduł" świateł dziennych -
czy kabel brązowo-czarny znajde gdzieś bliżej licznika czy muszę kabel od (przekażnika wejście 86)
ciągnąc aż do tunelu centralnego do - F = włącznik pod dźwignią hamulca awaryjnego (tzw. ręcznego) ?
jeszcze raz dziękuje za pomoc.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Automatyczne włączanie świateł mijania
Odcinka "D", czyli brązowego bez paska NIE RUSZAMY. Przecinamy brązowy z paskiem w odległości umożliwiającej bezpieczne przylutowanie diod; ok. 4-5cm od włącznika. Czyli diodę jedną wstawiamy w ten przecięty przewód a drugą diodę w "nasz" przewodzik z przekaźnika. Dokładnie jak na rysunku.Zico63b pisze:E = fabryczny przewód z zegarów, który przecinamy;
Przewód do włącznika można spotkać z tyłu skrzynki, czarne złącze "L" pin 06:
http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości