Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: cowboy » pt maja 25, 2012 19:55

a jeszcze mi sie przypomniało że AJM ma te trzpenie dłuższe

podobno warto wymienić na krótsze ale trzeba tez srube regulacyjną zmienić, nie wiem dokładnie o co chodzi, chyba twardszy materiał

w zestawach uszczelek zawsze sa te krótsze, a sruby pewnie gdzieć uzywki mozna skombinowac z allegro



tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: tower » sob maja 26, 2012 08:03

Brał ktoś może wtryski od tego sprzedawcy allegro?

http://allegro.pl/rozpylacz-koncowka-wt ... 33882.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Może ktoś zarekomendować?

Mam jeszcze dwa pytania:

1.Zależy mi na mocy auta, ale ważniejsza jest dla mnie ekonomia jazdy. Czy na nowych wtryskach od ASV spalanie bedzie zauważalnie niższe niż na nowych od AFN, co mogloby wynikać z różnych ćiśnien otwarcia? Ciśnienie otwarcia obu stopni byłoby wzorcowe dla obu końcówek. Dodam, że mam zdrową pompę 11mm.

2. Jak będzie wyglądała praca wtryskiwacza, mającego korpus i i całą resztę z 1Z a końcówkę z ASV? Mam dwa komplety wtryskow ASV i 1Z. ASV nie trzymają ciśnienia a 1Z wyglądają w normie.


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: wesol » sob maja 26, 2012 09:46

mozesz zakupic firady ale jak juz to bierz 216 a nie 205 ( seryjne ASV i pokrewnych). Do otworkow srednicy 216 jest zachowana ekonomia jazdy. Powyzej czyli 230 czy 260 juz niestety autka maja wiekszy apetyt ale i wiekszego kopa. W sumie to regulator spalania masz w prawej nodze jak wiadomo. Korpusy to wazne by byly zdrowe, przekladasz rozpylacze i smigasz. Owszem dobrze by bylo sprawdzic cisnienia i w razie co wyregulowac ale jest duza szansa ze bedzie to pracowac poprawnie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: tomek08 » sob maja 26, 2012 16:52

Witam, bierz 216tki, jak pisze wesol, ja po zmianie na 216tki mam przy tym samym stylu jazdy ok. 0,5l mniejsze spalanie.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
saratoga1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt gru 11, 2009 22:05
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: saratoga1 » pn maja 28, 2012 12:07

Cześć tomek08, Mam również silnik ASV i chciałbym wmocnić do troche :hmm: .Pytanie moje brzmi. Jakimi sposobami mogę to zrobić? Wymiana wtrysków i coś jeszcze? Czy oprócz tego zmiana softu? Czy jedno i drugie? Dzięki za ewentualne wytłumaczenie. :grin: .Pozdrawiam :bigok:


Pieniędzy nie mamy , ale mamy czas !!!

GOLF IV 1.9 110

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: tomek08 » pn maja 28, 2012 12:49

Witam, wszystko zależy w jaką moc celujesz. Ja po zmianie wtrysków na 216tki, odczułem różnicę na plus.
Później zmieniłem jeszcze turbinę na AWX/ARL, zapodałem FMIC, mapsensor 3barowy i dolot do turbiny z BPXa (większy)i muszę powiedzieć tak, że po zmianie turbiny, dolotu, FMIC a i kolektora ssącego z ARLa nie poczułem już żadnej różnicy.
Różnica była tylko po zmianie wtrysków. Jednak po wjeździe na rolki byłem mile zaskoczony po wypluło mi 140KM i 270NM.
Po napisaniu nowego programu pod mój silnik moim oczom ukazał się wynik 162KM i 333NM, wiem, że ten wynik może nie powala na kolana, ale jest to napisane pod ori sprzęgło ASV i jest bezdymny.
Więc jeśli zmienisz wtryski na 216tki to jeśli zdrowa seria to możesz liczyć na okolice +- 140KM, a po programie na +- 150KM, ograniczeniem będzie ori turbina ASV.
Zalecał bym również zapodać jakiś FMIC, ponieważ po dłuższym pałałowaniu seryjny IC nie będzie dawał rady i silnik będzie odczuwalnie słabszy.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
saratoga1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt gru 11, 2009 22:05
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: saratoga1 » wt maja 29, 2012 11:01

Witam. tomek08, Dzięki za obszerne wyjasnienia. Ja bym optował za wymianą wtrysów na 216 oraz za programem tak jak Ty. Przynajmniej na dzień dzisiejszy mam takie plany. A ten FMIC to z jakiej "maszyny" jeśli można zapytać? I jaki koszt takiego FMIC-a? Dzięki za wiadomości, Pozdrawiam :bigok:


Pieniędzy nie mamy , ale mamy czas !!!

GOLF IV 1.9 110

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: zgredd » wt maja 29, 2012 17:08

Musisz sobie odpowiedzieć na ważne pytanie ile chcesz mieć mocy docelowo jeśli nie chcesz zmieniać turbiny i reszty osprzętu po prostu zrób program powinno wyjść około 140km i będziesz zadowolony z nakładu finansowego. Zmiana wtrysków na 216 w ASV przy braku zmiany turbiny nie ma sensu. Wyjdzie max 10km więcej i moment będzie mniej spadał, jak dla mnie to kasa wydana w błoto jak nie będzie większej sprężarki, w wielu przypadkach przydało by się jeszcze sprzęgło.



Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: m1chal » wt maja 29, 2012 19:15

kupilem wtryski 216 do afna. mam obecnie zrobiony program na 138KM i 320nM ....

moge wsadzić wtryski juz teraz i jechac dgzies za ok 1-2 tygodnie na korekte?

czy lepiej poczekac i założyć przed samą korektą?

bo nie wiem czy cos sie moze stać czy nie, jak wloże wczesniej i pojeżdże na nich troche


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: wesol » wt maja 29, 2012 19:40

mozna wsadzic i jedynie zrobic kontrole kata wtrysku.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: tomek08 » wt maja 29, 2012 20:48

Witam,
saratoga1 pisze:A ten FMIC to z jakiej "maszyny" jeśli można zapytać? I jaki koszt takiego FMIC-a? Dzięki za wiadomości, Pozdrawiam :bigok:
ja mam akurat ibizę i zapodałem z opla fronterry, bo tak sobie wymyśliłem. FMIC z przesyłką wyszedł mnie 105zł, kolanka gumowe i silikonowe 60zł, nierdzewka fi 50 chyba z przesyłką 40zł (wszystko nie wyszło), robocizna własna.
Nie ma sprawy, również pozdrawiam.

Co do
zgredd pisze:Musisz sobie odpowiedzieć na ważne pytanie ile chcesz mieć mocy docelowo jeśli nie chcesz zmieniać turbiny i reszty osprzętu po prostu zrób program powinno wyjść około 140km i będziesz zadowolony z nakładu finansowego. Zmiana wtrysków na 216 w ASV przy braku zmiany turbiny nie ma sensu. Wyjdzie max 10km więcej i moment będzie mniej spadał, jak dla mnie to kasa wydana w błoto jak nie będzie większej sprężarki, w wielu przypadkach przydało by się jeszcze sprzęgło.

to zgredd, ma trochę racji, ale z własnego doświadczenia wiem, że
po zrobieniu programu będziesz miał w okolicach 140KM, ja po wrzuceniu 216tek też miałem 140KM, za wtryski dasz +- 1000zł, bo zależy na jakich końcówkach, za program zależy gdzie, ale od 800-1200zł, a wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia.
Ja np. już zbieram graty do przeróbki pompy na 11tkę, bo chcę więcej KM.
Ja bym to widział tak: wkładam 216tki i mam w okolicach tych 140KM, jeżdżę tak jakiś czas, jak dozbieram na np. turbo z AWXa (według mnie najtańsza opcja z dzielonym kolektorem), lub ASZ lub jeśli celujesz w większe moce ARL, albo BRD i FMIC, jak będziesz mieć to wszystko zapodane, jadę na program i w granicach +- 170KM masz.
Oczywiście FMIC możesz wrzucić jeszcze przed wtryskami, to nic nie szkodzi.
No chyba, że wiesz, że 140KM Cie zadowoli to robię program i nie bawię się w wtryski.
Przemyśl wszystko i wybierz optymalna wersję dla siebie :bigok: .
Pozdrawiam


Tomek

Awatar użytkownika
saratoga1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt gru 11, 2009 22:05
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: saratoga1 » śr maja 30, 2012 09:22

Witam. Dzięki koledzy zgredd , tomek08. Macie racje. Bez mocniejszej turbiny (a takowej nie chcę teraz wymieniac) to program musi wystarczyć. Zobacze jakiś czas jak się na tym jeżdzi,a później powrócę ewentualnie do tematu Zapewne apetyt na moc wróci a wtedy będę miał świadomość co dalej z tym zrobić. Dzięki i Pozdrawiam. :bigok:


Pieniędzy nie mamy , ale mamy czas !!!

GOLF IV 1.9 110

Awatar użytkownika
bocian19
Łowca Rarytasów
Łowca Rarytasów
Posty: 2278
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
Kontakt:

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: bocian19 » pn cze 11, 2012 20:25

Witam Panowie
Mam kilka pytan odnosnie pompowtryskow...
Mianowicie,kolega posiada Bore 115ps... i niestety padly mu 2 z 4 pompowtryskow
I, jaka opcja bedzie lepsza, ma okazje kupic zregenerowane pompki od awx lub arl w tej samej cenie.
Drugie pytanie, czy po wymianie na takie pompowtryski potrzebna jest obowiazkowo jakas korekta softu czy wystarczy zalozyc tak jak np w przypadku 216 i mozna smigac przynajmniej prze nastepne 5-10 tys km.

Dzieki za szybka odp.
PozdraVWiam


Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad :-)

Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg :) on złamie Ci dokładkę :)

Awatar użytkownika
Muszka.d
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt gru 18, 2007 21:15
Lokalizacja: DW /ONY
Kontakt:

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: Muszka.d » pn cze 11, 2012 21:54

bocian19 pisze:Witam Panowie
Mam kilka pytan odnosnie pompowtryskow...
Mianowicie,kolega posiada Bore 115ps... i niestety padly mu 2 z 4 pompowtryskow
I, jaka opcja bedzie lepsza, ma okazje kupic zregenerowane pompki od awx lub arl w tej samej cenie.
Drugie pytanie, czy po wymianie na takie pompowtryski potrzebna jest obowiazkowo jakas korekta softu czy wystarczy zalozyc tak jak np w przypadku 216 i mozna smigac przynajmniej prze nastepne 5-10 tys km.

Dzieki za szybka odp.
PozdraVWiam

Kolego jak zapakujecie pompki od ARL - czyli AL-ki.... samochód będzie "chodził" ale praca silnika pozostawia wiele do życzenia... Trzeba zrobić korektę... ponieważ stare pompki miały inne dawki ustawione i będzie kulawo chodził... Nie jest to taka łatwa sprawa jak w przypadku dwu sprężynowych (0.216)....

Jak dla mnie regenerowane pompki to wielka niewiadoma... wolałbym kupić pompki wyciągnięte z silnika które wiem że jeździły do ostatnich chwil a nie takie z allegro które w opisie mają podane 50 tyś km przebiegu :bigok:


[/color]
tel: 606408070- WTRYSKI 0.216/0.230/0.260 WZM/TH/SEVEN/BOSCH/FIRAD
POMPOWTRYSKI - FIRAD HF +50% / +80% / +120% Power Plus 1043, Race 783
TURBINY [- GTB2260VK / GTB1756VK / GT2256VK / GT1749VA / GT1749VB /gt22v / GT2256V

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości