to skoro 40l na 140km starcza, to przy takiej jezdzie zeby osiagnac taka norme to pewnie, do takiego TD ze skrzynia typu 4T,CHD to ze 3 sprzęgła trzeba wyłożyć przy tym?t0mal pisze:piotrekgal napisał(a):
niezle, czyzby 11stka tyle paliwa sciagnac potrafila ?
bez problemu da rade
Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14
Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14
t0mal pisze:arwam napisał(a):
a żywotność długa i przyjemna obsługa, łagodne włączanie
i twardszy pedał, no ale i tak jest lepiej niż na wzmocnionym docisku
ja na hydraulice w połączeniu ze sprżęgłem od VR'a powiedziałbym ze mam nawet bardziej miękki niż w było to w skrzyni od TD.
t0mal pisze:arwam napisał(a):
mozliwe ze zajechałem t3 bo zapomniałem ja dokladnie odpowietrzyc
skąd ten cyctat wytrzasnąłeś? chyba pomyliłeś przyciski Cytuj selektywnie.
lekkie koło przy turbinie na VNT sprawia że sprzęgło a w szczególności tłumik drgań skrętnych w tarczy znacznie bardziej dostaje po dupie i sprżęgło już przy znacznie mniejszym momencie obrotowym zaczyna się ślizgać.
P.S. t0mal, na jakikm turbo teraz śmigasz?
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
- Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY
Re: Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14
0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 19:56 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.
Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14
ciepek pisze:ciepek napisał(a):
czy turbo bmw wystarczy mi do 200km
raczej nie, z tdsa ciężko jest wydusić więcej niż 180km
dlaczego tak się dzieje ? koło kompresji jest niemal blizniacze z gt 2052 która obsługuje do 230 koni co mozna jeszcze podpasic tak by wstawało max przy 3rpm
dlatego masz za małą część wydechową i ciśnienie w wydechu zbyt mocno rośnie co powoduje straty i zabiera moc, to tak jakbyś spaliny przeciskał przez otwór wielkości jabłka i arbuza. przy tym drugim opory przepływu masz znacznie mniejsze.
co do docisku T4 ma znacznie mocniejszy docisk.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14
arwam, orientujesz się może jakiej średnicy WG jest w K24 a w T3??
Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14
nie ale przy turbinach od 1.6TD kompresor masz większy w K24 a szczelinę spalinową i zawór od WG większe ma T3
ta szczelina i WG z @4 wymiarami przypominają raczej T2.
ta szczelina i WG z @4 wymiarami przypominają raczej T2.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14
No właśnie bo na sezon jesienno-zimowy będę się rozglądał za jakimś innym turbo i chcę takie co ma większe WG żeby nie było efektu tego co teraz czyli przeładowywania .
Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14
W T trójce możesz sobie ładnie profesjonalnie zrobić oddzielną pipę dla WG i wtedy praktycznie nic nie zamula.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
- Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY
Re: Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14
0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 19:57 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.
Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14
2052 z audi pozwoli uzyskać jakieś 160km
Diesel z komorami ma większe zapotrzebowanie na powietrze, a spaliny są znaczne gorętsze niż w silnikach z bezpośrednim wtryskiem - wszystko przez mniejszą sprawność.
Zapotrzebowanie na paliwo jest większe niż w TDI.
Z tych oto powodów jeśli chcesz mocy to, do silnika z komorami, musisz mieć turbo jak wiadro. Jeślibyś zasadził np takie K03 z 1Z do modzonego TD z wydajną pompą to mógłbyś nie przejechać nawet 100km na niej - rozpadłaby się w mak.
Słyszałem że K14 z OM606 się nawet sprawdza - da się osiągnąć okolice 200km z lagiem podobnym jak w oryginalnej T3.
Pamiętaj że jeśli chcesz uzyskać moc, to musisz mieć paliwo i powietrze.
Koks zapewni dobra pompa, natomiast dostarczenie odpowiedniej ilości tlenu jest trudniejsze, bo nie można zwiększać doładowania w nieskończoność (odrobinę ponad dwa bary i może podnieść głowicę, szpilki się rozciągną), trzeba zapewnić przepływ - czyli filtr, intercooler, kolektor, głowica, wydech jest do przerobienia.
Diesel z komorami ma większe zapotrzebowanie na powietrze, a spaliny są znaczne gorętsze niż w silnikach z bezpośrednim wtryskiem - wszystko przez mniejszą sprawność.
Zapotrzebowanie na paliwo jest większe niż w TDI.
Z tych oto powodów jeśli chcesz mocy to, do silnika z komorami, musisz mieć turbo jak wiadro. Jeślibyś zasadził np takie K03 z 1Z do modzonego TD z wydajną pompą to mógłbyś nie przejechać nawet 100km na niej - rozpadłaby się w mak.
Słyszałem że K14 z OM606 się nawet sprawdza - da się osiągnąć okolice 200km z lagiem podobnym jak w oryginalnej T3.
Pamiętaj że jeśli chcesz uzyskać moc, to musisz mieć paliwo i powietrze.
Koks zapewni dobra pompa, natomiast dostarczenie odpowiedniej ilości tlenu jest trudniejsze, bo nie można zwiększać doładowania w nieskończoność (odrobinę ponad dwa bary i może podnieść głowicę, szpilki się rozciągną), trzeba zapewnić przepływ - czyli filtr, intercooler, kolektor, głowica, wydech jest do przerobienia.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
- Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY
Re: Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14
0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 19:57 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
- Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY
Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14
0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 19:58 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości