siłownik 3-położeniowy

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

carljohnson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38

siłownik 3-położeniowy

Post autor: carljohnson » ndz maja 06, 2012 19:35

jak się reguluje wychylenie trzpienia w siłowniku 3-położeniowym w gaźniku 2E2? w którą stronę się kręci śrubką żeby się chował a w którą żeby wysuwał? trzeba to robić na uruchomionym silniku?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

siłownik 3-położeniowy

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 06, 2012 21:18

śrubka ma normalnie prawy gwint. Wkręcasz - większe obroty wykręcasz mniejsze. Ta regulacja działa tylko na środkową pozycję siłownika czyli głównie istotną dla właściwego biegu jałowego na rozgrzanym silniku. Lepiej tego nie rób jeśli nie masz pomysłu co dolega gaźnikowi bo rozregulujesz, a w każdym razie bezwzgęldnie należy po każdej kombinacji z gaźnikiem wyregulowac tzw podwyższone obroty biegu jałowego na 3000/min., czasem zwane w serwisówkach obrotami jałowymi zimnego silnika mimo że ustawia się je na ciepłym, Opis ustawiania na forum. Śrubki tej należy używać oszczędnie ponieważ ma dwa delikatne o-ringi które mogą się zniszczyć i potem za cholerę nie uszczelnisz siłownika a znaleźć takie o-ringi będzie ciężko. I obroty jałowe reguluje się najlepiej równocześnie ze składem mieszanki, bo jedno z drugim się wiąże


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

carljohnson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38

siłownik 3-położeniowy

Post autor: carljohnson » ndz maja 06, 2012 21:24

dzięki, chodzi o to że ten bolec wystaje ok. 1 cm, i tak jeżdże na gazie więc nic tam raczej nie popsuje



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

siłownik 3-położeniowy

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 06, 2012 21:34

bolec wystaje i to regulujesz śruba o którą pytałeś, ale bolec naciska na wkręt regulacyjny w przepustnicy, też nim można kręcić i w sumie skoro tylko LPG to wsio ryba czym kręcisz tylko czemu chcesz uniemożliwić dobre działanie na benzynie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

carljohnson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38

siłownik 3-położeniowy

Post autor: carljohnson » ndz maja 06, 2012 22:48

właśnie ten wkręt regulacyjny w przepustnicy już prawie mam wykręcony a bolec dalej styka sie
wlaśnie ten bolec powoduje że na zimnym silniku mam jakieś 3000 obr, na benzynie i na gazie,
po rozgrzaniu ma jakieś 1300 a bolec dalej dotyka, można go wcisnąć do normalnych obrotów 900, lecz odbija

dziś sprawdzałem i zauważyłem że kręcąc tą śrubką od siłownika bolec stoi w miejscu,
jest taki zawór z przodu gaźnika z 2 przewodami z płynem chłodzącym, ten zawór ma z tyłu sprężynkę i płytkę o którą opiera się przepustnica, zauważyłem że ten zawór właśnie powoduje że na zimnym ma 3000 obr na jałowych
przy tym zaworze jest śrubka na imbus, da się to jakoś wyregulować? jak ten zawór się nazywa?


aa i jeszcze jedno .. jak wciskałem ten bolec od siłownika to jak go puściłem to było słychać takie syknięcie,



carljohnson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38

siłownik 3-położeniowy

Post autor: carljohnson » czw maja 10, 2012 19:52

nikt nie wie? nikt mi nie może pomóc?



Awatar użytkownika
ace-mati
VWMANIAK
VWMANIAK
Posty: 689
Rejestracja: śr paź 24, 2007 17:33
Lokalizacja: Czarna Białostocka
Kontakt:

siłownik 3-położeniowy

Post autor: ace-mati » czw maja 10, 2012 20:39

Ten zawór przez który przepływa płyn chłodniczy to siłownik ssania. Jeśli siłownik 3-położeniowy przy regulacji stoi w miejscu to znaczy że jest uszkodzony i trzeba go wymienić, nic raczej więcej nie wykąbinujesz. Przerabiałem to u siebie, aż zwątpiłem i przerobiłem na webera...



carljohnson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38

siłownik 3-położeniowy

Post autor: carljohnson » czw maja 10, 2012 22:50

a ten siłownik ssania da się jakoś ustawić? żeby szybciej się wyłączał, żeby na zimnym miał mniejsze obroty np. 1800?
na webera nie będę przerabiał. nie mam zamiaru zbytnio inwestować w ten pojazd



jarek43_16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: wt paź 19, 2010 22:28
Lokalizacja: Lubartów

siłownik 3-położeniowy

Post autor: jarek43_16 » ndz maja 13, 2012 12:45

od stony kierowcy masz na imbusa, tak jak stoisz przed samochodem, to pierwsza z prawej strony śrubka



carljohnson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38

siłownik 3-położeniowy

Post autor: carljohnson » ndz maja 13, 2012 15:46

no to wiem.. tylko jak mam nią kręcić że nie rozkręcić? w którą stroną trzeba kręcić żeby obroty na ssaniu zmalały, a w którą żeby wzrosły? trzeba nią kręcić na zimnym silniku? a co jeśli obroty na ssaniu będą mniejsze, to wóz po rozgrzaniu będzie gasł?



carljohnson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38

siłownik 3-położeniowy

Post autor: carljohnson » pt maja 18, 2012 15:27

pomoże jeszcze ktoś?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

siłownik 3-położeniowy

Post autor: Paweł Marek » pt maja 18, 2012 20:05

NIe kręć imbusem na siłowniku pull down, czas ssania ustawia się kręcąc pokrywą urzadzenia rozruchowego.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

carljohnson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38

siłownik 3-położeniowy

Post autor: carljohnson » pt maja 18, 2012 23:37

mówie przecież że ten siłownik popycha przepustnicę na ssaniu, urządzenie rozruchowe nie ma nic wspólnego z obrotami na ssaniu na lpg



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

siłownik 3-położeniowy

Post autor: Paweł Marek » sob maja 19, 2012 09:14

Przecież dwa posty wyżej kolega ci pisał o kręceniu imbusem w pul down więc dopisałem co uważam


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości