Stukot silnika

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

domm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz kwie 29, 2012 18:27

Stukot silnika

Post autor: domm » śr maja 16, 2012 09:08

Witam.
Jestem nieszczęśliwym posiadaczem golfa 3, pod koniec zimy pojawił się problem z stukotem w silniku identyczny jak na tym filmiku:

[youtube][/youtube]

Poza tym pod korkiem i pokrywą silnika znajduje się "coś", coś takiego:

Obrazek

Olej z bagnetu wygląda tak

Obrazek

Dodatkowym objawem jest to że autko zaczeło strasznie pić za 30 zł zrobiłem 48 km, już od jakiegoś czasu widziałem że zaczyna brać wiecej paliwa ale teraz to już przesada.

Nie wiem czy dobrze rozumuje ale na moje to popychacze i uszczelka pod głowicą, co o tym sądzicie?

Jaki był by szacunkowy koszt części i robocizny żeby to doprowadzić do ładu?

Czy nie taniej było by zamienić mojego 1.4 AEX na jakiś inny silnik?

I jeżeli tak to jaki inny silnik pasował by do skrzyni?



mirek87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 10:27
Lokalizacja: PL

Stukot silnika

Post autor: mirek87 » śr maja 16, 2012 10:41

maź pod korkiem lubi sie robić w zimie jak sie jezdzi na krótkie dystanse a zwłaszcza jak jest jakis tani olej typu mobil 10w40. Co do remontu to tak kolo 1200 zł może kosztować impreza jak nie wiecej, każdy mechanik inaczej sobie liczy. Używka silnik to loteria. Po rozgrzaniu silnika pracuje ciszej ?



domm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz kwie 29, 2012 18:27

Stukot silnika

Post autor: domm » śr maja 16, 2012 10:50

Nie ma wielkiej różnicy , czy na zimnym czy na ciepłym silniku tak samo stuka.

Zalany był przed zimą lotos 10w40. A ten osad nie powinien zniknąć po zimie?



Zzzymus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr sie 25, 2010 21:25

Stukot silnika

Post autor: Zzzymus » pt maja 18, 2012 14:42

Osad powinien zniknąć jak przejdziesz jakiś większy dystans na ciepłym silniku, przynajmniej u mnie tak jest, a czy sam zniknie po zimie? to już nie wiem. Też miałem obawy że uszczelka mi padła jak zobaczyłem ten osad u siebie, na szczęście to wina złej jakości oleju. Niestety u siebie nie wleje nic lepszego jak 15W40 bo nie wiem ile mój silnik na przejechane a i od początku taki był lany więc nie zmieniam żeby silnikowi nie zaszkodzić. Co do twoich stuków to na tym filmiku silnik wali jak by była panewka uwalona i aż się zdziwiłem jak chłopy wymienili popychacze i taka różnica. Prawda jest taka że jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Stukot silnika

Post autor: jhosef » pt maja 18, 2012 15:51

Zmierz ciśnienie oleju. Olej śmierdzi benzyną?
Zzzymus pisze:Niestety u siebie nie wleje nic lepszego jak 15W40 bo nie wiem ile mój silnik na przejechane a i od początku taki był lany więc nie zmieniam żeby silnikowi nie zaszkodzić.
Tak zdecydowanie lepszy olej zaszkodzi silnikowi...

Panewki dudnią głucho. Lubia popukiwać jak silnik ma obciążenie lub podczas schodzenia z obrotów. Taka sieczkarnia to raczej wałek rozrządu/popychacze.



oulu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 13:13

Stukot silnika

Post autor: oulu » pt maja 18, 2012 15:56

Spalanie jest duże, ja w swoim 1.6 AEA (benzyna, 75 KM) przejadę dystans 48 km nie za 30 zł, ale za 17 zł i to jadąc przez większość czasu ponad 110 km na godzinę i zatrzymując się na światłach, poza tym to było mierzone jeszcze przed wymianą zużytych kabli, teraz powinno być lepiej nawet.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości