MK3 PB 98

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pt lip 21, 2006 13:08

homsky pisze:A co masz na klapce podane u siebie? Min 98 okt ??? Niemcy czesto oznaczaja benzynę w inny sposób: Normal = 91 okt , Super = 95 okt , Super Plus = 98 okt
No ja mam właśnie 98 oktanów napisane...
I rzeczywiście mója golfina niedość, że i tak sporo pije to przy 95 wogóle przekracza wszystkie normy (ponad 20 litrów/100 km) i nie bardzo się chce zbierać...

[ Dodano: Pią Lip 21, 2006 13:15 ]
kristo pisze:No nie polska
No to zadałeś dość dziwne pytanie...
Skąd mam wiedzieć jaka jest Ruska benzyna...
Ile ma oktanów ?? - no pewnie tak jak i wszędzie indziej na świecie jest kilka rodzajów różniących się oktanami...
Może mieć 91, 95, lub 98 oktanów....
Jaką chceż lać do ABU ??


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
qra
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 518
Rejestracja: wt lut 01, 2005 17:21
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: qra » pt lip 21, 2006 13:19

ćwikła pisze:Ja jezdze juz 2 lata na gazie i od tego czasu w baku mam tylko 98 badz ultimate......
Ja identycznie jak kolega, jezdze na gazie a w baku plywa wylacznie V-Power RACING. codziennie do rozgrzania motoru na tym jezdze.


[b]"..."[/b]
[img]http://quattroteam.nazwa.pl/pawel/mod.jpg[/img]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[img]http://img516.imageshack.us/img516/4493/88x31rt7.gif[/img]

Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pt lip 21, 2006 13:20

qra pisze:w baku plywa wylacznie V-Power RACING. codziennie do rozgrzania motoru na tym jezdze.
:bigok:
A ja do nagrzania i do wyczerpania hehe ;)


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pt lip 21, 2006 13:22

Chmielu pisze:
homsky pisze: Jaką chceż lać do ABU ??
Niestety przedstawiciele handlowi częso nie informują.



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pt lip 21, 2006 13:26

kristo - aha - bo rozumiem, że masz możliwość załatwienia sobie wachy z Rosji ??
I nie wiesz czy można to lać do golfa ??
No widzisz - tu dobrze by było się zorientować ilu oktanowa jest ta benzynka...
W zasadzie dobrze jakby miała z te 91 oktanów conajmniej...


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
bodi11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob paź 15, 2005 13:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: bodi11 » pt lip 21, 2006 15:39

Cześć, poruszyłem ten temacik ponieważ kumpel zalał 50L PB98 i strasznie mu się spodobało, twierdzi że samochód jast bardziej dynamiczny, silnik ciszej pracuje itd.
Dzięki wszystkim za opinie
Pozdro



aegiss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: śr cze 14, 2006 09:35
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: aegiss » pt lip 21, 2006 16:23

kristo pisze:A co sądzicie o ruskiej benzynie. Ile ona ma oktanów. Czy warto lać do MKIII ABU
"ruska benzyna" 84 oktany - spoko wołga i łada se poradza ale golfik??, szkoda silnika ( droga naprawa)


Nie pytaj próżno,bo nikt sie nie dowie.Jaki nam koniec szykują bogowie.

Dominik107
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dominik107 » sob lip 22, 2006 09:19

homsky pisze:Gdzie to wyczytałeś ? Silniki ABS, ADZ, AAA zadawalają sie PB95 , a motorowi AAM wystarczy nawet PB91, co nie znaczy że jak ktos ma ochotę lać PB98 to nie ma problemu bo jest ona bardziej odporna na spalanie detonacyjne.
Ale ja nie napisalem czym sie zadowalaja te silniki tylko co zaleca producent. W ksiazkach obslugi typu "sam naprawiam" w wersjach tlumaczonych jest to przewaznie napisane na ostatnich stronach. A probowales kiedys jezdzic AAMem na 91 okt?? To na takiej benzynie to prawie w miejscu stoi :rotfl:



Awatar użytkownika
SeBiDiN_GTI
BlackMagicPower
BlackMagicPower
Posty: 220
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 14:17
Lokalizacja: PVWR
Kontakt:

Post autor: SeBiDiN_GTI » sob lip 22, 2006 11:23

Ja co drugie-trzecie tankowanie leje PB98 lub jakis V-Power. I Jest napewno roznica w odczuciu mocy autka i spalaniu na wyzszych oktanach bierze mniej.

Raz nalalem na wiejskiej stacji niewiadomego pochodzenia byny to niedojechalem do domu na kazdym zakrecie mi gasl, dopiero jak mu na to wlalem 5literkow 98 podusil sie i zaraz wrocilo do normy wszystko. Pozdr


Moj GTI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=725571#725571
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Sprzedany :(((

Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: dzikgtc » sob lip 22, 2006 11:28

kanapakinczkin jak paliwo jest dupnej jakości a na dodatek ochrzczone wodą to nie dziw się że będzie więcej palił i lipnie chodził...


Pozdrawiam
dzikgtc

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » sob lip 22, 2006 12:38

Jeśli silnik jest fabrycznie przystosowany do paliwa 91 czy 95 oktanowego i nie ma automatycznej adaptacji do paliwa o wyższej liczbie oktanowej to zalanie 98 czy 99 oktanowego paliwa da mniejszą moc. Oktany to tylko odporność paliwa na detonacje przy sprężaniu z powietrzem, im wyższa tym wyżej można ją sprężyć. Ale im więcej oktan tym mniejsza kaloryczność paliwa czyli ogólnie mówiąc paliwo ma w sobie mniej energii. Dla ciekawych tematu polecam lekture http://www.majer-tech.com.pl/ramki/benzyna1.htm


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
ddChavez
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 18:14
Lokalizacja: Radomsko/Wrocław
Kontakt:

Post autor: ddChavez » sob lip 22, 2006 12:47

Moze w golfach jest cos takiego jak oktanoselektor? W niektorych DU nexiach silniki byly ustawione na 91oktanow. Wystarczy zewrzec przy komputerku 2 styki zeby przestawic na 95 oktanow. To jest wlasnie ten oktanoselektor. Osiagow sie nie poprawi ale co niektorzy stwierdzaja lepsza kulture pracy silnika np na biegu jalowym.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob lip 22, 2006 14:36

Moze w golfach jest cos takiego jak oktanoselektor? W niektorych DU nexiach silniki byly ustawione na 91oktanow. Wystarczy zewrzec przy komputerku 2 styki zeby przestawic na 95 oktanow. To jest wlasnie ten oktanoselektor. Osiagow sie nie poprawi ale co niektorzy stwierdzaja lepsza kulture pracy silnika np na biegu jalowym.
Tak to znany patent z Opla i potem żywcem wzięty do Deawoo , jest taka wtyczka którą mozna zewrzeć na dwa sposoby i w ten sposób komputer zmienia wyprzedzenie zapłonu, w nowszych motorach opla jest czujnik spalania stukowego i tam juz ECU automatycznie dobiera sobie wyprzedzenie zapłonu niezależnie od zalanego paliwa tak zeby nie wystepowała detonacja, ale to tak na margnesie.
Dominik107 pisze: A probowales kiedys jezdzic AAMem na 91 okt?? To na takiej benzynie to prawie w miejscu stoi
Nie próbowałem bo ta benzyna jest tylko destępna w gebelsowie, ale mój RP własnie jest skontruowany na Pb91 , a z racji tego że na naszych stacjach jest dostepne Pb95 to na tym jeżdże , dodatkowo wyprzedzony zapłon w stosunku do fabryki o 3* i chodzi cacy bez śladu spalania stukowego, nawet po długim butowaniu non stop pedał w podłogę.
P.S. No ale i tak na codzień to tylko LPG , Pb na rozruch i rogrzanie motoru, tylko czasem na Pb pare kilometrów co by dać popracować wtryskiwaczowi.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 443 gości