Czujnik spalania stukowego - zwarcie do masy

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bodziom777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lut 04, 2011 01:44

Czujnik spalania stukowego - zwarcie do masy

Post autor: bodziom777 » sob cze 09, 2012 15:42

Witam serdecznie, mam problem nastepujacy: po ostatniej wymianie rozrzadu i czyszczeniu odmy (raczej wszystko dobrze zrobilem) auto delkatnie szarpie na benzynie, ma duzo mniej mocy, a na komputerze wyskoczyl blad jak w tytule -Czujnik spalania stukowego - zwarcie do masy - czy cos kolo tego. Podejrzewam ze komputer nie klamie i to przez ten czujnik, tylko ze mam problem z zlokalizowaniem go, gdzie ten czujnik sie dokladnie znajduje?? Golf 1.4 16v
Prosze o pomoc, jakas instrukcje gdzie on jest albo zdjecie



bodziom777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lut 04, 2011 01:44

Czujnik spalania stukowego - zwarcie do masy

Post autor: bodziom777 » sob cze 09, 2012 17:48

Dobra znalazlem i wyciagnalem go, ale ciekawy jestem czy da cos wymiana, bo kosztuje nie malo.. Wie ktos cos czy to doda mi cos mocy na tej benzynie? Bo na gazie CNG chodzi tak jak chodzil i na gazie w tej chwili jest mocniejszy niz na benzynie



toldek1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: wt paź 24, 2006 20:57
Lokalizacja: Glinik

Czujnik spalania stukowego - zwarcie do masy

Post autor: toldek1 » ndz cze 10, 2012 01:08

No właśnie wyciągnąłeś tylko po co? trzeba było wypiąć wtyczkę i sprawdzić kabelki od niej do ECU, te czujniki rzadko padają, najczęściej przyczyna leży w kablach jeśli rzeczywiście błąd dotyczył zwarcia, błędy dotyczą także wartości sygnałów generowanych przez czujnik, lepiej podaj kod błędu bo Twój opis jest zbyt ogólnikowy zwłaszcza ,,zwarcie do masy - czy cos kolo tego kodów błędów dla czujnika stukowego jest co najmniej 9. Np 00513,00514,00524,00535,16708,16709.16710,16711,17712. Czujnik jest przykręcany siłą 20Nm, ani więcej ani mniej, miejsce przylegania czyste bez korozji, rezystancja mierzona pomiędzy dwoma pinami czujnika- nieskończona.



bodziom777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lut 04, 2011 01:44

Czujnik spalania stukowego - zwarcie do masy

Post autor: bodziom777 » pn cze 11, 2012 14:11

Wymienilem czujnik na wygladajacy zupelnie tak samo czujnik od polo 1.4, bledu juz nie ma, ale na benzynie wciaz auto przytyka i brakuje mocy - sytuacja taka nastepuje raczej jak auto pare minut pochodzi poniewaz gdy jest zimne to ma tyle mocy ile powinien miec. Co moze byc przyczyna??



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Czujnik spalania stukowego - zwarcie do masy

Post autor: marcin7x5 » pn cze 11, 2012 15:23

Wygląda jakby go przytykało z powodu np walnietego czujnika temp.cieczy. Może przylewa go benzyną bo czujnik oszukuje sterownik, że jest np -40 st. Sprawdź czy wskazania do kompa i te na deskę sa w miarę podobne.



bodziom777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lut 04, 2011 01:44

Czujnik spalania stukowego - zwarcie do masy

Post autor: bodziom777 » pn cze 11, 2012 20:33

No nie mam w tej chwili mozliwosci podlaczyc do vaga ale i tak wymienie filtr paliwa bo nie wiadomo kiedy byl wymieniany. Na desce pokazuje chyba dobrze chociaz nie wiem, wydaje mi sie ze szybko sie grzeje do 90 stopni bo juz po jakichs 2km. A dlaczego na kompie i na desce moze byc co innego jak czujnik jest chyba jeden?
Czy jest jeszcze jakas inna mozliwosc niz walniety czujnik temperatury cieczy?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Czujnik spalania stukowego - zwarcie do masy

Post autor: marcin7x5 » wt cze 12, 2012 09:49

Tak naprawde to są 2 czujniki w jednej obudowie. Jeden podaje sygnał do sterownika silnka a drugi na deskę. Nie zawsze sa to te same wskazania lub zblizone do siebie.



mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

Czujnik spalania stukowego - zwarcie do masy

Post autor: mka 3 » śr gru 31, 2014 15:25

Witam podepnę się pod temat. proszę o ocene grupy wskazan 28, chodzi o czujnik spalania stukowego .Wynik sprawdzania czujnika
spalania stukowego
(Test ZAŁ. / Test WYŁ.
System OK / System Nie OK)
pokazuje mi ze '''system nie ok '''czyli mam rozumieć ze czujnik jest padniety?
o\oraz grupa wskazan 22 i 23 odnośnie
.Cofnięcie kąta wyprzedzenia zapłonu dla cylindra przez układ regulacji
spalania przeciwstukowego.
wartos wymagana to 0 stopni na biegu jałowym i tyle jest ,ale podczas jazdy się nic nie zmienia tez jest 0 stopni jak mam to rozumieć ? silnik to 1.6 16v ATN pozdrawiam i udanego sylwestra



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości