Czujnik Temperatury - Co jest grane?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czujnik Temperatury - Co jest grane?
Witam mam problem z moim czujnikiem temp (ten co pokazuje temp na zegarach). Wskazówka na zegarze idzie do końca tej pierwszej grubej białej kreski(wyżej już nie chce). Początkowo myślałem, że czujnik...no faktycznie pokazywał 0ohm czy to zimny czy ciepły silnik. Kupiłem nowy ale problem nie zniknął. Sprawdziłem więc wtyczke co idzie do czujnika. no jest 10V jak przekręcę kluczyk, zwarłem wtyczkę, też wskazówka wskaźnika poszła na sam koniec (nie poszła odrazu tylko tak powoooli do końca. nie wiem czy tak ma być czy nie) , 2 zagadką dla mnie jest że jak jadę tam no ok. 80km/h wskazówka jest na tej białej kresce..ale jak zahamuje, zwolnie i stoje to wskazówka spada poniżej. Dodam też, że jakiś czas jeździłem z odłączona tą wtyczką i też o dziwo ta wskazówka szła do tej grubej kreski. Nie mam zielonego pojęcia co jest grane. jak wyciągłem cała skrzynke z bezpiecznikami to szukałem kabli od czujnika..czyli żółto czerw. i brązowy. znalazłem tylko jedną taką pare wiec to chyba to...do wtyczki w skrzynce bezpieczników te 2 kable wchodzą razem z jakimś fioletowym. nie wiem czy tak ma być czy nie. od czujnika idą tylko 2..żadnego fioletowego niema. Wiatrak załącza się jak silnik się zgrzeje zaś dolny wąż robi się gorący też z czasem wiec raczej wykluczam tutaj układ chłodzenia. To są moje wszystkie dane jakie nagromadziłem. mam nadzieję że mi pomożecie. (wiem że tematy były o tym..ale objawy jakie ja mam są jakieś dziwne dlatego stworzyłem oddzielny)
Czujnik Temperatury - Co jest grane?
na sam początek to sprawdź dokładnie stabilizator plus 10 V , jest on przykręcony z tyłu zegara w górnym rogu , wyglądem przypomina tranzystor , ma trzy nóżki
Czujnik Temperatury - Co jest grane?
Aha. wolałbym zegarów nie zdejmować bo to pierdzielenia jest troche. No ale jak niema innych opcji to chyba nie mam wyboru. :/
Czujnik Temperatury - Co jest grane?
co zrobić , ale ciesz sie że to golf a nie jakiś francuz , tam to miałbyś powód do narzekania
Czujnik Temperatury - Co jest grane?
a no fakt . no dobra. to sie niebawem za to wezme. jak pamiętam muszę zdiąć dolna półkę. odkręcić te 2 śrubki z przodu. coś jeszcze? i wogóle to skąd bede wiedział czy ten stabilizator jest dobry czy zły? jak go sprawdzić?
Czujnik Temperatury - Co jest grane?
jak nie masz miernika to nie sprawdzisz , ale na pewno ktoś ma , podłączając miernik do nóżki masowej i wyjścia masz mieć dokładnie 10 V , najlepiej jakby to sprawdził ktoś kto orientuje się w elektronice , samo sprawdzenie to chwilka , większy problem jest z wymianą , on jest elektrycznie połączony do ścieżek na foli zaciskanymi łapkami , jeśli będziesz musiał go wymienić to musisz odciąć stary przy obudowie , tak aby nóżki od niego zostały i do nich dolutować nowy, lutować trzeba krótko i sprawnie oraz musisz pamiętać że jak nie zdobędziesz oryginalnego . to zamienniki mają inaczej wyprowadzenia , WE - WY i masa
Czujnik Temperatury - Co jest grane?
no to grubooo. a jeszcze mam jedną opcje. bo mam jeszcze wskaźnik temp. z golfa mk1. jakbym jego jakoś podłączył i z niego korzystał? tylko właśnie nie wiem. jak lukam w google z tym podłanczaniem wskazników to wszedzie pisze że 12V a tutaj jest 10V. wiec co?. te starsze mogą mieć 12V? czyli moge poprostu poprowadzic kable z czujnika do zegara i mu dać 12V z aku na jakiś wyłacznik albo z kluczyka i by było git? czy lepiej jakoś odłączyć kable od wskaźnika w zegarach i podpiąć pod ten z mk1?
a może na krótko wezme se 12V z aku kable z wskaźnika dam na czujnik i sprawdze czy wtedy by pokazywało właściwie?
a może na krótko wezme se 12V z aku kable z wskaźnika dam na czujnik i sprawdze czy wtedy by pokazywało właściwie?
Czujnik Temperatury - Co jest grane?
piszą 12 V bo takie jest z akumulatora , ale wskaźnik pracuje na napięciu stabilizowanym 10 V , chodzi o to żeby wahania napięcia w instalacji nie miały wpływu na wskaźnik , innymi słowy jakbyś miał wskaźnik zasilany bezpośrednio z instalacji bez stabilizacji to wskazówka wahała by się przy każdym wahnięciu napięcia
Czujnik Temperatury - Co jest grane?
Witam. mam nowe spostrzeżenia. Wymieniłem zegary i wskaznik zachowuje sie identycznie. 2 sprawa to taka że jak silnik chdoiz sam..to wskazowka stoi nieruchomo. Ale np ajk wł swiatła abdz radio tow tedy wędruje na ta 1 kreske....O co może chodzić? ...chciałem zrobić 2 instalacje z cuzjnika doz egara..ale nic neidało...bądź niewiem który kable w liczniku to ten od temp....wyczytałem ze zolto-czerw..ale neimam takeigo koloru..mam 2 zółte...i tlyko 2 dwukolorowe (biało czerw x2). Ma ktoś jakiś pomysł?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Czujnik Temperatury - Co jest grane?
Póki co uprość sprawe i mierz jeszcze pare razy napięcie na wtyczce czujnika, ostatecznie jak na niej jest dobre to po liczniku grzebac już nie musisz. Kwestia czujnika - czy napewno dobry kupiłeś, nie piszesz czy go sprawdziłes po kupnie czesto dają nie to co trzeba, parametrów do MK2 nie znam, w mk3 byłoby to ok 120 - 130 omów na w pełni rozgrzanym być może jest tak samo w mk2.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Czujnik Temperatury - Co jest grane?
No czujnik moge posprawdzać jeszcze. Ale jak pisałem wcześniej nawet jak wypne wtyczke i czujnik niejest podłaczony nigdzie to zegar i tak pokazuje 1 kreske. teraz wiem ze wskazowka wedruje zależnie od tego co mam powłanczane. To zjawisko najbadziej mnie dziwi ; /
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 108 gości