samodzielne spawanie głowicy 1,6 td

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

samodzielne spawanie głowicy 1,6 td

Post autor: berthold61 » ndz maja 06, 2012 10:40

mam starego golfa 2 praktycznie nieużywany (niepotrzebny) warty może z 1300-1500 zł z silnikiem 1,6 td 1V i wali mi kompresja do układu chłodzenia uszczelki już dwie wymienione, zauważyłem pęknięcia między zaworami i pytanie czy da się to samemu pospawać amatorsko ,poszlifować aby to jeszcze trochę pojeżdziło gdzieś na ryby po hałdach ,uprzedzam że nie będę ładował już kasy na regenerację profesjonalną byle by to trochę pojeżdziło i na szrot ,,,,może ktoś to robił (spawał) z powodzeniem


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

spoon83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sie 06, 2009 13:15
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon
Silnik: bcb

samodzielne spawanie głowicy 1,6 td

Post autor: spoon83 » ndz maja 06, 2012 13:45

Większość głowic jest popękana między zaworami i nic się nie dzieje, no chyba że pęknięcie rzeczywiście jest tak głębokie, że tamtędy kompresja ucieka - tylko pomiar szczelności prawdę ci powie w którym miejscu puszcza. Miałem przyjemność :crazy: :rozpacz: uczestniczyć w naprawie głowicy w moim seacie - silnik 1y po przegrzaniu, właśnie pęknięcie między zaworami do spawania i powiem ci że robota gościa dość precyzyjna, zwłaszcza frezowanie miejsc na gniazda zaworowe, toczenie gniazd, szlifowanie, planowanie, Bez doświadczenia w tym temacie, żeby to miało ręce i nogi to raczej będzie trudno to ogarnąć


http://seifenqueen.de/96a6b

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

samodzielne spawanie głowicy 1,6 td

Post autor: Haki » ndz maja 06, 2012 13:45

A masz profesjonalny sprzęt do spawania to raz ... dwa - czym chcesz to szlifować później i obrabiać w warunkach domowych ( papierem ściernym ? i pilnikiem ) .... jeśli nie chcesz się bawić w profi naprawę - to zostają 2 opcje ....

1 - poszukanie sprawnej głowicy w małych pieniądzach

2 - zabawy z dobrej jakości klejami do naprawy głowic ( LOCTITE etc firmy ) .... znam takich , którzy naprawiali w ten sposób i byli zadowoleni ///


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: samodzielne spawanie głowicy 1,6 td

Post autor: berthold61 » ndz maja 06, 2012 14:28

Haki pisze:A masz profesjonalny sprzęt do spawania to raz ... dwa - czym chcesz to szlifować później i obrabiać w warunkach domowych ( papierem ściernym ? i pilnikiem ) .... jeśli nie chcesz się bawić w profi naprawę - to zostają 2 opcje ....

1 - poszukanie sprawnej głowicy w małych pieniądzach

2 - zabawy z dobrej jakości klejami do naprawy głowic ( LOCTITE etc firmy ) .... znam takich , którzy naprawiali w ten sposób i byli zadowoleni ///
no ten klej to mnie zaciekawił tylko czy to wytrzyma temp ej tam w razie czego zawiozę parcha do autozłomu i przynajmniej nie będę zmuszony do babrania w smarach bo ostatnimi latami jakoś średnio mnie to bawi

a ta druga opcja była by najrozsądniejsza ale tu na Śląsku te cymbały w tych autogracikach to by mnie z torbami posłali pewnie z miną pokerzysty by zażądał tyle ile ten cały mój golf kosztuje


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

samodzielne spawanie głowicy 1,6 td

Post autor: berthold61 » śr maja 09, 2012 21:14

dziś zrzuciłem tą głowicę i widać na śroskowych cylindrach że uszczelka siedziała dobrze ale na pierwszym był ciemny kolor tak około 4-6 cm od strony kabiny ,może faktycznie zawaliłem z tym dociąganiem głowicy po około 1000 km to się teraz dopilnuje tylko jaka byłaby teraz najlepsza uszczelka myśląc o tym że głowica może być lekko skręcona ,,cała metalowa z tdi czy może zwykła i jeszcze jedno ja miałem z 3 dziurkami czyli najgrubsza może dać cieńszą z 1 lub 2 dziurkami tylko że to jest td niespecjalnie aż tak pojęcia nie mam o tym i kleju w żadnym wypadku żadnego tam się nie daje pewnie co ????
a z tymi rysami między zaworami to nie ma się czym przejmować bo podobno 300 % Volkswagenów tak ma


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

spoon83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sie 06, 2009 13:15
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon
Silnik: bcb

samodzielne spawanie głowicy 1,6 td

Post autor: spoon83 » śr maja 09, 2012 23:55

Kolego ilość dziurek na uszczelce oznacza w skrócie- wysokość "wystawienia tłoka nad powierzchnię bloku", także proponuję nie kombinować z cieńszą uszczelką. Istnieje oczywiście szansa że ktoś wcześniej założył taką z trzema dziurkami, także przed ewentualną zmianą grubości trzeba by pomierzyć ile wystają tłoki nad blok i oczywiście uszczelka montowana, bez żadnego kleju czy silikonu.


http://seifenqueen.de/96a6b

berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: samodzielne spawanie głowicy 1,6 td

Post autor: berthold61 » czw maja 10, 2012 17:16

spoon83 pisze:Kolego ilość dziurek na uszczelce oznacza w skrócie- wysokość "wystawienia tłoka nad powierzchnię bloku", także proponuję nie kombinować z cieńszą uszczelką. Istnieje oczywiście szansa że ktoś wcześniej założył taką z trzema dziurkami, także przed ewentualną zmianą grubości trzeba by pomierzyć ile wystają tłoki nad blok i oczywiście uszczelka montowana, bez żadnego kleju czy silikonu.

tak to wiem że ilość dziurek to grubość uszczelki ale biorąc pod uwagę że ta głowica może być co nieco nie teges chociaż nie musi to myślałem aby zastosować tą metalową z tdi ale gostek w sklepie mi wmawia że one nie pasują do 1,6 a na forum wyczytałem że jest to pasowne z 1,9 do 1,6 a średnica tłoków jest niby inna no i jak to kumać :elegant:
e tam już zamówiona uszczelka do 1,6 firmy ERLING myśle i mam nadzieje że będzie gites ales :hmm:


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 191 gości