Szyba oraz zamek w klapie.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dud91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt gru 20, 2011 10:59

Szyba oraz zamek w klapie.

Post autor: dud91 » ndz maja 27, 2012 20:08

Witam!

Trochę szukałem odpowiedzi na moje pytania w archiwum, ale większość niestety opisywała moje problemy tylko częściowo albo dotyczyła innych generacji. Mianowicie, mam 2 problemy:

1) Posiadam 2 elektrycznie otwierane i zamykane szyby. Ta, po stronie pasażera czasem wariuje, tj. próbuję ją zamknąć, dojeżdża do 3/4 wysokości, a potem opada prawie do samego dołu. Dodatkowo, żeby ją zamknąć, muszę już "przytrzymać" przełącznik zamykania szyby, zamiast po prostu raz wcisnąć, żeby się zamknęła do końca. Problem pojawia się zarówno przy zamykaniu z kabiny, jak i z kluczyka. Po przeczytaniu kilku tematów, są dwie możliwe opcje: albo coś blokuje siłownik i szyba reaguje, jakby np. ręka blokowała jej zamknięcie, albo też coś jest nie tak z wtyczką. Co jest bardziej prawdopodobne, jak sprawdzić i czy bez warsztatu się obejdzie?

2) Przy otwieraniu bagażnika z kluczyka przyciskiem środkowym (czyli tym tylko od otwierania zamka bagażnika), bagażnik rzeczywiście się otwiera, ale po jego zamknięciu, pozostaje otwarty (a powinien automatycznie się zamknąć). Dodatkowo, nie działa kontrolka otwarcia bagażnika. Reszta (czyli normalne otwieranie, zamykanie bagażnika, oświetlenie itd.) działa normalnie. Czy to nawalił zamek i jest do wymiany czy raczej szukać problemu w przewodach?

Z góry dziękuję za odpowiedzi ;)



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10594
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Szyba oraz zamek w klapie.

Post autor: doggie » ndz maja 27, 2012 20:59

dud91 pisze: Ta, po stronie pasażera czasem wariuje, tj. próbuję ją zamknąć, dojeżdża do 3/4 wysokości, a potem opada prawie do samego dołu. Dodatkowo, żeby ją zamknąć, muszę już "przytrzymać" przełącznik zamykania szyby, zamiast po prostu raz wcisnąć, żeby się zamknęła do końca. Problem pojawia się zarówno przy zamykaniu z kabiny, jak i z kluczyka. Po przeczytaniu kilku tematów, są dwie możliwe opcje: albo coś blokuje siłownik i szyba reaguje, jakby np. ręka blokowała jej zamknięcie, albo też coś jest nie tak z wtyczką. Co jest bardziej prawdopodobne, jak sprawdzić i czy bez warsztatu się obejdzie?
słabo szukałeś, to częsty problem Mk5, wariują sterowniki


2) Przy otwieraniu bagażnika z kluczyka przyciskiem środkowym (czyli tym tylko od otwierania zamka bagażnika), bagażnik rzeczywiście się otwiera, ale po jego zamknięciu, pozostaje otwarty (a powinien automatycznie się zamknąć).
nie powinien się zamknąć chyba że zamykasz całe auto na centralny zamek

Dodatkowo, nie działa kontrolka otwarcia bagażnika.
pewnie nigdy nie działała bo masz taką wersję licznika, jak wymienisz licznik na taki z wyższej półki to będzie wskazywał



dud91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt gru 20, 2011 10:59

Szyba oraz zamek w klapie.

Post autor: dud91 » ndz maja 27, 2012 21:13

Sterowniki, czyli gdzie mam szukać i co robić?

Co do zamka, otwierając zamek środkowym przyciskiem TYLKO do otwierania bagażnika, otwierając bagażnik i potem go zamykając, bagażnik się zamykał. A kontrolka bagażnika też wcześniej działała. Miałbyś jakie rady, posiadając te informacje? ;)



lukas1305
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lis 07, 2008 11:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: Szyba oraz zamek w klapie.

Post autor: lukas1305 » ndz maja 27, 2012 22:06

Witam.U mnie jest tak,że jak auto jest zamkniete i nacisne na pilocie tylko środkowy przycisk otwarcia bagażnika to moge tylko sam bagażnik otworzyć i jak spowrotem zamkne klape to zamek bagażnika zamyka sie automatycznie sam.A z tymi szybami to tak jakCi doggie pisał u mnie też wariują -przyzwyczaiłem sie do tego :-)

Pozdr.



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Szyba oraz zamek w klapie.

Post autor: Pablo Corrado » ndz maja 27, 2012 23:18

Rzeczywiście bagażnik powinien sie zamknąć po trzaśnięciu klapą, jeśli używasz środkowego przycisku.
Jesteś pewien, że oświetlenie w bagażniku działa poprawnie?
Bo wygląda na to, że mikrostyk nie daje sygnału, że klapa się zamyka.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

dud91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt gru 20, 2011 10:59

Re: Szyba oraz zamek w klapie.

Post autor: dud91 » pt cze 01, 2012 21:35

Pablo Corrado pisze: Bo wygląda na to, że mikrostyk nie daje sygnału, że klapa się zamyka.
Tzn. zamek do wymiany?

A co do szyby, zachowuje się tak, jakbym np. włożył rękę w czasie jej zamykania, więc podejrzewam, że coś jest nie tak z siłownikiem, może przesmarowanie go wystarczy...



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Szyba oraz zamek w klapie.

Post autor: Pablo Corrado » pt cze 01, 2012 23:43

No trzebaby wyjąć zamek i sprawdzić. Nie wiem dokładnie jak jest w MK5 zabudowany mikrostyk w zamku.
A co do szyby, to tak jak wyżej Mettenos napisał - sterownik do wymiany, czyli inaczej mówiąc cały moduł siedzący w drzwiach - to wada fabryczna i żane cudowne środki nie pomogą.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości