1.8 brakuje mocy

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Code
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn lut 23, 2009 09:24
Lokalizacja: Wrocław

1.8 brakuje mocy

Post autor: Code » pt maja 25, 2012 17:42

Witka.
Posiadam sobie golf II z silnikiem 1.8 90km rok 1990. Od samego poczatku wiedzialem ze brakuje mu mocy. Wymienilem przewody, swiece, kopulke, palec. Myslalem ze pomoze, ale nie pomoglo. I tak sobie jezdzilem. Spalal mi ok 9l przy spokojnej jezdzie i ok 12l przy 120km/h na trasie, gdzie dosyc dlugo sie rozpedza. Co mi sie wydaje ze jak na trase to duzo. W tym tygodniu sprawdzilem ustawienie zaplonu. I teraz nie wiem czy dobrze ustawilem, bo czuje ze sie pogorszylo. Na 2biegu od dolu strasznie slabo ciagnie, dopiero tak od 30km/h zaczyna troszke lepiej. Zaplon ustawialem na 16stopni a mial okolo 21 stopni. Lampa stroboskopowa i patrzac w otwor w skrzyni biegów tuz przy silniku.
Prosze sie wypowiedziec co moze mu dolegac. Dodam ze to autko na gaz.



Awatar użytkownika
marcin 78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: wt lut 10, 2009 20:13
Lokalizacja: EL

1.8 brakuje mocy

Post autor: marcin 78 » pt maja 25, 2012 17:55

Domyślam się że masz RPka, ja bym zobaczył sondę,lubi się gubić przy gazie....sonda=duże spalanie które masz.....


Był MK2 GT RP swap 16V PL jest VA GT a w tyrce T5 AXB

Code
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn lut 23, 2009 09:24
Lokalizacja: Wrocław

1.8 brakuje mocy

Post autor: Code » pt maja 25, 2012 18:05

Ja tez sie domyslam ze mam silnik RP. A zapłon ustawiony w ten sposob bedzie dobrze?

Jednogłośnie orzekam iż sonda lambda jest tylko z jednym kabelkiem. Czy jest dobra, tego nie wiem. Ale ktoś kombinował i w dwóch miejscach na kabelku jest zrobione na sztuke połączenie, na wsówki. Czy to oznacza że tu trzeba poprawić na pozadne lutowanie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.8 brakuje mocy

Post autor: Paweł Marek » pt maja 25, 2012 19:34

Ustawiaj na 6 stopni na wolnych ze zdjętą i zatkaną rurką od aparatu zapłonowego, tak jest pewniej, bo niby jest to to samo co 18 z założoną rurką, ale RP może na niej mieć elektrozaworek lepiej rób jak należy. Kabel sondy był zapewne przecięty bo kiedyś miałeś instalację II generacji i był on wpięty do komputerka LPG. Zlutuj i zaizoluj jeśli to kabel po stronie między wtyczką a sterownikiem silnika, jeśli między sonda i wtyczką to tylko zaciśnij jakąś rurką mosiężną


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Code
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn lut 23, 2009 09:24
Lokalizacja: Wrocław

1.8 brakuje mocy

Post autor: Code » sob maja 26, 2012 14:35

Sprawdziłem zapłon, i zgadza się, jest na 6stopni. Ale zu=auwazylem dodatkowo ze nieraz mocno skacze ten zabek, do przodu i do tylu. Czy to moze byc spowodowane aparatem zaplonowym, zeby go regenerowac. Tak jak wczesniej pisalem, wszystkie inne podzespoly wymienilem.

Badalem rowniez sonde. Do tego kabelka gdzie byl naprawiany przylozylem + testera, i - do klemy. Ustawilem na volty i pokazywalo 1 oraz skakalo w dół, 0,2-1-0,8-0,6-0,2-1-0,8-0,6-0,2-1 i tak w kolko. Oczywiście trzymalem autko na gazie, ile obrotów to nie wiem, bo nie mam niestety obrotomierza.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.8 brakuje mocy

Post autor: Paweł Marek » sob maja 26, 2012 22:35

sonda jest ok. Aparat po prostu ręką sprawdź czy wałek niema luzów na boki, góra dół mogą być


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Code
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn lut 23, 2009 09:24
Lokalizacja: Wrocław

1.8 brakuje mocy

Post autor: Code » ndz maja 27, 2012 07:56

Sprawdzałem. I delikatne ma luzy. Czy powinien wogóle mieć?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.8 brakuje mocy

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 27, 2012 12:40

na boki nie powinien, ale czy to jest przyczyna problemu to nie wiem. Mały luz nie powinien tego powodować


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Code
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn lut 23, 2009 09:24
Lokalizacja: Wrocław

1.8 brakuje mocy

Post autor: Code » ndz cze 03, 2012 12:20

Nowe wieści. Sprawdziłem u kolegi w golfie luzy aparatu i mysle ze ma troszke wieksze niz u mnie.
Jest jeszcze taka sprawa, ze jak zimny to nie chce ciagnac i po przezuceniu na gaz gasnie, a nastepnie nie moze odpalic.
Kolega podpowiedzial ze to moze byc wina przeplywomierza, bo w oplu mial podobnie. Jak to sprawdzic?



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

1.8 brakuje mocy

Post autor: Johnatan » ndz cze 03, 2012 23:00

a sprawdziles ustawienie rozrządu ?


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Code
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn lut 23, 2009 09:24
Lokalizacja: Wrocław

1.8 brakuje mocy

Post autor: Code » pn cze 04, 2012 07:13

Nie sprawdzalem... To moze byc do wymiany? Jak go sprawdzic?



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

1.8 brakuje mocy

Post autor: Johnatan » pn cze 04, 2012 13:32

rozrząd nie jest do wymiany z powodu nie iścia auta. Wymienia sie go po to by sie nie zerwał. Musisz ustawić Cechy na swoim miejscu i każda ma sie zgrywać. Jak rozrząd jest walniety o kilka ząbków, fura idzie jak jej si echce.. ma moc od 2tyś na 3 jej brak a przy 4 sie kończy moment obrotowy, różne takie pierdoły
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=435078" onclick="window.open(this.href);return false;


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Code
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn lut 23, 2009 09:24
Lokalizacja: Wrocław

1.8 brakuje mocy

Post autor: Code » pt cze 08, 2012 13:26

Ok. Wlasnie sprawdzam rozrzad. Ustawilem GMP przez swiece bo przykrecajac z powrotem kolo pasowe to mozna nim ruszac lewo prawo. Spogladajac teraz na kolo zebate od walka rozrzadu, aby sprawdzic go ze zdjeta pokrywa to ten znaczek ma byc na równo z głowicą, uszczelka czy przy zalozonej pokrywie? Wydaje mi sie ze jest dobrze walek patrzac na znaki OT i strzalke oraz obserwujac GMP, ale z drugiej strony na kole zamachowym nie widze tych znaków. Gdy ustawialem zaplon, to widzialem ze jest ten wysoki odlew, a nie widzialem tych naciec niewidzialem. I zaplon ustawilem na ten odlew. Czy pasek rozrzadu trzeba wymieniac gdy cierzko go obrócić na 90'?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.8 brakuje mocy

Post autor: Paweł Marek » pt cze 08, 2012 17:00

Code pisze:bo przykrecajac z powrotem kolo pasowe to mozna nim ruszac lewo prawo
co ty piszesz???? Jeśli możesz nim przekręcać po umocowaniu prowizorycznym dwoma śrubami to znaczy masz zerwany klin na wale i wał do wymiany lub regeneracji, albo pisz zrozumiale. Pasek trzeba odpowiednio naciągnąć rolką napinającą. Nie wiem czy nie powinieneś odpuścić z samodzielną robotą - może nie warto


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości