Moze w golfach jest cos takiego jak oktanoselektor? W niektorych DU nexiach silniki byly ustawione na 91oktanow. Wystarczy zewrzec przy komputerku 2 styki zeby przestawic na 95 oktanow. To jest wlasnie ten oktanoselektor. Osiagow sie nie poprawi ale co niektorzy stwierdzaja lepsza kulture pracy silnika np na biegu jalowym.
Tak to znany patent z Opla i potem żywcem wzięty do Deawoo , jest taka wtyczka którą mozna zewrzeć na dwa sposoby i w ten sposób komputer zmienia wyprzedzenie zapłonu, w nowszych motorach opla jest czujnik spalania stukowego i tam juz ECU automatycznie dobiera sobie wyprzedzenie zapłonu niezależnie od zalanego paliwa tak zeby nie wystepowała detonacja, ale to tak na margnesie.
Dominik107 pisze: A probowales kiedys jezdzic AAMem na 91 okt?? To na takiej benzynie to prawie w miejscu stoi
Nie próbowałem bo ta benzyna jest tylko destępna w gebelsowie, ale mój RP własnie jest skontruowany na Pb91 , a z racji tego że na naszych stacjach jest dostepne Pb95 to na tym jeżdże , dodatkowo wyprzedzony zapłon w stosunku do fabryki o 3* i chodzi cacy bez śladu spalania stukowego, nawet po długim butowaniu non stop pedał w podłogę.
P.S. No ale i tak na codzień to tylko LPG , Pb na rozruch i rogrzanie motoru, tylko czasem na Pb pare kilometrów co by dać popracować wtryskiwaczowi.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]