Zablokowana kierownica

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grubby88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr maja 23, 2012 20:33

Zablokowana kierownica

Post autor: grubby88 » śr maja 23, 2012 20:50

Mam dosyc spory problem, ale mam nadzieje, ze jest jakis chytry sposob na rozwiazanie go. Po pierwsze cos mi pobiera prad przy wylaczonym/pozamykanym na 100 spustow aucie i w efekcie akumulator co 2 dni trzeba ladowac. Jednakze w momencie kiedy akumulator padl i po jego naladowaniu (raz odpalilem po kablach i silnik chodził przez 1h, a drugi raz naladowalem prostownikiem) okazalo sie, ze nie moge ruszac kierownica. Ok, moge minimalnie ruszyc kierownica, ale i tak dochodze do momentu oporu zanim kola drgna. Mozna autem jezdzic do przodu lub do tylu. Odpala bez problemu. Kola sa lekko skrecone. Na pewno nie jest to ta 'zwykla' blokada, ktora ustepuje po kreceniu kierownica i kluczykiem bo ta blokade sie załącza i ustępuje.. Tuz przed pierwszym rozladowaniem akumulatora padlo wspomaganie. Akumulator raczej jest dobry bo kilkuletni ponoc - wg poprzedniego wlasciciela. Nie wiem czy jest to problem mechaniczny czy raczej elektroniczny. Chcialbym uniknac zamawiania lawety:/



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Zablokowana kierownica

Post autor: jhosef » śr maja 23, 2012 22:05

Co do akumulatora: amperomierz w rękę i pomiar poboru prądu na spoczynku przy zamkniętym, uśpionym aucie. Szczegóły możesz znaleźć pod szukajką. Jeśli pobór jest za wysoki eliminacja odbiorników poprzez odcinanie wyciąganiem bezpieczników. Na pierwszy rzut radio i alarm.

Jeśli zaś chodzi o blokadę to jest to bardzo dziwne. Jeśli nie masz jakiejś dodatkowej blokady typu zeder to pewnie następuje blokada mechaniczna maglownicy.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Zablokowana kierownica

Post autor: marcin7x5 » czw maja 24, 2012 14:18

A nie masz ty u siebie czasem układu wspomagania kierownicy elektrycznego lub elektryczno-hydraulicznego? Może pobór prądu i brak wspomagania sa ze sobą powiązane.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10566
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Zablokowana kierownica

Post autor: doggie » czw maja 24, 2012 14:38

marcin7x5 pisze:A nie masz ty u siebie czasem układu wspomagania kierownicy elektrycznego lub elektryczno-hydraulicznego? Może pobór prądu i brak wspomagania sa ze sobą powiązane.

w Mk5 wspomaganie jest suche elektro-mechaniczne, nie ma tu żadnej hydrauliki, na wet kiedy do sterownika nie dochodziłby prąd to musi dać się kręcić tyle że dość ciężko bynajmniej na postoju,



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Zablokowana kierownica

Post autor: jhosef » czw maja 24, 2012 14:41

marcin7x5 pisze:A nie masz ty u siebie czasem układu wspomagania kierownicy elektrycznego lub elektryczno-hydraulicznego?
Tak, tam jest nowy rodzaj wspomagania elektromechanicznego z napędem równoległym. Silnik jest przy maglownicy i przenosi wspomaganie przez pasek zębaty do tocznej przekładni śrubowej. Tłoczna przekładnia korzysta z kulek do przenoszenia napędu (tłoczy je) przez co następuje przesuniecie listy maglownicy.
Teoretycznie układ nie powinien dopuszczać do zablokowania ale kto tam może wiedzieć co się wydarzyło.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10566
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Zablokowana kierownica

Post autor: doggie » czw maja 24, 2012 14:46

w passatach B6 nagminnie się blokował, myślę że jednak maglownicę trzeba wyjąć i zdiagnozować



grubby88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr maja 23, 2012 20:33

Re: Zablokowana kierownica

Post autor: grubby88 » czw maja 24, 2012 16:24

Dzieki za wskazowki. Czy osoba, ktora jest kompletnym idiotą jeżeli chodzi o samochody (czyli ja) da rade odkrecic te maglownice? Jest jakias instrukcja 'krok po kroku' jak to zrobic? Wystarczy zwykly komplet kluczy czy trzeba miec jakies magiczne narzedzia? Jak nie to trudno, zamowie lawete.

Sytuacja jest nieciekawa bo jestem za granica i nie ma mechanikow, ktorym chcialoby sie pojsc do mojego samochodu.



grubby88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr maja 23, 2012 20:33

Zablokowana kierownica

Post autor: grubby88 » czw maja 24, 2012 16:28

Czy jest to mozliwe, ze awaria jest zwiazana z komputerem czy jest to raczej problem mechaniczny?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Zablokowana kierownica

Post autor: jhosef » czw maja 24, 2012 17:44

grubby88, po pierwsze czy pali Ci się kierownica na liczniku?

Problem jest mechaniczny. Awaria elektroniki czy nawet silnika elektrycznego powinna spowodować po prostu brak wspomagania a nie kompletną blokadę przekładni.

Naprawić tego na tzw "podwórku" nie dasz rady. Wyciągnięcie maglownicy to nie taka prosta sprawa.
PS. nie pisz post pod postem. Edytuj poprzedni post zamiast dodawać następny.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 177 gości