Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: SZOPENN » pt maja 04, 2012 22:48

EMP-TURBO pisze:tak ,tylko dany "wkład" ( core assy ) nadaje się pod odpowiednie muszle .............nie wsadzisz każdego "korka" w każdą obudowę ..............

właśnie zauważyłem, że to co jest w katalogu to rynkowa oferta garretta do kupienia z półki sklepowej, a turbiny OEM to calkiem inna gadka....

zaś pytanie.. czym różni się seria T od serii GT oraz GTX.... tego nie ma na stronie producenta, oprócz tego że piszą że seria T udowodniła swoją skuteczność mocnymi ośkami i innymi tam...



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » pn maja 07, 2012 17:09

SZOPENN pisze:
EMP-TURBO pisze:tak ,tylko dany "wkład" ( core assy ) nadaje się pod odpowiednie muszle .............nie wsadzisz każdego "korka" w każdą obudowę ..............

właśnie zauważyłem, że to co jest w katalogu to rynkowa oferta garretta do kupienia z półki sklepowej, a turbiny OEM to calkiem inna gadka....

zaś pytanie.. czym różni się seria T od serii GT oraz GTX.... tego nie ma na stronie producenta, oprócz tego że piszą że seria T udowodniła swoją skuteczność mocnymi ośkami i innymi tam...

szczerze mówiąc to nie wim czym to się różni ,nigdy się nad tym nie zastanawiałem ,nie ma jakieś reguły na to ..........może być grupa T z grubym wałkiem i grupa T z cieńkim wałkiem ,to samo tyczy się grupy GT ........


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » pn maja 07, 2012 17:09

SZOPENN pisze:
EMP-TURBO pisze:tak ,tylko dany "wkład" ( core assy ) nadaje się pod odpowiednie muszle .............nie wsadzisz każdego "korka" w każdą obudowę ..............

właśnie zauważyłem, że to co jest w katalogu to rynkowa oferta garretta do kupienia z półki sklepowej, a turbiny OEM to calkiem inna gadka....

zaś pytanie.. czym różni się seria T od serii GT oraz GTX.... tego nie ma na stronie producenta, oprócz tego że piszą że seria T udowodniła swoją skuteczność mocnymi ośkami i innymi tam...

szczerze mówiąc to nie wim czym to się różni ,nigdy się nad tym nie zastanawiałem ,nie ma jakieś reguły na to ..........może być grupa T z grubym wałkiem i grupa T z cieńkim wałkiem ,to samo tyczy się grupy GT ........


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: t0mal » pn maja 07, 2012 22:10

GT mają (podobno) mniejsze lagi, szersze mapy kompresora.



Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: SZOPENN » wt maja 08, 2012 22:04

Natrafiam na taki problem

Obrazek

Jak w tej turbinie przesunąć jedynie część zimną?

PS.
widze tam pierścień segera od wewnątrz, mam go poluzować i się rozumie muszla się obróci?



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » śr maja 09, 2012 09:59

obudowy można ustawiać dowolnie ,ale w tym przypadku problem będzie z actuatorem , który po przesunięciu którejś z obudów nie będzie już "chodził w osi " . Trzeba byłoby przespawać ucho w inne miejsce . Niestety obudowy były ustawiane na wzór T3 i wyglądało na to ,że jest identycznie jeśli chodzi o kąty ,ale może odsadzenie T3 jest inne i dlatego tak jest .


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: SZOPENN » śr maja 09, 2012 11:16

spokojnie, actuator będzie w miare w osi, częsć gorącą na dzień dorby musiałem przestawić bo spływ wadził o kolektor, teraz jeszcze musze i już actuator bedzie w symetrii...



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » śr maja 09, 2012 11:28

SZOPENN pisze:spokojnie, actuator będzie w miare w osi, częsć gorącą na dzień dorby musiałem przestawić bo spływ wadził o kolektor, teraz jeszcze musze i już actuator bedzie w symetrii...
lekka odchyłka od osi może być ,byle nie szło to pod mocnym kątem ,bo może wtedy się zacinać itd.


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » śr maja 09, 2012 11:30

no i najlepiej jak jedna osoba lekko ściśnie segera ,a druga obraca obudową .........nie ma potrzeby ściągać całkiem segera ..


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jozeph32
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 13:51
Lokalizacja: lubelskie

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: jozeph32 » czw maja 10, 2012 20:28

Witam mam pytanie padła mi turbina a dokładnie kkk 24 puściła olej na stronę zimną czy podołam sam przy wymianie uszczelniaczy czy trzeba oddawać do zakładu?


Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: t0mal » czw maja 10, 2012 21:36

Jak masz czym wyważyć, doważyć, sprawdzić szczelność i masz dostęp do dobrych części, to powinieneś dać radę.



marjak71
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt maja 18, 2012 16:23
Lokalizacja: koszalin

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: marjak71 » pt maja 25, 2012 20:54

witam od kilku tygodni gwiżdże mi turbo w audi a3 2,0 TDI BMM rok2008 i najechane 160 tys km ,jak myślicie czy jest możliwa regeneracja takiego turba bo mechanik- elektronik co usuwał mi DPF powiedział ,że lepiej nie regenerować tylko nowe i fajne by było mocniejsze turbo bo w tym silniku jest takie jak w 1,9TDI BXE i wtedy mógłby z chipować dołożyć mocy , ale szczerze na mocy , aż tak mi nie zależy ważne dla mnie jest żeby auto było bardziej ekonomiczne ,a mechanik mówił ,że tak będzie ( spalanie mniejsze o ko 0,5 l /100 km ) co o tym sądzicie koledzy zajmujący się tym a zwłaszcza EMP-TURBO z innego forum Erni ,a przeczytałem z tamtego forum wszystkie posty Erniego i myślę ,że warto powierzyć temu koledze turbo . Erni odp jak możesz ,za kilka dni wrócę ze statku do domu to chciałbym tą usterkę naprawić ,albo wymienić turbo na nowe takie same lub jeśli polecisz inne , napisz lub napiszcie koledzy co zrobić w takiej sytuacji żeby było dobrze ,ale i nie najdrożej , bo ja nie jestem fachowcem w tej dziedzinie . Pozdrawiam


kupię turbine pasującą do audi a3 2,0 TDI BMM . Krzysiek

EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » wt maja 29, 2012 16:38

marjak71 pisze:witam od kilku tygodni gwiżdże mi turbo w audi a3 2,0 TDI BMM rok2008 i najechane 160 tys km ,jak myślicie czy jest możliwa regeneracja takiego turba bo mechanik- elektronik co usuwał mi DPF powiedział ,że lepiej nie regenerować tylko nowe
no coż ,kolejny mechanik ,który się sparzył na naprawie i teraz już niestety ciężko będzie mu się przestawić .....
marjak71 pisze:i fajne by było mocniejsze turbo bo w tym silniku jest takie jak w 1,9TDI BXE i wtedy mógłby z chipować dołożyć mocy
turbina w BMM jest jednak bardziej wydajna niż w BXE z racji wiekszego układu wirującego ,tak więc nie jest to taka sama turbosprężarka jak w BXE ......

muszę popatrzeć co ewentualnie można tam zrobic z tą turbiną BMM i może się coś wymodzi .........


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

marjak71
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt maja 18, 2012 16:23
Lokalizacja: koszalin

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: marjak71 » wt maja 29, 2012 17:22

OK Erni to popatrz bo ja zamierzałem do Ciebie dzwonić bo jutro wracam ze statku do domu. Pozdrawiam i dzięki


kupię turbine pasującą do audi a3 2,0 TDI BMM . Krzysiek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości