[Golf mkII] Swap na 9A

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Franko81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lis 12, 2005 17:54
Lokalizacja: kraków

[Golf mkII] Swap na 9A

Post autor: Franko81 » czw lip 20, 2006 19:38

wiadomo, cały czas sie coś kmini aby poprawić osiągi.
Do wczoraj jedynym logicznym i osiągalnym finansowo był swap na PF/PB ale w sumie to tylko 15 kW więcej a roboty i tak jest troche.
Wczoraj mnie olśniło - 2.0 16V od passatów na rynku to się troche na rynku wtórnym przewija, i można by znaleść coś niezużytego w odróżnieniu od KR.
Wiem że był golf US-Version z tym silnikiem, wiec może problemów wiekszych by nie było.
Co o tym myślicie ?
Czy dostępne by były kolektory go tego golfa US, jeśli passatowkie są inne, obudowy filtra ?
Jak ze skrzynia ??
Moze już ktoś ten temat przerabiał, bo po co wywarzać otwarte drzwi :-)



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw lip 20, 2006 22:10

jest juz gotowy taki do sprzedania z obrobionym silnikiem wielkimi heblami i wzmocniona skrzynka... cwiartka spokojnie w 14.xx pomysl zajebisty:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » czw lip 20, 2006 22:17

Franko81, z tego co wiem na kilku kolegów z forum ma zamontowane w swoich mkII takie silniki
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6022
a tu temacik o swapowaniu silników VW :bigok:


Frakcja Proud Member

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: [Golf mkII] Swap na 9A

Post autor: Borys » czw lip 20, 2006 23:41

ja mam taki endzin u siebie, bez wiekszych przygód przy swapie,


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt lip 21, 2006 00:26

Dla chcącego nic trudnego tylko czasu trzeba mieć pod dostatkiem. Jedyne z czym będziesz musiał posiedzieć i się posiłować to podłączenie elektroniki od wtrysku.



Awatar użytkownika
Franko81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lis 12, 2005 17:54
Lokalizacja: kraków

Post autor: Franko81 » pt lip 21, 2006 08:49

juby pisze:Franko81, z tego co wiem na kilku kolegów z forum ma zamontowane w swoich mkII takie silniki
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6022
a tu temacik o swapowaniu silników VW :bigok:
heh, ten temacik to dość dobrze znam :D
Znając księgowych VW, nie wydaje mi się aby w Golfie 2.0 16v US były montowane części które nie znajdywały się w innych golfach, passatach czy korkach.
Chciałbym się dowiedzieć jak by wyglądała sprawa ze skrzynią biegów (ta od RP zapewne dość szybko mogła by podziękować), sprzęgłem - czy to wszystko trzeba będzie wymienić ?
Jeżeli w skrzyni będzie impulsator to też lipa, bo nie widziałem licznika do golfa oprócz digi który by nie miał linki prędkościomierza?

Jeżeli kupie kompletny silnik z układem wtryskowym i osprzętem wzorując się na specyfikacji golfika 2.0 US to chyba nie powinienem spotkać się z większymi problemami ?
Sam niestety tego nie będę robił tylko oddać będę musiał samochód do zaprzyjaźnionego warsztatu.
Kwestia zasilania paliwa, czy pompeczka da rade ?
Normalnie o czym nie pomyśle to wiem że moga być różnice.

Najchętniej chciałbym stworzyć kopie wersji 2.0 16v, aby nie było problemów eksploatacyjnych.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt lip 21, 2006 11:29

Z tego co zauważyłem u znajomego to skrzynia w RP jest dość krótka i z tym silnikiem to auto nadawać się będzie na wyścigi po mieście lub szybkie zakręty. Załóż lepiej skrzynie z diesla 4S lub 4T. Są to długie skrzynie i ja bynajmniej nie mogłem takiej zakatować żadnym silnikiem jaki miałem do tej pory. Teraz skrzynie 4S zakładam do silnika 9A tylko sprzęgło będzie 210mm, a jak siądzie to będą spieki.



Awatar użytkownika
Franko81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lis 12, 2005 17:54
Lokalizacja: kraków

Post autor: Franko81 » pt lip 21, 2006 12:01

o skrzynie to ja się nie martwie, bo jest ona jak na moje oko chyba dość długa - szukałem symbolu ale nie znalazłem, w każdym razie na 5 biegu przy 2 tys. obr ma 85-90 km/h.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt lip 21, 2006 12:22

To dość długa skrzynia. O sprzęgło należy się zmartwić, ale wszystko okaże się po włożeniu silnika do auta.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pt lip 21, 2006 12:57

TAZ pisze:To dość długa skrzynia. O sprzęgło należy się zmartwić, ale wszystko okaże się po włożeniu silnika do auta.
nic sie nie stanie dla sprzegła.
wogóle to prosty swap jak pisałem juz wczesniej. z passat wszystko pasuje


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
cyarnz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: śr sie 18, 2004 10:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: cyarnz » pt lip 21, 2006 18:05

dokladnie :bigok: sprzeglo dac tylko 210mm i nie bedzie problemow, no i stara skrzynie mozna sobie zostawic;)



Awatar użytkownika
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
Lokalizacja: 3 miasto

Post autor: gtx » pt lip 21, 2006 18:38

TAZ pisze:To dość długa skrzynia. O sprzęgło należy się zmartwić, ale wszystko okaże się po włożeniu silnika do auta.
Sprzeglo spokojnie wytrzyma przeciesz kr-ce siedzi tarcza 210 tak samo jak w RP.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt lip 21, 2006 23:01

Borys pisze:
TAZ pisze:To dość długa skrzynia. O sprzęgło należy się zmartwić, ale wszystko okaże się po włożeniu silnika do auta.
nic sie nie stanie dla sprzegła.
wogóle to prosty swap jak pisałem juz wczesniej. z passat wszystko pasuje
tu sie nie zgodze... bo w opisanym wczesniej mk2 sprzeglo odmowilo posluszenstwa mimo ze mialo przebiegu okolo 2 tysiow. a bylo 210 mm....
Cytat rozmowy telefonicznej po zalozeniu i wystrojeniu:M mechanik W wlasciciel
"M.. Sluchaj mam dwie wiadomosci,,, zla i dobra ktora dawac pierwsza???
W.. dobra:
M.. golf zapierdala okrotnie :)
W.. a zla???
M ... zbieraj kaske na nowe sprzeglo bo puscilo na 5 jak zalapal na kapciach:D..."


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Franko81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lis 12, 2005 17:54
Lokalizacja: kraków

Post autor: Franko81 » sob lip 22, 2006 18:33

w passacie z tym silnikiem jest sprzegło 228 mm, czyli jest różnica, ale też jest to cięższy samochód...
Ale jeśli tylko w obudowie od skrzynisię się zmieści , to chyba nie ma problemu ze zmianą, obydwa to od golfa i passata mają po 28 zebów.

Chyba że się myle... na tym to ja zbytnio się nie znam
Trzeba by dorwać dokładną specyfikacje Golfa II 2.0 16v, ciekawe jakie tam sprzęgło zainstalowali fabrycznie.


Chwilke poszukałem po hamerykańskich stronkach i znalazłem coś takiego :
http://www.greedspeed.com/applications/ ... _Kit_Sport

wzmacniane sprzęgiełko do golfika 2.0 16v i ma 210 mm.... :chytry:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 18 gości