spadek mocy, zamulenie, max 150 km/h golf 4 1.6sr akl
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: czw gru 06, 2007 20:15
- Lokalizacja: Cieszyn
spadek mocy, zamulenie, max 150 km/h golf 4 1.6sr akl
Witam,
mam problem który ciągnie się juz zbyt długo a w żadnym jak dotąd poście nie znalazłem idetycznego przypadku:
moje auto to golf 4 1.6 SR AKL z lpg, problem to brak mocy, auto maksymalnie jedzie 150,ruszając pod góre z pełym autem trzeba trocha nadpalac sprzęgło, przyśpiesza wolniej i haotycznie,1 na 10 razy problem z odpaleniem,
trzeba długo kręci i jak odpali to tak jakby na początku na dwa gary palił i tak 2 sekundy i idzie normalnie,
spalanie jakies 13,14l lpg, natomiast na benzynie wychodzi jakieś 12 l, ciekawe jest to ze po odpaleniu rano na zimnym trzyma ssanie i bez gazu rusza nawet pod góre,
ale jak sie lekko doda gazu to obroty spadają i tak jakby wtedy sie rozstroil, od 2000 tyś do 4 totalnie zamulony, był robiony remont całego silnika(bral olej), wymieniony wiadomo cewka, kable świece, sprzęgło nowe, katalizator ok, tłumniki nowe,sprzęgło nowe, napewno nie ślizga,przepustnica [podmieniana na urzywaną ale podobno sprawna, bez zmian,
nowy orginalny przepływomierz z hitachi, filtry powietrza i paliwa nowe, termostat razem z czujnikiem temperatury wyminiony,styki z masy przy komputerze i aku wyczyszczone, problem z mocą występuje na benzynie i na gazie, tak jakby czujnik halla zle współpracował z czyjnikiem obrotów wału bo mam dwa, ten za rozrządem wymiewniony na zamiennik i tu mam watpliwości!
a ten na wale stukowy tez wymieniony na firmy eps, komputer zadnych błędów nie widzi, sprawdzałem czujnik halla dioda i normalnie migała w miare podkręcania obrotów szybciej, ale czy to napewno wskazuje ze czujnik jest ok?
prosze o rady, każdy nowy trop dla mnie jest na wage złota, nie sprawdzałem ciśnienia na pompie paliwa bo skrko to samo sie dzieje na gazie to wnioskuje ze pompa jest ok,dobrze myśle?
tak samo ewentualnie lejace wtryski?
Auto nie szarpie jedzie normalnie, czasem czuje niespaloną benzyne, mam wrazenie ze zapłon nastepuje jednocześnie do wszystkich cylindrów stąd obstawiam tego halla ale skoro dioda mruga to chyba pracuje?moze jak zamienie któreś z kabli zapłonowych i nie bedzie zmian to by wskazało ze to napewno halla?
mam problem który ciągnie się juz zbyt długo a w żadnym jak dotąd poście nie znalazłem idetycznego przypadku:
moje auto to golf 4 1.6 SR AKL z lpg, problem to brak mocy, auto maksymalnie jedzie 150,ruszając pod góre z pełym autem trzeba trocha nadpalac sprzęgło, przyśpiesza wolniej i haotycznie,1 na 10 razy problem z odpaleniem,
trzeba długo kręci i jak odpali to tak jakby na początku na dwa gary palił i tak 2 sekundy i idzie normalnie,
spalanie jakies 13,14l lpg, natomiast na benzynie wychodzi jakieś 12 l, ciekawe jest to ze po odpaleniu rano na zimnym trzyma ssanie i bez gazu rusza nawet pod góre,
ale jak sie lekko doda gazu to obroty spadają i tak jakby wtedy sie rozstroil, od 2000 tyś do 4 totalnie zamulony, był robiony remont całego silnika(bral olej), wymieniony wiadomo cewka, kable świece, sprzęgło nowe, katalizator ok, tłumniki nowe,sprzęgło nowe, napewno nie ślizga,przepustnica [podmieniana na urzywaną ale podobno sprawna, bez zmian,
nowy orginalny przepływomierz z hitachi, filtry powietrza i paliwa nowe, termostat razem z czujnikiem temperatury wyminiony,styki z masy przy komputerze i aku wyczyszczone, problem z mocą występuje na benzynie i na gazie, tak jakby czujnik halla zle współpracował z czyjnikiem obrotów wału bo mam dwa, ten za rozrządem wymiewniony na zamiennik i tu mam watpliwości!
a ten na wale stukowy tez wymieniony na firmy eps, komputer zadnych błędów nie widzi, sprawdzałem czujnik halla dioda i normalnie migała w miare podkręcania obrotów szybciej, ale czy to napewno wskazuje ze czujnik jest ok?
prosze o rady, każdy nowy trop dla mnie jest na wage złota, nie sprawdzałem ciśnienia na pompie paliwa bo skrko to samo sie dzieje na gazie to wnioskuje ze pompa jest ok,dobrze myśle?
tak samo ewentualnie lejace wtryski?
Auto nie szarpie jedzie normalnie, czasem czuje niespaloną benzyne, mam wrazenie ze zapłon nastepuje jednocześnie do wszystkich cylindrów stąd obstawiam tego halla ale skoro dioda mruga to chyba pracuje?moze jak zamienie któreś z kabli zapłonowych i nie bedzie zmian to by wskazało ze to napewno halla?
tom
spadek mocy, zamulenie, max 150 km/h golf 4 1.6sr akl
Problem z mocą i zbieraniem się auta może być winne uszczelki kolektora ssącego, to było u mnie przyczyną zmulenia.
Sprawdź szczelność kolektora ssącego.
Miałem jeden przypadek kiedyś u kumpla że auto w ogóle było słabe, a po założeniu LPG to ledwo się toczyło, Winowajca było źle zamontowana instalacja gazowa, gaziarz niestarannie wkrecił w kolekto ssący (plastikowy) końcówki z doprowadzeniem gazu i była tam ogromna nieszczelność.
Sprawdź szczelność kolektora ssącego.
Miałem jeden przypadek kiedyś u kumpla że auto w ogóle było słabe, a po założeniu LPG to ledwo się toczyło, Winowajca było źle zamontowana instalacja gazowa, gaziarz niestarannie wkrecił w kolekto ssący (plastikowy) końcówki z doprowadzeniem gazu i była tam ogromna nieszczelność.
Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: czw gru 06, 2007 20:15
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: spadek mocy, zamulenie, max 150 km/h golf 4 1.6sr akl
no te uszczelki między wtryskami a kolektorem ssącym tez wymieniłem a przy przewodach gazowych to jak sprawdzic ewentualną nieszczelnośc?
tom
spadek mocy, zamulenie, max 150 km/h golf 4 1.6sr akl
Ktos tu kiedys pisał, że mial tez problem z tymi ruchomymi klapakami w kolektorze ssącym. A dokładnie to ze sterowaniem tymi klapakami. Może warto to sprawdzić.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: czw gru 06, 2007 20:15
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: spadek mocy, zamulenie, max 150 km/h golf 4 1.6sr akl
chodzi o klapki strerowane ciśnieniowo, bo tam niema już zadnej elektroniki dalej, gdzie dokładnie są te klapki, uszczelki między wtryskami a kolektorem wymieniłem bo przepuszczały, objawy wtedy były takie ze obroty falowały na jałowym na zimnym silinku, potem temperatura zrobiła swoje i problem ustawał, ale to mówie apropo poprzedniej rady!
Jak dodam gazu na jedynce i jadąc troche puszczez tego gazu to szarpie całym autem, jak dam do podłogi to na początku szarpnie ze 2, 3 razy a potem sie kula z tym ze strasznie opornie, dopiero przy 4 tys dostaje mocy tak jakby dopiero wtedy go odblokowało, tak samo na wyrzszych biegach!
Jak dodam gazu na jedynce i jadąc troche puszczez tego gazu to szarpie całym autem, jak dam do podłogi to na początku szarpnie ze 2, 3 razy a potem sie kula z tym ze strasznie opornie, dopiero przy 4 tys dostaje mocy tak jakby dopiero wtedy go odblokowało, tak samo na wyrzszych biegach!
tom
spadek mocy, zamulenie, max 150 km/h golf 4 1.6sr akl
Mam podobny objaw, tylko przypadkiem u mnie diagnosta powiedział, że przepływomierz świruje i ma chaotyczne pomiary powietrza ? Czy to przepływomierz czy coś innego ? A jak wygląda sprawa z sterownikiem, może trzeba dać mu nastawienia fabryczne ?
- sokol26
- Użytkownik
- Posty: 292
- Rejestracja: czw sie 26, 2010 23:05
- Lokalizacja: Głowno (łódzkie)
- Kontakt:
spadek mocy, zamulenie, max 150 km/h golf 4 1.6sr akl
Jeżeli tak stwierdził to widocznie nie bez powodu, uszkodzena przepływka jest właśnie bardzo częstą przyczyną spadku mocy, ale może to być też mnóstwo innych rzeczy, najlepiej podpiąć sie pod kompa i zobaczyć co tam sie dzieje.
spadek mocy, zamulenie, max 150 km/h golf 4 1.6sr akl
Sorki, że odgrzewam, ale mam podobny problem z 1.6 16V AZD. U mnie nie ma przepływomierza tylko jakiś czujnik kóry został przeczyszczony. U mnei również auto jakby zamulone czasem jak cisnę gazu zaczyna się rozpędzać i przy pewnej prędkości 80km/h czuję jakby zaczynał się zamulać i jakby blokowac przyspieszanie. Owszem przyspiesza ale już jakby znacząco wolniej niż przed osiągnięciem 80km. Nie wiem za co się brać dodam, że na kompie błędów nie m. chyba, że jeszcze pomiar jakichś bloków potrzebny czy podanie Wam jakichś wartości to podpowiedzcie
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
spadek mocy, zamulenie, max 150 km/h golf 4 1.6sr akl
To, że ten czujnik w kolektorze został przeczyszczony nie oznacza, że jest sprawny. Warto popatrzeć na pomiary podcisnienia w kolektorze ssącym. Może tez być tak, że EGR zbyt mocno sie otwiera dusząc autko. Spróbuj rozpędzic sie energicznie z pedałem gazu wcisniętym na maksa. Jeżeli będzie zamulac to wtedy trzeba będzie porobić logi.
spadek mocy, zamulenie, max 150 km/h golf 4 1.6sr akl
EGR rozbierany czyszczony chociaż czysty był jak nowy. Teraz powiedz gdzie w vag com i które kanały/bloki? mierzyć i jak? Widziałem video-poradę w TDI a w benzynie nie wiem które bloki pomiarowe badać i jak.
dzieki wielkie.
dzieki wielkie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
spadek mocy, zamulenie, max 150 km/h golf 4 1.6sr akl
W benzynowych to grupy od 1 do 10 z dostępnych. Potem to juz musisz popytac w dziale diagnostyka. Ja mam jedynie wytyczne co wartości poszczególnych grup ale dla silnika AUS a ty masz troszkę nowszy. Są to wytyczne do logów statycznych.
spadek mocy, zamulenie, max 150 km/h golf 4 1.6sr akl
Znalazłem na innym forum info, żeby sprawdzić płynem do naczyń czy uszczelka przy kolektorze nie jest zniszczona i powstaje nieszczelność. Wszystko jednak ok. Nie wiem po co ale wykręciłem przepustnicę i była mocno brudna. Wyczyściłem ją chociaż nie wiem po co. Problemów z obrotami nie miałem. Dziwne ale zauważyłem wieczorem jakby auto inaczej reagowało na gaz. A już po 4000 obrotach szatan. Jedzie szybko i reakcja na gaz bezbłędna. Teraz tylko logi. Czytałem jeszcze, że można w cemno rozkęcić kolektor i przeczyścić go ale nie wiem czy to prawda.?
aha i czy to normalne, że odcięcie zapłonu następuje przy 6500 obrotów?
aha i czy to normalne, że odcięcie zapłonu następuje przy 6500 obrotów?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
spadek mocy, zamulenie, max 150 km/h golf 4 1.6sr akl
Przy rozkręcaniu musisz tylko uważac na ten mechanizm sterującymi klapkami w kolektorze (dot silników 1,6 8V). Ja osobiście bym go nie ruszał. Jedynie co to wymienic profilaktycznie uszczelki na jego łaczeniu oraz tam gdzie przylega do głowicy.harvard pisze:jeszcze, że można w cemno rozkęcić kolektor i przeczyścić go ale nie wiem czy to prawda.?
aha i czy to normalne, że odcięcie zapłonu następuje przy 6500 obrotów?
Odcinka nastepuje przy ok 6200-6500 obr/min.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości