1.6TD JR problem po wymianie głowicy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
1.6TD JR problem po wymianie głowicy
Witam wszystkich, zanim przejdę do tego co "go" boli to dokładnie wyjasnię co było wykonane.
Otóż problem dotyczy motoru JR, który wsadziłem do MK1. Kupiłem go w nieznanym stanie z rozsypaną głowicą. Z racji tego że nie nadawala sie do regeneracji kupiłem uzywana ale w bdb stanie ( bez pęknięć między zaworami kompletną ) Nowa uszczelka ELRING, pasek, rolka, reszta uszczelek, dociągnieta odpowiednio według instrukcji. Z racji tego że silnik był syf z śmierdzącym olejem zalałem go półsyntetykiem na przpłukanie, tuleje były praktycznie bez progów.
Rozrząd ustawiony, pompa zalana kręcił, krecił i w końcu zagadał po podgrzaniu świec (bez tłumika) Poczatkowo nierówna praca... po pewnym czasie troszke sie ustabilizował ale strasznie kopci na szaro, cholernie dużo dymu (sądzę że to wina kata wtrysku bo dodatkowo twardo pracuje i dosyć głośno) kwestia ustawienia - temat oczywisty.
Temperatura ok 80 - kolejny etap dokręcania śrub o 90 wszystko poszło jak należy.
Następnie gdy temp. doszła do prawie 90 zaczęła powoli mrygać kontrolka oleju :/ tu już troszke sie podłamałem... Czujnik w głowicy ori z napisem 1,5-4,5bar. Zmieniłem go na inny problem ten sam. Może to kwestia wyczyszczenia smoka bo jak wcześniej napisałem olej strasznie śmierdzaił i może sie zapchał. Może zbyt rzadki olej mu wlałem..? Przejśc na minerał i wyczyścić smok? Prosze o pomoc co w tej kwesti mogę zrobić.
Dodatkowo zauważyłem po jeździe próbnej, lekki wyciek z tyłu od strony rozrządu jakby spod uszczelki tylko że to jakby ropa była...? Dziś załączę foty.
Płynu nie ubywa jest OK.
Otóż problem dotyczy motoru JR, który wsadziłem do MK1. Kupiłem go w nieznanym stanie z rozsypaną głowicą. Z racji tego że nie nadawala sie do regeneracji kupiłem uzywana ale w bdb stanie ( bez pęknięć między zaworami kompletną ) Nowa uszczelka ELRING, pasek, rolka, reszta uszczelek, dociągnieta odpowiednio według instrukcji. Z racji tego że silnik był syf z śmierdzącym olejem zalałem go półsyntetykiem na przpłukanie, tuleje były praktycznie bez progów.
Rozrząd ustawiony, pompa zalana kręcił, krecił i w końcu zagadał po podgrzaniu świec (bez tłumika) Poczatkowo nierówna praca... po pewnym czasie troszke sie ustabilizował ale strasznie kopci na szaro, cholernie dużo dymu (sądzę że to wina kata wtrysku bo dodatkowo twardo pracuje i dosyć głośno) kwestia ustawienia - temat oczywisty.
Temperatura ok 80 - kolejny etap dokręcania śrub o 90 wszystko poszło jak należy.
Następnie gdy temp. doszła do prawie 90 zaczęła powoli mrygać kontrolka oleju :/ tu już troszke sie podłamałem... Czujnik w głowicy ori z napisem 1,5-4,5bar. Zmieniłem go na inny problem ten sam. Może to kwestia wyczyszczenia smoka bo jak wcześniej napisałem olej strasznie śmierdzaił i może sie zapchał. Może zbyt rzadki olej mu wlałem..? Przejśc na minerał i wyczyścić smok? Prosze o pomoc co w tej kwesti mogę zrobić.
Dodatkowo zauważyłem po jeździe próbnej, lekki wyciek z tyłu od strony rozrządu jakby spod uszczelki tylko że to jakby ropa była...? Dziś załączę foty.
Płynu nie ubywa jest OK.
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
1.6TD JR problem po wymianie głowicy
majac silnik na zewnatrz robi sie porzadnie. otwierales chociaz miske olejowa? bez zmierzenia cisnienia oleju nic nie bedziesz wiedzial.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
- Michał_1977
- _
- Posty: 14205
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.6TD JR problem po wymianie głowicy
Jest to wysoce prawdopodobne.przemu35 pisze: Może to kwestia wyczyszczenia smoka
1.6TD JR problem po wymianie głowicy
nie wiem czy tylko ja to wyłapałem czy innym na oczy padło ale:
czyli niebieski. czarny, lyb szary ewentulanie brązowy idzie w podstawkę filtra oleju
tam mamy czujnik 0.9bara.przemu35 pisze:Czujnik w głowicy ori z napisem 1,5-4,5bar. Zmieniłem go na inny problem ten sam.
czyli niebieski. czarny, lyb szary ewentulanie brązowy idzie w podstawkę filtra oleju
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
1.6TD JR problem po wymianie głowicy
Witam, wczoraj zabrałem sie za oględziny miski od wewnątrz i tu spotkała mnie niespodzianka:
Osłona smoka w strzepach, które tkwiły też w smoku. Dodatkowo na dnie miski metalowe strzępy ale nie mam pojęcia co to może byc...Zastanawia mnie tylko czemu ta osłona jest jakby stopiona...? Czy mieliscie takie przypadki, to normalne?
PS. W tygodniu jadę na mierzenie cisnienia, powinno być teraz w porzadku:)
arwam, w głowicy mam czujnik brazowy z napisem 1,5-4,5bar a szary jest w podstawie.
Osłona smoka w strzepach, które tkwiły też w smoku. Dodatkowo na dnie miski metalowe strzępy ale nie mam pojęcia co to może byc...Zastanawia mnie tylko czemu ta osłona jest jakby stopiona...? Czy mieliscie takie przypadki, to normalne?
PS. W tygodniu jadę na mierzenie cisnienia, powinno być teraz w porzadku:)
arwam, w głowicy mam czujnik brazowy z napisem 1,5-4,5bar a szary jest w podstawie.
1.6TD JR problem po wymianie głowicy
zmień na niebieski. i powinno być dobrze.
chyba ktoś naprawdę zdrowo zagotował olej...
chyba ktoś naprawdę zdrowo zagotował olej...
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
1.6TD JR problem po wymianie głowicy
Witam, dziś po regeneracji wtrysków i oczyszczeniu miski + nowy olej 10w40 znow po nagrzaniu zaczyna mrygać kontrolka oleju... :/ nie mierzyłem jeszcze ciśnienia, dopiero w sobote bede jechał na pomiar. Może ten czujnik jest nie ten...? Czytałem, że w głowice idzie 0,3bar a na moim pisze 1,5-4,5bar. Napierw zmierzę ciśnienie oleju dopiero później zajmę się czujnikiem.
Prosze napiszcie jakie ciśnienie powinienem mieć w tym motorze na pomiarze (głowica) ...?
pozdrawiam
Prosze napiszcie jakie ciśnienie powinienem mieć w tym motorze na pomiarze (głowica) ...?
pozdrawiam
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
1.6TD JR problem po wymianie głowicy
ja mysle, ze jesli znalazles opilki w misce, to bedzie powazny zonk z tego silnika.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
1.6TD JR problem po wymianie głowicy
przemu35, ja pisałem że masz w głowicy silnika nie ten czujnik co potrzeba.
a Ty dalej swoje. jak zmienisz na niebieski i dalej będzie to samo to wtedy dopiero się bym zaczął martwić.
a ciśnienie oleju mirzy się podłączając się do podstawki filtra oleju.
a Ty dalej swoje. jak zmienisz na niebieski i dalej będzie to samo to wtedy dopiero się bym zaczął martwić.
a ciśnienie oleju mirzy się podłączając się do podstawki filtra oleju.
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
1.6TD JR problem po wymianie głowicy
arwam, OK, zamówie ten czujnik niebieski, ale ma być 0,3bar? Zobaczymy co bedzie sie działo po wymianie... Co do tego pomiaru ciśnienia to jakie wartości powinien wskazywać? Nie można mierzyć przy głowicy..?
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
1.6TD JR problem po wymianie głowicy
souler, lepiej mnie nie strasz bo już tyle zainwestowałem w ten motor że bym sie załamał... Te opiłki to skrawki jakiejś blaszki zabezpieczającej...nie grubego metalu. Pytanie teraz skąd one się tam wzieły
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: 1.6TD JR problem po wymianie głowicy
a mi te skrawki wyglądają na łopatki od turbiny ale ja mam słaby wzrok i mogę się mylićprzemu35 pisze:souler, lepiej mnie nie strasz bo już tyle zainwestowałem w ten motor że bym sie załamał... Te opiłki to skrawki jakiejś blaszki zabezpieczającej...nie grubego metalu. Pytanie teraz skąd one się tam wzieły
było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
1.6TD JR problem po wymianie głowicy
berthold61, jakim cudem sie tam dostały...? Mogło sie tak zdarzyć...jedynie to raczej tylko powrotem olejowym bo w sumie nie ma innej opcji...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 153 gości