DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp
- orzech17111
- Forum Master
- Posty: 1472
- Rejestracja: czw cze 24, 2010 22:09
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp
panowie a felgi 17" - 7,5" z et 19 ? wejda do tyłu ? opona 205/45
a do przodu et 22 ??
a do przodu et 22 ??
DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp
Jakie śruby zabezpieczające? Miałem BBS, oryginały z VR6 6,5J ET43 5x100. Śruby były M14 x 1,5 na klucz 17, kulowe. Kupiłem Borbet T 5x100 7,5J ET 35 na przód oraz 9J ET 30 na tył. Pytanie dotyczy śrub zabezpieczających, a mianowicie:
- kulowe czy stożkowe do tych Borbetów
- jaka długość całkowita śruby i długość gwintu, żeby było bezpiecznie i z głową
- jaki producent, na co zwrócić uwage przy zakupie
- polecacie coś z allegro?
- co myślicie o tych sprzedawanych np w Norauto czzy Feuvert
- kulowe czy stożkowe do tych Borbetów
- jaka długość całkowita śruby i długość gwintu, żeby było bezpiecznie i z głową
- jaki producent, na co zwrócić uwage przy zakupie
- polecacie coś z allegro?
- co myślicie o tych sprzedawanych np w Norauto czzy Feuvert
VW GOLF Mk3 2.8 VR6 by WJ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=185252
DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp
Witam.
Potrzebuję pomocy w sprawie doboru dystansów i śrub do mk4. Mianowićie Chciałbym kupić dystanse 10mm i tutaj pytanie jakiej firmy szukać? do tego jakie śruby kupić? Rozmiar firma. z Góry dzięki za pomoc:)
Potrzebuję pomocy w sprawie doboru dystansów i śrub do mk4. Mianowićie Chciałbym kupić dystanse 10mm i tutaj pytanie jakiej firmy szukać? do tego jakie śruby kupić? Rozmiar firma. z Góry dzięki za pomoc:)
Re: DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp
coś tu cicho więc trochę się poudzielam
darrrrekdaro dystans 30 mm ze stali będzie za ciężki. koniecznie z duralu, z wprasowanymi stalowymi tulejkami z gwintem i koniecznie przykręcany.
oszczędzisz na śrubach, zresztą długie śruby są niekorzystne bo nadmiernie się rozciągają i ciężko utrzymać wymagany moment dokręcenia
KiCiO_K2. śruby takie same jak do tej pory tylko kilka mm dłuższe. np M14 x 30-35 gwint oczywiście 1,5
właściwie to można by sprawdzić czy nie wystarczą ori bo zwykle wystają kilka mm z tyłu piasty więc po wstawieniu 6 mm dystansu przestaną.
najlepiej wykręć jedną śrubę i obejrzyj ile na końcu jest zardzewiałe jeżeli więcej jak 5-6 mm to nie musisz zmieniać śrub.
Sebekk, jak masz kasę to szukaj markowych dystansów np. h&r albo rh albo kutych ale po co.
to tylko dystans przelotowy, wystarczy zwykły duralowy z allegro, ludzie masowo to produkują na cnc i ceny są rozsądne
śruby klasy 10,9, to ważne.
WJ, dobre śruby zabezpieczające produkuje królak albo mcgard, mają kody więc w razie potrzeby można dokupić nasadkę czy śrubę.
nie kupuj w markecie czy tanich chińskich z allegro bo są robione ze słabej stali.
zwracaj uwagę na wzór zabezpieczenia, unikaj takich które łatwo odkręcić nabijając zwykłą nasadkę metryczną czy torxa.
nie wiem jakie są śruby do twoich borbetów ale sprawdź to palcem czy na pewno stożek.
o długości śrub kiedyś pisałem na tym forum bo mierzyłem w mk4, mają całkowicie wkręcić się w piastę i nie wystawać z tyłu więcej jak 5 mm żeby nie zaczepiały z tyłu o osłonę albo elementy zawieszenia i nie rdzewiały końcówki bo będą problemy z wykręcaniem.
jak masz dystanse to ich grubość należy uwzględnić w długości śrub.
darrrrekdaro dystans 30 mm ze stali będzie za ciężki. koniecznie z duralu, z wprasowanymi stalowymi tulejkami z gwintem i koniecznie przykręcany.
oszczędzisz na śrubach, zresztą długie śruby są niekorzystne bo nadmiernie się rozciągają i ciężko utrzymać wymagany moment dokręcenia
KiCiO_K2. śruby takie same jak do tej pory tylko kilka mm dłuższe. np M14 x 30-35 gwint oczywiście 1,5
właściwie to można by sprawdzić czy nie wystarczą ori bo zwykle wystają kilka mm z tyłu piasty więc po wstawieniu 6 mm dystansu przestaną.
najlepiej wykręć jedną śrubę i obejrzyj ile na końcu jest zardzewiałe jeżeli więcej jak 5-6 mm to nie musisz zmieniać śrub.
Sebekk, jak masz kasę to szukaj markowych dystansów np. h&r albo rh albo kutych ale po co.
to tylko dystans przelotowy, wystarczy zwykły duralowy z allegro, ludzie masowo to produkują na cnc i ceny są rozsądne
śruby klasy 10,9, to ważne.
WJ, dobre śruby zabezpieczające produkuje królak albo mcgard, mają kody więc w razie potrzeby można dokupić nasadkę czy śrubę.
nie kupuj w markecie czy tanich chińskich z allegro bo są robione ze słabej stali.
zwracaj uwagę na wzór zabezpieczenia, unikaj takich które łatwo odkręcić nabijając zwykłą nasadkę metryczną czy torxa.
nie wiem jakie są śruby do twoich borbetów ale sprawdź to palcem czy na pewno stożek.
o długości śrub kiedyś pisałem na tym forum bo mierzyłem w mk4, mają całkowicie wkręcić się w piastę i nie wystawać z tyłu więcej jak 5 mm żeby nie zaczepiały z tyłu o osłonę albo elementy zawieszenia i nie rdzewiały końcówki bo będą problemy z wykręcaniem.
jak masz dystanse to ich grubość należy uwzględnić w długości śrub.
Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
www.newbeetle.pl
- czarnyblack
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: pt lip 04, 2008 23:07
- Lokalizacja: Koszalin
DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp
Witam.
Kupiłem jakieś ponad pół roku temu felgi, które miały mieć rozstaw 4x100, a się okazało że dwie felgi maja 4x108, a dwie 4x100. Z racji, że felgi są fajne i już 4 wypolerowałem to nie będę ich zmieniał, tylko chcę jakoś je upchać do mk2. I teraz skoro dwie są dobre, a dwie mają inny rozstaw, to tak czy siak muszę 4 dystanse kupić. ET felg to 38. Powiedzcie mi ile mm muszą mieć te dystanse, żeby felgi ładnie schowały się w nadkole? Felga to 15" 7j opona 195/50, dodam że za jakiś czas chciałbym zakładać gwint i trochę go obniżyć.
I jeszcze z jakiego materiału te dystanse maja być? Może być jakaś stal, czy to za ciężkie będzie. Widziałem, że stalowe też ludzie robią.
Kupiłem jakieś ponad pół roku temu felgi, które miały mieć rozstaw 4x100, a się okazało że dwie felgi maja 4x108, a dwie 4x100. Z racji, że felgi są fajne i już 4 wypolerowałem to nie będę ich zmieniał, tylko chcę jakoś je upchać do mk2. I teraz skoro dwie są dobre, a dwie mają inny rozstaw, to tak czy siak muszę 4 dystanse kupić. ET felg to 38. Powiedzcie mi ile mm muszą mieć te dystanse, żeby felgi ładnie schowały się w nadkole? Felga to 15" 7j opona 195/50, dodam że za jakiś czas chciałbym zakładać gwint i trochę go obniżyć.
I jeszcze z jakiego materiału te dystanse maja być? Może być jakaś stal, czy to za ciężkie będzie. Widziałem, że stalowe też ludzie robią.
http://www.youtube.com/watch?v=PgGr6pqjkLk Mój dziadek
DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp
Potrzebuje rysunek techniczny do adapterów z 5x100 na 5x112 ktoś ma?
DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp
są takie pierścienie centrujące co mają prawie że kąt prosty przy styku z otworem centrującym?? założyłem dystanse ale łapie mi sam deklik przy tylnej osi
VR6-->drze się nie do wytrzymania, w ogóle nie jedzie, trzepie, a jeźdzę jak *#cenzura#*, cała wypłata na benę w jedną noc
Re: DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp
ja toczyłem właśnie takie u gościa z allegro, zrobił fazę 1-1,5 mm i koło pięknie się centruje na piaście przy dystansach 8 mm.
Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
www.newbeetle.pl
- czarnyblack
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: pt lip 04, 2008 23:07
- Lokalizacja: Koszalin
DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp
To może zapytam inaczej, bo nikt mi nie chce odpowiedzieć parę postów wyżej. Ile maksymalnie może wynieść dystans do golfa mk2 przy feldze 15" 7j i oponie 195/50 i et38?
http://www.youtube.com/watch?v=PgGr6pqjkLk Mój dziadek
- czarnyblack
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: pt lip 04, 2008 23:07
- Lokalizacja: Koszalin
DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp
Trochę pilne. Nikt nie wie?
http://www.youtube.com/watch?v=PgGr6pqjkLk Mój dziadek
- Maximus-83
- Gadatliwa bestia
- Posty: 526
- Rejestracja: sob cze 20, 2009 23:29
- Lokalizacja: Neutomischel (Wlkp)
- Kontakt:
DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp
Jakiś czas temu podczas przeglądania i poszukiwania nowych felg natrafiłem na te z BMW X5, (przód 19x9 ET48, tył 19x10 ET45). Rzecz jasna potrzebuję dystansów zmieniających rozstaw śrub. Cały czas męczy mnie kwestia doboru ich grubości. Chcę aby jak najmniej wystawały i nie było jakiś problemów przytarć nadkoli. Posiadam zawieszenie gwintowane. Poniżej przedstawiam zdjęcie Golfa z takimi właśnie felgami. Podoba mi się ten efekt który jest tam uzyskany i chciałbym go osiągnąć również u mnie.
Opony jakie zastosuję to najprawdopodobniej 215/35 przód i 225/35 tył, rozważałem również opcję 215/40 na wszystkie 4 koła.
Jaką grubość dystansów dobrać?
Mój samochód to Golf IV Variant
Opony jakie zastosuję to najprawdopodobniej 215/35 przód i 225/35 tył, rozważałem również opcję 215/40 na wszystkie 4 koła.
Jaką grubość dystansów dobrać?
Mój samochód to Golf IV Variant
DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp
będą bardzo duże problemy z wystawaniemMaximus-83 pisze:przód 19x9 ET48
z dystansem nawet 17 mm et będzie 31 więc przy 9 calach koło będzie wychodziło prawie o cm poza nadkole
ja mam 8.5j i et30 i jest ledwo co na równo
aha i z drugiej strony mam miejsce na kartkę papieru między koło a amortyzator
VR6-->drze się nie do wytrzymania, w ogóle nie jedzie, trzepie, a jeźdzę jak *#cenzura#*, cała wypłata na benę w jedną noc
- Maximus-83
- Gadatliwa bestia
- Posty: 526
- Rejestracja: sob cze 20, 2009 23:29
- Lokalizacja: Neutomischel (Wlkp)
- Kontakt:
DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp
Czy zastosowanie dystansu na przód o grubości 25mm, przy feldze 19x9 ET 48, oraz dystans na tył 20mm, felga 19x9 ET 45 będzie ok?
Do tego opony 215/35 przód, 225/35 tył.
Do tego opony 215/35 przód, 225/35 tył.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości