Problem z MFA brak średniego spalania

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

djluki4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: pt lis 25, 2011 21:08
Lokalizacja: Radlin

Problem z MFA brak średniego spalania

Post autor: djluki4 » śr cze 06, 2012 07:19

Sokol9185, niechce sie klucic :P to wytlumacz mi ktore jeszcze sciezki odpowiadaja za srednie spalanie?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=483150" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Karmel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: wt mar 22, 2011 00:36
Lokalizacja: Lublinitz
Kontakt:

Problem z MFA brak średniego spalania

Post autor: Karmel » śr cze 06, 2012 07:42

djluki4 pisze:sciezki przerwane przy samym hallu wzrokowono nie do zauważenia
no było byłowcześniej :bigok:
a jakie masz faktyczne spalanie? i czy masz LPG bo na gazie to norma takie przekłamanie.


Obrazek

djluki4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: pt lis 25, 2011 21:08
Lokalizacja: Radlin

Problem z MFA brak średniego spalania

Post autor: djluki4 » śr cze 06, 2012 17:34

faktyczne spalanie na paliwie to jest w granicy 7.5 do 8 litrow lpg mam ale tyle mi pokazywalo na benzynie jak to testowalem 11 do 18? a mozesz mi powiedziec dla czego mi tej drugiej funkcji ze spalania nie pokzauje tylko sa same kreski?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=483150" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Problem z MFA brak średniego spalania

Post autor: Johnatan » pt cze 08, 2012 19:14

ustawienie rozrządu i zapłonu też ma ogromne znaczenie w spalaniu mfa. w spalaniu mfa i jak w spalaniu auta. Złe ustawienie silnika powoduje ciągły otwarcie przepustnicy by samochó w ogóle jechał.. otwarcie to zmienia podciśnienie i spalanie w mfa


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

djluki4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: pt lis 25, 2011 21:08
Lokalizacja: Radlin

Problem z MFA brak średniego spalania

Post autor: djluki4 » pn cze 11, 2012 19:06

takie szybkie pytanie moze mi ktos powiedziec w ktorym polozenie przelacznik z mfa ma byc ustawiony zeby pokazywa lsrednie spalanie w pozycji 1 czy 2 bo w jednej pokazuje mi inne spalanie a w 2 tez inne dzieki za odpowiedzi:)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=483150" onclick="window.open(this.href);return false;

pajonk504
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw gru 23, 2010 18:36
Lokalizacja: Milicz/Wrocław

Problem z MFA brak średniego spalania

Post autor: pajonk504 » pn cze 11, 2012 21:44

Witam może było rowziązanie ale nie doczytałem. Mam MFA w mk2 1.8 PF 2 wtyki + podcisnienie pokazuje w serwisowym spalanie normalnie, średnią pokazuje, ale normalnie w dziennym spalanie 0.5L - 1.0 L co jest nie tak.Sprawdzone podcisnienie i wymieniony czujnik w liczniku przy wtyku od linki. Dzięki z góry



Awatar użytkownika
henio098
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt paź 27, 2006 17:19
Lokalizacja: Bytom

Problem z MFA brak średniego spalania

Post autor: henio098 » czw cze 14, 2012 19:04

Podłącze się do tematu może ktoś mi pomoże.

Montowałem w swoim mk3 MFA i zrobiłem wszystko poza podłączeniem czujnika temp oleju i temp zewnętrznej z powodu chwilowego braku czujników.
Od licznika do 27 pinu ecu poszedł kabelek i spalanie średnie wyświetla ciągle 99,9. Po skasowaniu jest przez chwile 0 ale po ruszeniu od razu 99,9.

Johnatan trzy posty wyżej napisał coś co mnie zainteresowało. wiem, że mam przestawiony rozrząd o jeden ząbek. Czy to może być przyczyną? Jakieś inne sugestie?
:okej:


VW Golf MK3 Variant 1.8 GL 1993r. Sprzedany.
VW Passat 3BG Variant 1.9 AVF 2002r. Skradziony.
VW Golf MK3 Variant 2.0 1996r. <3 @ 20VT
VW Golf MK3 Syncro 1.9t 1996r. <3 @ 24V

Awatar użytkownika
henio098
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt paź 27, 2006 17:19
Lokalizacja: Bytom

Problem z MFA brak średniego spalania

Post autor: henio098 » śr cze 20, 2012 18:43

Rozrząd ustawiony, spalanie dalej wyświetla 99,9. Bardzo proszę o radę jak sobie z tym poradzić :)


VW Golf MK3 Variant 1.8 GL 1993r. Sprzedany.
VW Passat 3BG Variant 1.9 AVF 2002r. Skradziony.
VW Golf MK3 Variant 2.0 1996r. <3 @ 20VT
VW Golf MK3 Syncro 1.9t 1996r. <3 @ 24V

pajonk504
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw gru 23, 2010 18:36
Lokalizacja: Milicz/Wrocław

Problem z MFA brak średniego spalania

Post autor: pajonk504 » czw cze 21, 2012 17:39

Henio098 a nie jest to czasem czujnik przy wejsciu do Prędkościomierza ? na 3 nóżki chyba zakładając że działa Ci Prędkościomierz



Awatar użytkownika
henio098
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt paź 27, 2006 17:19
Lokalizacja: Bytom

Problem z MFA brak średniego spalania

Post autor: henio098 » sob cze 23, 2012 18:17

Ja nie do końca znam instalację w tym samochodzie więc opiszę to tak: 27 pin połączyłem z wtyczką wychodzącą z wiązki licznika na kablu biało fioletowym.
Wtyczka na tym -> http://img268.imageshack.us/img268/5107/mfa002.jpg zdjęciu po prawej.

Czy to jest prawidłowe?


VW Golf MK3 Variant 1.8 GL 1993r. Sprzedany.
VW Passat 3BG Variant 1.9 AVF 2002r. Skradziony.
VW Golf MK3 Variant 2.0 1996r. <3 @ 20VT
VW Golf MK3 Syncro 1.9t 1996r. <3 @ 24V

Awatar użytkownika
henio098
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt paź 27, 2006 17:19
Lokalizacja: Bytom

Problem z MFA brak średniego spalania

Post autor: henio098 » sob lip 14, 2012 15:20

Ok doszukałem się w końcu (na naszym forum) rozwiązania mojego problemu. Zastosowałem się i mam średnie spalanie na MFA.

Aby rozwiać wszelkie wątpliwości u osób przymierzających się do instalacji MFA u siebie -> PIN 26 licznika czyli biało fioletowy kabelek z wiązki MFA łączymy z:

- 9 PINem komputera jeśli posiadamy silnik diesela,
- 27 PINem komputera jeśli posiadamy silnik benzynowy ze sterownikiem DIGIFANT
- 10 PINem komputera jeśli posiadamy silnik benzynowy ze sterownikiem SIMOS

I tak ostatnia informacja jest rozwiązaniem mojego problemu, co ciekawe nie wspomina się o tym w żadnych poradnikach, i na forum znalazłem tylko jeden post na ten temat.

Podsumowując dla potomnych ten problem - SIMOS sterownik produkcji Siemensa w silnikach 2.0 AGG - spalanie PIN 10!

:okej:


VW Golf MK3 Variant 1.8 GL 1993r. Sprzedany.
VW Passat 3BG Variant 1.9 AVF 2002r. Skradziony.
VW Golf MK3 Variant 2.0 1996r. <3 @ 20VT
VW Golf MK3 Syncro 1.9t 1996r. <3 @ 24V

bruczyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 01:20
Lokalizacja: Katowice

Problem z MFA brak średniego spalania

Post autor: bruczyk » śr sty 16, 2013 17:17

Panowie czy wyjscie "czujnik halla" to sygnal np do tempomatu?? Pzdr



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Problem z MFA brak średniego spalania

Post autor: ssarna1 » ndz sty 27, 2013 15:41

Nie, a co to ma wspólnego z tematem?


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
august_90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: ndz wrz 01, 2013 15:57
Lokalizacja: Brzeg

Problem z MFA brak średniego spalania

Post autor: august_90 » pn gru 15, 2014 18:18

Panowie, wiem że odkopuję ale nie znalazłem dalej rozwiązania.
Chodzi o mk2 vr6, zamontowałem dzisiaj licznik z mfa, manetkę i wpiąłem przewody w skrzynkę bezpieczników.
Problem polega na tym, że pokazuje mi tylko temp. oleju oraz czas. Nie zlicza kilometrów i nie pokazuje średniego spalania. Czytając ten temat zastanowiła mnie jedna rzecz, czujnik halla licznika- nie mam go tam .. Taki licznik już kupiłem od kolegi z forum. Jest to co na załączonym zdjęciu niżej:

Obrazek

Wężyk od podciśnienia wpięty w króćce między serwo a ssący. Czy ktoś może mi pomóc? Napęd licznika mam normalnie na linkę z 1.3 Obrotomierz nie działa, bo nie przerobiłem jeszcze instalacji i nie ten pin jest podpięty co trzeba (sygnał idzie z modułu).

Filmik:

[youtube][/youtube]



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 86 gości