mk1 identyfikacja silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Bartek17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz sie 28, 2011 23:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała

mk1 identyfikacja silnika

Post autor: Bartek17 » czw maja 10, 2012 13:17

Witam, posidam golfa mk1 1.6d z 1979 roku (wąska lampa, cycki itd) i chciałbym się dowiedzieć jakie mam typ silnika. Dodam, że oryginalnie siedział tam 1,5d i został zmieniony na 1,6d też z jakiegoś vw ale nie wiem jakiego ;/ Oto zdjęcia silnika
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Skrzynia jest 4 i to jest jego głowna wada ;/ Auto to ogólnie składak, ale zależy mi na tym żeby wiedzieć jaki to typ silnika żeby móc założyć jeśli jest taka możliwość skrzynie 5 :? Skrzynia ma ten typ linki z wkładanym tak jakby kołnierzykiem i przykręcanym śrubką obok. Proszę o porady osoby znajace sie na mk1


Jest:
Golf I '75 1.1 3d
Scirocco GT

Były:
Golf I '80 1.6d 5d
Golf I '79 1.6d
Golf I '77 1.1
Golf I '83 1.6GTI
Golf II '90 1.3

Awatar użytkownika
faradek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 23:07

mk1 identyfikacja silnika

Post autor: faradek » czw maja 10, 2012 19:25

Według mnie jest to silnik JP.



Bartek17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz sie 28, 2011 23:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała

mk1 identyfikacja silnika

Post autor: Bartek17 » czw maja 10, 2012 23:22

Wiesz może czy dało by rade założyć do niego skrzynie 5? i od czego ewentualnie można założyć?


Jest:
Golf I '75 1.1 3d
Scirocco GT

Były:
Golf I '80 1.6d 5d
Golf I '79 1.6d
Golf I '77 1.1
Golf I '83 1.6GTI
Golf II '90 1.3

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

mk1 identyfikacja silnika

Post autor: KamilP » ndz maja 13, 2012 20:07

Bartek17 pisze:wybierakow od skrzynie, ale wydaje mi sie ze podpasuja od 4 bieg skrzyni
właśnie wybierak (ten co idzie do lewarka) trzeba zmienić, przynajmniej w mk2, tutaj zresztą masz temacik, nawet z silnikiem JP tylko w Golfie mk2 ale myślę że tu bedzie podobnie



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

mk1 identyfikacja silnika

Post autor: anaba255 » ndz maja 20, 2012 23:20

Skrzynke możesz zakładać z mk1, mk2, mk3, z silnika powyżej 1.5(020), w miare długą i przeguby wewnetrzne 90mm, sterowana na wodziki.
Do wymiany masz łapę od skrzyni i wodziki, lewarek zostaje ten sam, potem wszystko trzeba wyregulowac, jak zakładałem skrzynke z mk3, musiałem skrucic jeden wodzik. W mk1 jest wazne, żeby nie było luzów w mechanizmie zmiany biegów, przy skrzyni IV jeszcze ujdzie, ale w V skok lewarka jest wiekszy na boki, trudno jest wyregulowac, albo nie ma piatego biegu, albo wstecznego.
Twój silnik to 1.6D, pewnie z mk2, ale to w sumie bez znaczenia, te silniki różnia się tylko oznaczeniem.
info o skrzyniach i nie tylko
http://www.doppel-wobber.de/forum/index.php?page=Portal" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

mk1 identyfikacja silnika

Post autor: JABcok20 » czw maja 24, 2012 00:25

Żeby wyregulowac piaty bieg musisz lekko wbic tunel bo lewarek nie ma takiego duzego skoku i przeszkadza lekko tunel.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 147 gości